PERSBERICHT - 24 AUGUSTUS 2001
Noors Verkeersbureau wijzigt zijn structuur
Vestiging Benelux verhuist activiteiten naar Den Haag en Hamburg
In het kader van het herstructureren van zijn activiteiten in de regio
"Centraal Europa" en om in te spelen op de zich wijzigende rol voor
nationale verkeersbureaus, heeft het Noors Verkeersbureau besloten om
het kantoor van het Noors Nationaal Verkeersbureau Benelux, dat nu
gevestigd is in Amsterdam, per 1 januari 2002 onder te brengen in de
Noorse Ambassade te Den Haag.
Verder zal een deel van de activiteiten worden overgeheveld naar het
Centraal Europa Kantoor in Hamburg, teneinde met behoud van service en
kwaliteit meer efficiency te realiseren, kosten te besparen en meer te
kunnen investeren in het promoten van de bestemming Noorwegen.
Prioriteit Benelux blijft
Deze maatregel staat geheel los van het belang van de Benelux-markten
voor het Noors Verkeersbureau. "De Benelux-markt is een zeer
belangrijke markt voor veel Noorse bestemmingen en alle efficiency
voordelen uit deze operatie worden direct geherinvesteerd in
marketingactiviteiten op deze markt", aldus Vice President Børre
Berglund.
Hij voegt daar aan toe: "De personele inzet zal daarbij niet wezenlijk
verschillen van de huidige situatie. De verantwoordelijkheid voor het
kantoor in Den Haag zal in de nieuwe situatie vooral gericht zijn op
de operationele samenwerking met touroperators en pers in de Benelux,
terwijl de in Hamburg samen te brengen kennis van en ervaring met de
Benelux-markten garant staat voor een optimale ondersteuning van onze
Nederlandse en Belgische partners".
Efficiënter
Berglund vervolgt: "Wij realiseren ons terdege dat het reorganiseren
van het kantoor in Nederland na een aanwezigheid van 30 jaar tot
twijfel of teleurstelling leidt. Belangrijk voor alle betrokkenen is
echter het feit dat we door deze centralisatie het surplus aan kennis
en middelen dat we in Hamburg bijeenbrengen, zullen gebruiken ter
versteviging van onze positie op de Nederlandse reismarkt.
Als betrouwbare partner in de nationale en internationale reisbranche
streeft het Noors Verkeersbureau naar een zo optimaal mogelijk
rendement van haar investeringen. Dit doel zal sneller worden bereikt
door een gecentraliseerde bedrijfsvoering.
De beperkte middelen die wij tot onze beschikking hebben, noodzaken
ons om op een vernieuwende en flexibele manier de strijd met de
concurrentie aan te gaan. Het aanpassen van de organisatie aan de
behoeften vanuit en een andere rol in de markt is daarbij geheel in
lijn met het beleid van veel andere nationale verkeersbureaus.
Met de mogelijkheden die de hedendaagse technologie ons biedt en vanuit de nieuwe, verbeterde organisatiestructuur waaraan we nu werken, zullen we in staat zijn om op een efficiëntere manier te werken en meer geld vrij te maken voor doelgerichte marketingactiviteiten", besluit Børre Berglund.
Centraal informatiecentrum
Als onderdeel van de reorganisatie zal er komend najaar in Nederland
een servicecentrum worden geopend waar Nederlandse en Belgische
consumenten en reisbureaus telefonisch terecht kunnen voor algemene
informatie over Noorwegen
.