Ingezonden persbericht

KANDIDAAT RETAIL MASTERS 2001
INFORMATIE VOOR DE PERS

DE EUROCARD/MASTERCARD RETAIL JAARPRIJS 2001

INSCHRIJVEN VOOR
EUROCARD/MASTERCARD RETAIL JAARPRIJS 2001

Zelfstandige winkeliers en grootwinkelbedrijven kunnen zich weer kandidaat stellen voor de jaarlijkse Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs. Tot en met 24 augustus kan men zich aanmelden bij het secretariaat van de Stichting Retail Jaarprijs, telefoon 0412-485144.
Half september worden de genomineerden bekend gemaakt. Tijdens het jaarlijks RetailGala, dit jaar op maandagavond 15 oktober, zal bekend worden gemaakt wie een jaar lang de titel 'de Beste Winkel van het Jaar' mag voeren.

Oorspronkelijkheid en merkwaarde
De Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs wordt dit jaar voor de 6e keer georganiseerd en is er op gericht het formuledenken in de detailhandel te stimuleren. Vorig jaar werd boekhandel De Drukkery uit Middelburg winnaar in de categorie zelfstandige winkeliers en C1000 in de categorie grootwinkelbedrijven. Ook dit jaar zal de jury met name letten op de oorspronkelijkheid en merkwaarde van de winkelformule en de samenhang van alle aspecten die met een winkelformule te maken hebben.

Geld- en deelprijzen
De Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs levert in de beide categorieën een geldprijs van 10.000 gulden op. Daarnaast zijn er deelprijzen te winnen, voor hen die op specifieke deelterreinen van zich hebben doen spreken. Er zijn deelprijzen voor Personeelsbeleid, Instore Communicatie, Innovatie, Communicatie & Promotie, Winkelinrichting, Service en Organisatie/management. Voor de tweede maal wordt in samenwerking met De Telegraaf de Publieksprijs georganiseerd.
Eurocard/MasterCard is hoofdsponsor van de Retail Jaarprijs. De deelprijssponsors zijn Hoofdbedrijfschap Detailhandel, Intres, Pluspoint & Partners, Jaarbeurs Utrecht, Elsevier bedrijfsinformatie, SVT Creative Consultants, Rodamco Retail en Mandev.

Retailbeurzen
Van maandag 15 tot en met woensdag 17 oktober vinden in de Jaarbeurs in Utrecht gelijktijdig een viertal retailbeurzen plaats. Voor het 10e jaar in successie wordt de beurs InterStore georganiseerd, dit jaar met een Instore Communicatie Show en verschillende inloopseminars. De andere retailbeurzen zijn IT in Retail, de Nationale Franchisedagen en Euro in Detail. Deze laatste beurs is een eenmalige manifestatie voor het midden-en kleinbedrijf en het grootwinkelbedrijf, gericht op het nog beter leren kennen van de Euro en een goede implementatie van de nieuwe Europese munt per 1 januari 2002. Euro in Detail wordt georganiseerd in samenwerking met het Hoofdbedrijfschap Detailhandel.

Nadere informatie:
http://www.retailjaarprijs.nl
Stichting Retail Jaarprijs, telefoon 0412-485144.

Lith, 19 juni 2001