Ingezonden persbericht

Peregrine Systems rondt overname Remedy af na goedkeuring aandeelhoudersvergadering Remedy

Woerden, 28 augustus 2001 - Peregrine Systems, één van de grootste softwarebedrijven ter wereld, heeft de overname van Remedy Corporation afgerond, nadat de aandeelhouders van Remedy hierover hun stem hebben uitgebracht.

Met de overname ontstaat een bedrijf dat uniek is in complementaire technologieën en distributiekanalen. Remedy heeft een lange geschiedenis in het bieden van IT Service Management-applicaties aan middelgrote bedrijven en IT-afdelingen. Het Action Request System (AR System) van Remedy is bekend geworden als een sterk aanpasbaar platform voor de ontwikkeling van klantspecifieke applicaties voor servicemanagement bij middelgrote en grote bedrijven wereldwijd. Peregrine is van oudsher leverancier op het gebied van end-to-end Infrastructure Management- en Employee Relationship Management-oplossingen, met uitgebreide best practice workflows voor grote ondernemingen met omvangrijke en complexe infrastructuren.

"De gecombineerde technologieën van Peregrine en Remedy staan er garant voor dat klanten de komende jaren beschikken over ruime keus, meer functionaliteit en innovatie", zegt Steve Gardner, Chairman en CEO van Peregrine. "Peregrine heeft het voornemen de softwareoplossingen van Remedy te ondersteunen. Daarnaast heeft het bedrijf bewezen snel specifieke expertise op te kunnen bouwen en daarmee nieuwe oplossingen te ontwikkelen. Met de toevoeging van Remedy AR System beschikt Peregrine over uitstekende mogelijkheden om nieuwe applicaties te ontwikkelen, die van grote waarde zijn voor klanten."

Larry Garlick, bestuursvoorzitter en CEO van Remedy, zegt over de overname. "Remedy en Peregrine hebben beide het uitgangspunt dat zij kiezen voor de ontwikkeling van superieure technologie waarmee bedrijfskritische problemen opgelost kunnen worden. Deze overeenkomst biedt de klanten van beide bedrijven een sterk uitgebreide reeks van mogelijkheden. Door de combinatie van de best practice-oplosingen van Peregrine en de aanpasbaarheid van AR System van Remedy zullen bedrijven sterk kunnen profiteren van hogere efficiency."

De nieuwe organisatie gaat een breed spectrum van technologieën op de markt brengen. Doel is het creëren van het meest complete oplossingenplatform in de industrie, dat gericht is op snelle return on investment.


* Basistechnologieën - Peregrine zal zich op het gebied van ontwikkeling richten op een volledig webgeoriënteerd ontwikkelplatform waarbij AR System van Remedy en Peregrines Get-It Studio en B2B Integration Suite een centrale rol vervullen. Peregrine verwacht dat de op webtechnologie gebaseerde versie van AR System 5.0 in december 2001 beschikbaar zal zijn. Peregrine is ook voornemens om AR System uit te breiden met haar B2B Integration-technologie. Door deze combinaties zijn klanten in staat om op webtechnologie gebaseerde oplossingen te bouwen, waarmee interne processen verbonden kunnen worden met klanten, partners, toeleveranciers en andere relaties.


* Softwareoplossingen - Peregrine gaat de ITSM-suite van Remedy actief ondersteunen met als doel deze oplossingen onder de aandacht te brengen van kleine en middelgrote bedrijven en IT-afdelingen van grotere bedrijven. Infrastructure Management Suite - inclusief ServiceCenter - blijft het vlaggenschip van Peregrine voor de grootzakelijke markt. AssetCenter blijft de belangrijkste oplossing voor het beheer van bedrijfsmiddelen. Peregrine heeft verder het voornemen ondersteuning te bieden voor klantuitbreidingen van de CRM-applicaties van Remedy en voor huidige implementaties en rollouts. Deze applicaties zullen in de toekomst vooral gericht zijn op de mogelijkheden die ze bieden voor klantondersteuning. Ze zullen als complementaire oplossingen dienen voor ServiceCenter en B2B Relationship Management van Peregrine.

Met de overname van Remedy neemt Peregrine tevens de wereldwijde verkoop en ondersteuning van de Remedy-producten over. De ITSM- en CRM-klanten van Remedy worden ondersteund op basis van hun bestaande onderhoudscontracten. Zij kunnen voor additionele licenties en voor alle Peregrine-producten terecht bij Peregrine. Voor AR System en ITSM zijn geen migratieprogramma's ontwikkeld, omdat Peregrine deze producten actief gaat vermarkten, verkopen, uitbreiden en ondersteunen. Klanten hebben toegang tot alle producten van Peregrine. Verder zullen de consultants van Peregrine samenwerken met klanten om voor hen de beste oplossingen te vinden.

Peregrine Systems
Opgericht in 1981, is Peregrine (Nasdaq: PRGN) uitgegroeid tot één van de grootste softwarebedrijven ter wereld. Peregrine ondersteunt bedrijven met oplossingen die zorgen voor 'frictionless business' bij Infrastructure Management, Employee Relationship Management en e-business met toeleveranciers, klanten en partners. De Infrastructure Management-oplossingen van Peregrine bieden volledig life cycle-beheer van alle bedrijfsmiddelen: van IT-middelen en wagenpark tot en met telecom-, facilitaire bedrijfsmiddelen en vastgelegde kennis. De Employee Relationship Management-oplossingen bieden medewerkers overal en altijd beveiligde toegang tot middelen, diensten en kennis. De B2B Reationship Management-oplossingen van Peregrine stellen bedrijven in staat in een digitale dialoog hun e-business-activiteiten uit te voeren door de automatisering en integratie van informatiestromen en bedrijfsprocessen tussen kopers, toeleveranciers en elektronische marktplaatsen. BusinessWeek noemde Peregrine onlangs een van de top-100 IT-bedrijven. Peregrine telt momenteel meer dan 4.000 medewerkers die werkzaam zijn in 80 vestigingen. 92 procent van de Fortune 500-bedrijven is klant van Peregrine.