Peregrine Systems rondt overname Remedy af na goedkeuring aandeelhoudersvergadering Remedy
Woerden, 28 augustus 2001 - Peregrine Systems, één van de grootste softwarebedrijven ter wereld, heeft de overname van Remedy Corporation afgerond, nadat de aandeelhouders van Remedy hierover hun stem hebben uitgebracht.
Met de overname ontstaat een bedrijf dat uniek is in complementaire technologieën en distributiekanalen. Remedy heeft een lange geschiedenis in het bieden van IT Service Management-applicaties aan middelgrote bedrijven en IT-afdelingen. Het Action Request System (AR System) van Remedy is bekend geworden als een sterk aanpasbaar platform voor de ontwikkeling van klantspecifieke applicaties voor servicemanagement bij middelgrote en grote bedrijven wereldwijd. Peregrine is van oudsher leverancier op het gebied van end-to-end Infrastructure Management- en Employee Relationship Management-oplossingen, met uitgebreide best practice workflows voor grote ondernemingen met omvangrijke en complexe infrastructuren.
"De gecombineerde technologieën van Peregrine en Remedy staan er garant voor
dat klanten de komende jaren beschikken over ruime keus, meer
functionaliteit en innovatie", zegt Steve Gardner, Chairman en CEO van
Peregrine. "Peregrine heeft het voornemen de softwareoplossingen van Remedy
te ondersteunen. Daarnaast heeft het bedrijf bewezen snel specifieke
expertise op te kunnen bouwen en daarmee nieuwe oplossingen te ontwikkelen.
Met de toevoeging van Remedy AR System beschikt Peregrine over uitstekende
mogelijkheden om nieuwe applicaties te ontwikkelen, die van grote waarde
zijn voor klanten."
Larry Garlick, bestuursvoorzitter en CEO van Remedy, zegt over de overname.
"Remedy en Peregrine hebben beide het uitgangspunt dat zij kiezen voor de
ontwikkeling van superieure technologie waarmee bedrijfskritische problemen
opgelost kunnen worden. Deze overeenkomst biedt de klanten van beide
bedrijven een sterk uitgebreide reeks van mogelijkheden. Door de combinatie
van de best practice-oplosingen van Peregrine en de aanpasbaarheid van AR
System van Remedy zullen bedrijven sterk kunnen profiteren van hogere
efficiency."
De nieuwe organisatie gaat een breed spectrum van technologieën op de markt
brengen. Doel is het creëren van het meest complete oplossingenplatform in
de industrie, dat gericht is op snelle return on investment.
* Basistechnologieën - Peregrine zal zich op het gebied van ontwikkeling
richten op een volledig webgeoriënteerd ontwikkelplatform waarbij AR System
van Remedy en Peregrines Get-It Studio en B2B Integration Suite een centrale
rol vervullen. Peregrine verwacht dat de op webtechnologie gebaseerde versie
van AR System 5.0 in december 2001 beschikbaar zal zijn. Peregrine is ook
voornemens om AR System uit te breiden met haar B2B Integration-technologie.
Door deze combinaties zijn klanten in staat om op webtechnologie gebaseerde
oplossingen te bouwen, waarmee interne processen verbonden kunnen worden met
klanten, partners, toeleveranciers en andere relaties.
* Softwareoplossingen - Peregrine gaat de ITSM-suite van Remedy actief
ondersteunen met als doel deze oplossingen onder de aandacht te brengen van
kleine en middelgrote bedrijven en IT-afdelingen van grotere bedrijven.
Infrastructure Management Suite - inclusief ServiceCenter - blijft het
vlaggenschip van Peregrine voor de grootzakelijke markt. AssetCenter blijft
de belangrijkste oplossing voor het beheer van bedrijfsmiddelen. Peregrine
heeft verder het voornemen ondersteuning te bieden voor klantuitbreidingen
van de CRM-applicaties van Remedy en voor huidige implementaties en
rollouts. Deze applicaties zullen in de toekomst vooral gericht zijn op de
mogelijkheden die ze bieden voor klantondersteuning. Ze zullen als
complementaire oplossingen dienen voor ServiceCenter en B2B Relationship
Management van Peregrine.
Met de overname van Remedy neemt Peregrine tevens de wereldwijde verkoop en
ondersteuning van de Remedy-producten over. De ITSM- en CRM-klanten van
Remedy worden ondersteund op basis van hun bestaande onderhoudscontracten.
Zij kunnen voor additionele licenties en voor alle Peregrine-producten
terecht bij Peregrine. Voor AR System en ITSM zijn geen migratieprogramma's
ontwikkeld, omdat Peregrine deze producten actief gaat vermarkten, verkopen,
uitbreiden en ondersteunen. Klanten hebben toegang tot alle producten van
Peregrine. Verder zullen de consultants van Peregrine samenwerken met
klanten om voor hen de beste oplossingen te vinden.
Peregrine Systems
Opgericht in 1981, is Peregrine (Nasdaq: PRGN) uitgegroeid tot één van de
grootste softwarebedrijven ter wereld. Peregrine ondersteunt bedrijven met
oplossingen die zorgen voor 'frictionless business' bij Infrastructure
Management, Employee Relationship Management en e-business met
toeleveranciers, klanten en partners. De Infrastructure
Management-oplossingen van Peregrine bieden volledig life cycle-beheer van
alle bedrijfsmiddelen: van IT-middelen en wagenpark tot en met telecom-,
facilitaire bedrijfsmiddelen en vastgelegde kennis. De Employee Relationship
Management-oplossingen bieden medewerkers overal en altijd beveiligde
toegang tot middelen, diensten en kennis. De B2B Reationship
Management-oplossingen van Peregrine stellen bedrijven in staat in een
digitale dialoog hun e-business-activiteiten uit te voeren door de
automatisering en integratie van informatiestromen en bedrijfsprocessen
tussen kopers, toeleveranciers en elektronische marktplaatsen.
BusinessWeek noemde Peregrine onlangs een van de top-100 IT-bedrijven.
Peregrine telt momenteel meer dan 4.000 medewerkers die werkzaam zijn in 80
vestigingen. 92 procent van de Fortune 500-bedrijven is klant van Peregrine.