Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Explosieve groei van websuper MaxFoodmarket
SNELSTE EN VOORDELIGSTE BOODSCHAPPENSERVICE VAN NEDERLAND VERSTERKT POSITIE IN DE RANDSTAD

AMSTERDAM, 28 augustus 2001 - MaxFoodmarket, de online supermarkt, bezorgt ook in Amsterdam de boodschappen thuis. Het afgelopen jaar is het aantal gebruikers sterk toegenomen en is de omzet van de websuper verdrievoudigd. De websuper is al actief in de regio's Den Haag, Leiden, Utrecht en Haarlem. Dit betekent dat ruim vier miljoen mensen gebruik kunnen maken van de snelste en voordeligste boodschappenservice van Nederland. Het succes van online boodschappen doen, is voor MaxFoodmarket reden om ook te bekijken of vestigingen in Rotterdam, Breda en Tilburg mogelijk zijn.

De consumenten in de regio Amsterdam hoeven niet meer de deur uit voor de wekelijkse boodschappen. Indien gewenst worden boodschappen nog dezelfde dag thuisbezorgd bij bestelling via de site www.maxfoodmarket.nl. De consument kiest zelf het tijdstip wanneer hij de boodschappen wil ontvangen. De bezorgtijden van MaxFoodmarket zijn van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 22.00 uur. Elke bestelling vanaf 50 gulden wordt geaccepteerd en zonder bezorgkosten afgeleverd. Het logistieke systeem van MaxFoodmarket garandeert verse producten; producten over datum horen dus tot het verleden. Dick Groot, oprichter van MaxFoodmarket: "Wij bieden dezelfde kwaliteitsproducten en verswaren als een traditionele supermarkt. Onze winkel is echter niet in de straat, maar op internet te vinden".

MaxFoodmarket startte begin dit jaar in Leiden en Den Haag, na een intensieve testperiode in Utrecht. Groot is tevreden over de afgelopen maanden: "Het gaat goed met MaxFoodmarket. In het begin reageerde de markt sceptisch op ons initiatief. Mensen geloofden niet dat je via Internet snel en goedkoop kon bestellen. Nu wij het tegendeel hebben bewezen, zie je dat er ook een duidelijke behoefte is". MaxFoodmarket heeft lage prijzen en rekent geen bezorgkosten, omdat de websuper geen kosten maakt voor een kassapark, en bedieningsafdelingen. Daar komt bij dat MaxFoodmarket een goedkoper vloeroppervlak heeft. "De extra kosten die wij maken voor bezorging compenseren dit," aldus Dick Groot. "Daardoor kunnen wij voor dezelfde prijs als in de supermarkt de producten bij de klant bezorgen."



'Noot aan de redactie' (