Ingezonden persbericht


Small Business Service maakt gebruik van BroadVision voor E-government initiatief Business Link


* Small Business Service biedt gerichte bedrijfsinformatie aan vier miljoen ondernemingen uit het Midden- en Kleinbedrijf in het Verenigd Koninkrijk

Houten, 27 augustus 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde e-business applicaties, maakt vandaag bekend dat het Britse Small Business Service (SBS), een instelling van de Britse overheid, live is gegaan met haar "Business Link" site (http://www.businesslink.org). De site, die ondersteund wordt door BroadVision applicaties, is een initiatief van de Britse overheid. Hiermee wil de Britse overheid de kwaliteit van de ondersteuning, die vanuit de overheid wordt geboden aan ondernemingen uit het Midden- en Kleinbedrijf, verbeteren. De site is ontwikkeld om de 4 miljoen ondernemingen in het Britse Midden- en Kleinbedrijf op het juiste tijdstip toegang te geven tot de juiste instrumenten.

De nieuwe online service is de eerste Britse overheidssite in haar soort en werkt nauw samen met het bestaande nationale callcenter en de 45 Business link operators. Hierdoor biedt Small Business Service nu 24 uur per dag ondersteuning.

Bij de nieuwe site staan de personalisatie onderdelen, die door BroadVision mogelijk worden gemaakt, centraal. Hiermee kunnen gebruikers hun persoonlijke profiel opbouwen gedurende een aantal bezoeken aan de site. In de praktijk betekent dit dat adviezen nu worden afgestemd op de specifieke behoeften van de individuele onderneming. Daarbij worden niet alleen specifieke antwoorden gegeven op vragen die worden gesteld, maar worden ook pro-actief suggesties aangedragen. De nieuwe site biedt ondernemingen advies en informatie op een breed terrein van onderwerpen zoals e-commerce, werkgelegenheid, marketing en export.

De nieuwe site biedt naast directe toegang tot belangrijke informatie ook links naar andere SBS Business Link sites, waar de bezoeker voor meer complexe vragen terecht kan. Hierdoor krijgt de site de functie van een centraal punt voor het Britse Midden- en Kleinbedrijf. Dit wordt versterkt door het feit dat Business Link gebruik maakt van de voordelen van de gedeelde kennis en ervaring binnen het nationale Britse Business Link netwerk. Op de lange termijn richt de site zich op het creëren van een online community voor het Midden- en Kleinbedrijf waarin bedrijven van elkaars ervaringen kunnen leren doordat men informatie en advies met elkaar deelt.

"De website is ontwikkeld en ontstaan vanuit de behoeften van het Midden- en Kleinbedrijf. De site is vrij van bedrijfsjargon en biedt een verrassend eenvoudige navigatie zodat gebruikers van alle niveaus hun problemen op kunnen lossen op de meest effectieve en productieve manier", vertelt John Gibbons, woordvoerder voor SBS. "Als een Britse onderneming zich bijvoorbeeld wil vestigen in Frankrijk, dan kan deze onderneming door middel van één enkele muisklik uitgebreide informatie en tips over onder andere belastingen en succesvolle ondernemingen vinden. De BroadVision oplossing is ons aanbevolen door British Telecom (BT), die eveneens gebruik heeft gemaakt van de BroadVision oplossing voor haar succesvolle Tacoma site. BroadVision levert een hoge mate van functionaliteit en bleek in staat om een 'out of the box' oplossing te bieden binnen de door ons gestelde tijd."

BT Syntegra heeft voor dit project de systeemintegratie verzorgd. Zij leverden een intern ontwikkelingsteam dat werd versterkt met consultants van zowel BroadVision als Interwoven.

"Wereldwijd zijn overheidsinstellingen op zoek naar technologieën waarmee ze hun belangengroepen beter kunnen bedienen. BroadVision enterprise self-service applicaties zijn daarbij meer en meer de leidende keuze voor alle vormen van e-government initiatieven", aldus Chris Grejtak, chief marketing officer BroadVision. "Het Britse Small Business Service maakt onderdeel uit van een sterk groeiende groep van e-government klanten - waaronder the State of California, City of Chicago en Swiss Post - die hebben gekozen voor BroadVision om hun informatie portaal initiatieven, online commerce- of content managementbehoeften vorm te geven."

Over Small Business Service
Small Business Service (SBS) werd opgericht in april 2000 om binnen de Britse overheid één organisatie te creëren die volledig gericht is op het bieden van ondersteuning aan het Midden- en Kleinbedrijf, en die tevens het Midden- en Kleinbedrijf vertegenwoordigt binnen de overheid. SBS heeft als missie het ontwikkelen van een bedrijfsomgeving waarin allerlei ondernemingen uit het Midden- en Kleinbedrijf kunnen groeien en tot een maximaal resultaat kunnen komen.

De belangrijkste doelen van SBS zijn het helpen van het Midden-en Kleinbedrijf om het maximale uit zichzelf te halen en hen ondersteuning te bieden met bedrijfsmatige diensten van wereldformaat. Hiermee wil SBS de prestaties van het Midden- en Kleinbedrijf vergroten en ondernemen in het algemeen promoten in de gehele samenleving, met name bij ondervertegenwoordigde en achtergestelde bevolkingsgroepen.

SBS is verantwoordelijk voor het netwerk van Business Link sites, dat voorziet in informatie, advies en toegang tot experts op alle gebieden waar een ondernemer mee te maken krijgt. SBS levert eveneens nationale diensten voor kleine ondernemingen zoals: Benchmarking service, the Small Firms Loan Guarantee Scheme, the High Technology Fund en zogenaamde mart grants for technology transfer.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.

Noot voor de redactie (