Nederlander loopt voorop in acceptatie e-mailmarketing
Chordiant-onderzoek: Nederland geeft sneller e-mailadres aan organisaties
dan rest Europa
Hoofddorp, 28 augustus 2001 - Nederland loopt voor op de rest van Europa
voor wat betreft de acceptatiegraad van e-mail voor marketingactiviteiten.
Dit blijkt uit een onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van Chordiant
Software in samenwerking met deelnemers uit Nederland, Frankrijk, Duitsland,
het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Australië. Met name
financiële dienstverleners als hypotheek- en leningenverstrekkers en banken
proberen via direct-mail, de telefoon of e-mail met klanten in contact te
komen.
Eén van de opvallendste resultaten van dit onderzoek is dat in Nederland
e-mail, na direct-marketing, de voorkeur heeft als communicatiemiddel voor
het ontvangen van relevante informatie. In de andere landen wordt deze
tweede positie ingenomen door telemarketing. In Nederland staat het
e-mailadres dan ook in de top 5 van persoonlijke informatie die de
ondervraagden aan bedrijven willen verstrekken. Meer dan 52 procent van de
ondervraagden in Nederland, is bereid het e-mailadres te geven aan
organisaties waar men geen relatie mee heeft. Dit in tegenstelling tot de
andere landen die hier een stuk terughoudender in zijn.
Frans van Emstede, Regional Manager Benelux van Chordiant: "Uit het onderzoek blijkt dat Nederland vooroploopt op het gebied van een-op-een marketingactiviteiten. Hierdoor hebben organisaties uitgebreide mogelijkheden voor het opzetten en uitvoeren van effectieve marketingactiviteiten via de nieuwste communicatiekanalen als e-mail, internet en draadloos. Met onze Marketing Director suite kunnen organisaties gepersonaliseerde, meervoudige, multichannel-campagnes opzetten en uitvoeren, en daarmee gelijk inspringen op deze nieuwste ontwikkelingen."
Het onderzoek geeft verder meer informatie over wat voor soort organisaties klanten het meest ongevraagd benadert, welke communicatiemiddelen daarvoor worden ingezet en wat voor persoonlijke gegevens de ondervraagden bereid waren te verstrekken aan bedrijven waar men geen relatie mee heeft.
De Chordiant Marketing Director Suite ondersteunt organisaties bij het opzetten, ondersteunen en uitvoeren van uiteenlopende marketingactiviteiten. Met een complete productreeks kunnen gepersonaliseerde marketingacties voor traditionele (direct-mail, print- en broadcastadvertenties) en elektronische (e-mail, web en wireless) kanalen ontwikkeld, uitgevoerd en gevolgd worden. Door de gebruikte Java-technologie en XML-standaarden kunnen ontwikkelaars deze diensten snel creëren, implementeren en onderhouden. Deze oplossingen zijn bovendien schaalbaar tot meer dan 100 miljoen unieke klantenbestanden.
Een verslag van het complete onderzoek is op te vragen bij Karin Dooren via
telefoonnummer 030-65 65 070 of karin@lvtpr.nl
Chordiant Software
Chordiant Software biedt een Unifying Customer Relationship
Management-oplossing (CRM) op basis van haar Intelligent Customer
Interaction Managment-platform. Het ICIM-platform van Chordiant biedt
schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie van flexibele
CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.
Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail, telefoon of draadloze verbindingen - biedt de Unifying CRM Solution van Chordiant realtime een eenduidig beeld van iedere klant en een gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een complete business process engine waarmee voor verschillende contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren door de ontwikkeling, uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en on line kanalen.
Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en
regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, München, Dallas, New York,
Parijs, Frankfurt en Hoofddorp.
Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website:
www.chordiant.com.