Den Haag, september 2001
ICM 0108.226 nl
Persinformatie l Persinformatie l Persinformatie
HiPath AllServe: Voice over IP netwerk oplossing voor het MKB
Siemens heeft met de HiPath AllServe een nieuwe communicatie netwerkoplossing over het Internet Protocol (IP) voor het midden en klein bedrijf (MKB). Deze op Windows gebaseerde oplossing biedt een alles-in-één concept voor toegang tot meerdere gecentraliseerde software applicaties via traditionele telefonie én IP. De eerste pilot is inmiddels succesvol geïmplementeerd bij een Nederlandse verzekeringsmaatschappij.
HiPath AllServe is een oplossing om meerdere vestigingen van een onderneming
aan elkaar te koppelen. De AllServe maakt het mogelijk om de Siemens HiPath
3500 en/of Hicom 150 H communicatie PBX systemen in een IP-netwerk te
bedienen. Tevens wordt door de AllServe één uniform communicatie platform
gecreëerd. Daardoor kunnen er tot 4 Hicom 150H communicatiesystemen als
netwerknoden worden opgenomen in het IP-netwerk.
Het alles-in-één concept zorgt ervoor dat de software toepassingen bediend
kunnen worden door meerdere gebruikers. Door het IP-netwerk toe te rusten
met één centrale server voor zowel communicatie, signalering als software
applicaties wordt de productiviteit enorm verbeterd. De kosten voor de
applicaties en het systeemmanagement worden gereduceerd.
Twee werelden
HiPath AllServe is een perfect voorbeeld hoe Siemens een
communicatieoplossing laat migreren van het circuitgeschakelde Hicom
platform naar de pakketgeschakelde IP-wereld. Nu kunnen kleine en
middelgrote ondernemingen het beste van deze twee werelden (voice en data)
inzetten. Zij krijgen zowel de bewezen betrouwbaarheid en functionaliteit
van de huidige Hicom systemen en tegelijkertijd de mogelijkheid om het Wide
Area Network (WAN) in te zetten voor het afhandelen van interne telefonie.
De AllServe is geschikt als platform voor Contact Center applicaties zoals
HiPath ProCenter Office, dat is een Siemens Call Center oplossing die
speciaal is ontworpen voor het MKB. Gebruikmakend van een volledig spectrum
aan communicatiemiddelen, zoals telefonie, e-mail, fax en voice-mail worden
Customer Relationship Management (CRM) functies geboden. Het platform is ook
geschikt voor kostenregistratie en Unified Messaging, een toegangsmedium
voor e-mail, fax, voice-mail en SMS.
Pilot
De onlangs gerealiseerde pilot bij een verzekeringsonderneming omvat een
integratie van in totaal 8 Hicom communicatiesystemen tot één
communicatienetwerk, waardoor het beheer wordt vereenvoudigd. Deze
onderneming wil een flexibele oplossing die klaar is voor de toekomst en die
ook de mogelijkheid biedt om meerdere software toepassingen centraal aan te
sturen. De gewenste toepassingen, kostenregistratie en een Contact Center
oplossing, die over alle 8 Hicom communicatiesystemen opereren, worden dus
centraal beheerd. Siemens Nederland heeft gezamenlijk met haar partner AAC
Cosmos de AllServe ingezet en deze pilot succesvol geïmplementeerd.
De AllServe oplossing van Siemens is een product dat groeit. Standaard kunnen er vandaag de dag 4 Hicom 150H communicatiesystemen tot één netwerk worden gevormd, maar de ontwikkelingen staan niet stil. Dit aantal zal in de toekomst uitgroeien naar 16 Hicom 150H communicatiesystemen en zal duizend actieve deelnemers in het netwerk kunnen ondersteunen.
HiPath Business Solutions
Wilt u meer weten over de AllServe en overige communicatie oplossingen die
gebaseerd zijn op de Hicom 150H systemen dan nodigen wij u graag uit om een
bezoek te brengen aan de HiPath Business Solutions op 7 en 8 november
aanstaande in 'DeFabrique', Westkanaaldijk 7, 3542 DA te Utrecht.
Meer informatie kunt u ook vinden op www.hipath.nl Voor alle Siemens persberichten zie: www.siemens.nl/persinfo
Nadere inlichtingen voor de lezer:
Product Marketing Manager, Peter-Paul Peters
Tel.: 070-333 3103, e-mail: peter-paul.peters@siemens.nl
Nadere informatie voor de redactie:
Persvoorlichter ICN, André van Schoonderwoerd den Bezemer
Tel.: 070-333 2272, e-mail: andre.schoonderwoerd@siemens.nl