Ingezonden persbericht


Persbericht
Haarlem, 28 augustus 2001

Het nieuwe internetmaandblad:
Internet Idee

Op donderdag 30 augustus lanceren VNU Business Publications en VNU Tijdschriften Internet Idee. Het nieuwe maandblad belicht de praktische mogelijkheden van internet.

Internettoekomst
Van de totale bevolking gebruikt 61% momenteel internet (*), in 1999 lag dat percentage op 25%. Naar verwachting zal in 2004 bijna 70% van de Nederlandse bevolking regelmatig internetten. (**) De grote behoefte aan praktische informatie over internet bleek wel uit de drie succesvolle Internet Idee-specials op rij, die voorafgaande aan de introductie van het tijdschrift verschenen. Zo telde de eerste special al een verkochte oplage van 77.304 exemplaren. En beoordeelden de lezers de uitgave met het rapportcijfer 7,4. (***)

Duidelijk en toegankelijk
Internet Idee richt zich primair op mannen en vrouwen die geïnteresseerd zijn in internet, maar niet in de techniek erachter. Het nieuwe Internet Idee hanteert dan ook heldere taal. Op toegankelijke wijze maakt een breed publiek kennis met internet: de laatste internetnieuwtjes, creatieve toepassingen, praktische tips om het net verder te ontdekken en slimme stap-voor-stap gidsen om zelf internetmogelijkheden toe te passen. Kortom, uitleg voor beginners, verrassende tips voor routiniers.

Lancering Internet Idee
In de eerste Internet Idee staat ondermeer een test van digitale zoekgidsen. Ook presenteert de redactie de Top 10 van websites over het weer. Daarnaast passeren verschillende tuinsites de revu. Andere artikelen gaan in op digitale en interactieve televisie, een virtuele voetbalcompetitie en de Davis Cup-ontmoeting tussen Nederland en Frankrijk. Verder geeft Internet Idee uitgebreid antwoord op internetvragen als hoe kom ik snel aan een eigen e-mailadres? En hoe maak ik een eigen homepage?

Het eerste 'officiële' nummer is vanaf 30 augustus a.s. verkrijgbaar bij de bekende verkooppunten voor de introductieprijs van f 2,50!