- PERSBERICHT -

Hoofddorp, 30 augustus 2001

24 KLANTEN VAN ARIBA GINGEN 'LIVE' IN AFGELOPEN KWARTAAL 2001

Ariba voorziet klanten in alle soorten van industrie van snelle implementatie en intergratie met multi-ERP systemen

Ariba, Inc. (Nasdaq: ARBA), marktleider in B2B eCommerce oplossingen, heeft vandaag bekend gemaakt dat in totaal 24 van haar klanten gedurende het laatste kwartaal (eindigend in juni 2001) 'live' zijn gegaan. Hiermee toont Ariba haar daadkracht en slagvaardigheid aan waarmee zij de Ariba B2B eCommerce oplossingen implementeert bij haar klant, ongeacht het gebruikte ERP-systeem.

Momenteel zijn al meer dan 270 klanten wereldwijd en afkomstig uit een breed scala aan marktsegmenten in staat om live elektronische transacties te verrichten en te profiteren van de belangrijkste voordelen die het stroomlijnen van inkoopprocessen biedt. Met de applicaties van Ariba hebben zij kosten kunnen besparen en de relatie met handelspartners kunnen verbeteren.

Een selectie uit de klanten die onlangs 'live' zijn gegaan met Ariba oplossingen:


- Alliant Energy Corporation: de ez-Buy eProcurement oplossing van dit bedrijf wordt gepowered door Ariba Buyer en is onder 200 gebruikers uitgerold. De totale uitgaven via dit systeem bedroegen meer dan $300.000 gedurende de eerste maand. Nu dat de Ariba-applicatie volledig is geïntegreerd, staat deze ter beschikking van duizenden Alliant Energy medewerkers;

- Cordiem, de eerste B2B exchange in de luchtvaartindustrie in gemeenschappelijk bezit van kopers en verkopers uit deze miljarden industrie, is gelanceerd met 20.000 line items en 37 initiële gebruikers. Founding Members zijn Air France, American Airlines, British Airways, Continental Airlines, Delta Airlines, Iberia Airlines, SAir Group, United Airlines, United Parcel Service en drie OEM's (Original Equipment Manufacturer) - BF Goodrich Co., Honeywell International en United Technology Corp.

- Hallmark Cards Inc. verwerkte in de eerste paar weken meer dan 200 bestellingen via hun Ariba Buyer oplossing en maakt gebruik van het Ariba Commerce Serivces Network om in verbinding te komen met hun leveranciers. De Ariba applicatie is geïntegreerd met Hallmark's back-end inkoop- en financieel systeem om naadloos samengaan en goed verloop van betalingsprocessen te kunnen garanderen.

- Holvim, een van 's werelds grootste leveranciers van cement, aggregaat en beton lanceerde binnen 90 dagen hun door Ariba gepowerde eProcurement systeem voor 380 gebruikers en voltooide ruim 60 transacties in de eerste week.

- South African Airways werd Ariba's derde Zuid-Afrikaanse implementatie met integratie van SAA's eigen SAP back-end systeem.
"Eén van de belangrijkst factoren die meespelen wanneer een klant een eCommerce oplossing selecteert, is hoe snel en eenvoudig de oplossing geïmplementeerd en geïntegreerd kan worden met zijn bestaande back-end ERP-systeem", zegt Arjen Koonings, Area Director UK, Nordics and Benelux. "Ariba's open oplossingen, klantgerichtheid, bewezen inzetbaarheid en haar allianties met de 'best-of-breed' system integrators zorgen ervoor dat Ariba haar concurrentie ver voor blijft. Implementatie van de Ariba-oplossing die op tijd en binnen het gestelde budget gerealiseerd is zal leiden tot een snelle ROI voor de klant - en dat is waar het bij Ariba om gaat."

Meer dan 30 % en 50 % van de Ariba-klanten gebruiken respectievelijk Oracle en PeopleSoft ERP-systemen en een aanvullend percentage van 50% gebruikt SAP. Hiermee laat Ariba voortdurend zien dat haar oplossingen in staat zijn te werken met multi-ERP systemen en dat zij onderkent dat haar klanten vaak met meer dan één ERP-vendor werken. Momenteel maakt één derde van het aantal klanten van Ariba onderdeel uit van de 'Fortune 100'.

Over Ariba
Ariba, Inc. is de wereldwijde marktleider van business-to-business (B2B) eCommerce oplossingen. Ariba's open, end-to-end, en interoperationele software oplossingen en hosted web-based commerce diensten, maken efficiënte online handel, integratie en samenwerking tussen B2B marktplaatsen, kopers, leveranciers en service providers mogelijk. Het wereldwijde bereik en de best-of-breed functionaliteiten van de Ariba B2B eCommerce oplossingen creëren met behulp van het internet schaalvoordelen en efficiency op processen voor toonaangevende bedrijven over de hele wereld. Ariba is in Nederland te bereiken op telefoonnummer +31 (0)23 568 47 20 of www.ariba.com.


- EINDE BERICHT -