Vendex KBB NV

P E R S B E R I C H T

Persoonlijke training aan huis moet barrières wegnemen

Dixons helpt senioren het internet op

Den Bosch, 30 augustus 2001

Dixons, de leidende winkelketen in consumentenelektronica, gaat senioren met weinig of geen computerervaring leren een PC te gebruiken, te surfen op internet en E-mails te versturen. Daartoe is in samenwerking met Computer Buying Agency in Hoofddorp een programma samengesteld, dat bestaat uit de levering en installatie van een speciaal voor deze groep ingerichte PC en een training aan huis. Het programma is gebaseerd op het zeer succesvolle door Computer Buying Agency ontwikkelde concept 'Senior-Online', dat 50-plussers die geen ervaring hebben met PC's stap voor stap vertrouwd maakt met de onbegrensde mogelijkheden van computer en digitale snelweg.

Dixons lanceert dit programma omdat in de praktijk is gebleken dat veel senioren wel 'aan de computer willen', maar van de aanschaf afzien omdat zij niet de basiskennis hebben om een PC te installeren, laat staan probleemloos te gebruiken. Nederland telt ruim vier miljoen senioren, waarvan slechts 12% een computer heeft. Voor de grote groep potentiële gebruikers is 'Senior-Online' ontwikkeld. Men hoeft niets van computers te weten om via dit programma snel met een computer overweg te kunnen en alle mogelijkheden onder de knie te krijgen. De deelnemers krijgen gedegen training aan huis door 'Senior-Online'-consultants, zelf 50-plussers met veel ervaring op PC- en internetgebied.

Speciale computer
Speciaal voor dit unieke project brengt Dixons een voor senioren samengestelde PC van het merk SKY op de markt. Deze computer wordt niet alleen thuis afgeleverd, maar ook nog eens volledig geïnstalleerd, gevolgd door twee dagdelen training aan huis. Inclusief een fraaie kleurenprinter wordt het pakket aangeboden voor slechts 3.298,- gulden inclusief BTW en inclusief drie jaar garantie op computer en printer.

De charme van deze aanbieding is, dat de deelnemer in de eigen omgeving vertrouwd wordt gemaakt met PC en Internet. Snel en probleemloos. In begrijpelijke taal en onder deskundige leiding van een speciaal aangewezen senior-consultant die in de omgeving van de klant woont.

Voor vragen over het installeren van nieuwe software, of voor andere computer- of internetproblemen kan men terecht bij de 'helplijn'-ondersteuning. Vaak kan een probleem via dit kanaal snel worden opgelost. Sommige problemen vragen echter om een andere aanpak. Een computer opnieuw installeren bijvoorbeeld gaat moeilijk via een telefonisch advies. Voor dit soort lastige gevallen kan men altijd terugvallen op de 'eigen' consultant in de regio, die beschikbaar is om ook deze hulp en eventueel gewenste aanvullende training aan huis te bieden.

Noot voor de pers:
voor meer informatie kunt u bellen met de heer J. Lesterhuis, Commercieel Directeur Dixons bv, 073-6460707 of E-mailen naar publiciteit@dixons.nl.