Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Consumentenbond stopt met WebTrader

Haarlem, 5 september 2001 - WebWereld, de ICT-nieuwssite van uitgever IDG.nl, bericht vandaag over de beëindiging van het WebTrader-logo door de Consumentenbond.

'WebTrader heeft zijn werk gedaan.' Dat zal de bond vanmiddag bekendmaken. Deze ochtend werden al de bij WebTrader aangesloten internetwinkels per e-mail geïnformeerd. Dat heeft Ewald van Kouwen, woordvoerder van de Consumentenbond, bevestigd. Verder commentaar op het verdwijnen van het logo wilde hij vanochtend nog niet geven.

Uit de e-mail die de Consumentenbond aan de aangesloten internetwinkels heeft gestuurd, blijkt dat de bond het logo niet langer nodig vindt. Betere wettelijke bescherming van consumenten en initiatieven van de branche om zelf de consumentenbescherming te verbeteren, hebben tot deze conclusie geleid.

Er is vanaf het begin de nodige kritiek geweest op het WebTrader-logo. Zo is het meer dan eens voorgekomen dat de beveiliging van WebTrader-winkels niet op orde bleek. Daarnaast bleken niet alle bij WebTrader aangesloten winkels op tijd te leveren. Internetjournaliste Marie-José Klaver beklaagde zich afgelopen vrijdag op de site van NRC Handelsblad nog over de slechte dienstverlening van Hot-Orange. Bestellingen bij Hot-Orange werden vaak te laat, niet of twee keer bezorgd. Het internetwarenhuis dat vorige week uitstel van betaling aanvroeg, had ook een WebTrader-logo.

Voor de volledige berichtgeving kunt u terecht op www.webwereld.nl

Over WebWereld - www.webwereld.nl
WebWereld - een uitgave van IDG.nl - verzorgt een continue berichtgeving over het laatste ICT-nieuws uit binnen- en buitenland. Op werkdagen worden tevens ruim 38.000 geregistreerde gebruikers op de hoogte gebracht via de gratis WebWereld Nieuwsbrief.