Sabena

Brussel, September 05, 2001

Sabena verontschuldigt zich bij de passagiers voor het ongemak van de komende pilotenstaking

Sabena verontschuldigt zich bij de passagiers voor het ongemak van de komende pilotenstaking

Sabena doet al het mogelijke om het ongemak voor de klanten te beperken dat zal worden veroorzaakt door de 24-uur durende sociale actie aangekondigd door de pilotenvertegenwoordigers. Deze wilde staking, die niet werd erkend door de vakbonden, is aangekondigd voor donderdag 6 september, beginnend om middernacht. Deze staking valt midden in de informatieronde over Sabena's nieuwe strategische plan.

Sabena hoopt in staat te zijn alle langeafstandsvluchten te kunnen garanderen, samen met een zeker aantal middellange- en korteafstandsvluchten. 'We roepen onze piloten op rekening te houden met de belangen van onze klanten en met de toekomst van het bedrijf ! verklaart Sabenapresident & CEO Christoph Müller. 'Er zijn veel ideeën om de sociale gevolgen van het strategische plan te beperken, maar daarvoor zullen we met z'n allen rond de tafel moeten zitten en beginnen onderhandelen.'

Christoph Müller vermeldt ook uitdrukkelijk klanten en het personeel: 'Ik dank nu reeds ons clienteel voor hun begrip en alle Sabenamedewerkers voor de steun die zij donderdag aan onze passagiers zullen geven.'

Sabenapassagiers controleren best de vluchtinformatie alvorens naar de luchthaven te vertrekken. Vanaf donderdag zal een speciaal telefoonnummer beschikbaar zijn (02-723.23.02) voor informatie over de vluchten. Passagiers met niet-terugbetaalbare of niet-inwisselbare ticketten die door de staking hun vlucht missen, kunnen hetzij terugbetaling, hetzij een vlucht op een latere datum vragen.

Wilfried Remans · tel: +32.2.723.83.73 · fax: +32.2.723.83.99 · wilfred.remans@sabena.be · gsm: +0475.49.13.32 · Sabena House Box 38 · Brussels Airport · B-1930 Zaventem