Brussel, September 05, 2001
Sabena verontschuldigt zich bij de passagiers voor het ongemak van de
komende pilotenstaking
Sabena verontschuldigt zich bij de passagiers voor het ongemak van de
komende pilotenstaking
Sabena doet al het mogelijke om het ongemak voor de klanten te beperken dat
zal worden veroorzaakt door de 24-uur durende sociale actie aangekondigd
door de pilotenvertegenwoordigers. Deze wilde staking, die niet werd erkend
door de vakbonden, is aangekondigd voor donderdag 6 september, beginnend om
middernacht. Deze staking valt midden in de informatieronde over Sabena's
nieuwe strategische plan.
Sabena hoopt in staat te zijn alle langeafstandsvluchten te kunnen
garanderen, samen met een zeker aantal middellange- en
korteafstandsvluchten. 'We roepen onze piloten op rekening te houden met de
belangen van onze klanten en met de toekomst van het bedrijf ! verklaart
Sabenapresident & CEO Christoph Müller. 'Er zijn veel ideeën om de sociale
gevolgen van het strategische plan te beperken, maar daarvoor zullen we met
z'n allen rond de tafel moeten zitten en beginnen onderhandelen.'
Christoph Müller vermeldt ook uitdrukkelijk klanten en het personeel: 'Ik dank nu reeds ons clienteel voor hun begrip en alle Sabenamedewerkers voor de steun die zij donderdag aan onze passagiers zullen geven.'
Sabenapassagiers controleren best de vluchtinformatie alvorens naar de
luchthaven te vertrekken. Vanaf donderdag zal een speciaal telefoonnummer
beschikbaar zijn (02-723.23.02) voor informatie over de vluchten. Passagiers
met niet-terugbetaalbare of niet-inwisselbare ticketten die door de staking
hun vlucht missen, kunnen hetzij terugbetaling, hetzij een vlucht op een
latere datum vragen.
Wilfried Remans · tel: +32.2.723.83.73 · fax:
+32.2.723.83.99 · wilfred.remans@sabena.be · gsm:
+0475.49.13.32 · Sabena House Box 38 · Brussels Airport ·
B-1930 Zaventem