Ingezonden persbericht


- PERSBERICHT -

Rotterdam, 17 september 2001

RECLAMEMAIL - NIEUW DM-DIENST MET 2 MILJOEN E-MAILADRESSEN

Reply Services, specialist in de verspreiding van e-mailberichten, komt vier weken na de lancering van AdWell Media Services, opnieuw met een opzienbarend initiatief, genaamd Reclamemail. Reclamemail.nl is een e-mail preference service waardoor mensen aan de hand van hun e-mailadres een profiel kunnen aanmaken om informatie en commerciële uitingen binnen hun persoonlijke interessegebieden te ontvangen. Men blijft hierdoor verschoond van ongewenste post.

De start van Reclamemail.nl per 1 september valt samen met de nieuwe Wet Bescherming Persoonsgegeven waarbij het automatisch verzenden van e-mail met het oog op direct marketing alleen is toegestaan indien mensen daarmee van te voren instemmen. Reclamemail biedt mensen de mogelijkheid om een eigen profiel bij te houden om zodoende steeds relevante informatie, aanbiedingen, voordelen en kortingsbonnen te ontvangen op het door hen opgegeven e-mailadres.

Reclamemail zal de op deze wijze verzamelde e-mailadressen gebruiken voor direct e-mailcampagnes. "Momenteel beschikt Reclamemail over 2 miljoen zogenaamde opt- in e-mailadressen voor permission-based e-mailcampagnes." vertelt Terrance Rey, directeur van Reply Services B.V. en oprichter van Reclamemail B.V. "Met ons ReplyNet e-mail systeem kunnen we gemakkelijk dit soort volumes aan."

"Deze 2 miljoen e-mailadressen zijn bijeen gebracht door meewerkende partners die formeel de bestandseigenaars blijven." vult Robert de Wolf, projectmanager van Reclamemail, aan. "Met Reclamemail geven wij mensen controle over wat zij per e-mail van ons binnenkrijgen. Dit is mogelijk gemaakt door een krachtige databaseapplicatie in ons ReplyNet systeem."

"De keuze laten aan e-mailgebruikers is vele malen effectiever dan spam." vervolgt Rey. "De eindgebruiker is de baas en zo hoort het ook." De doelstelling van Reclamemail is om bedrijven toegang te bieden tot via opt-in methodes verkregen e-mailadressen; bedrijven de technologie bieden om opt-in e-mailadressen te verzamelen; en reclameverzending via e-mail te stimuleren in samenwerking met portals, ISP's en D.M. bedrijven."

Reclamemail B.V. wil binnen een jaar ruim 3 miljoen e-mailadressen via deze e-mail preference service verzamelen, deze beheren en commercialiseren. Een service die door bedrijven, organisaties en wellicht ook door de overheid benut kan worden tegen een vergoeding per verzonden e-mailbericht. "Door inzet van Reclamemail zou het via e-mailcampagnes bijvoorbeeld mogelijk kunnen zijn mensen om donaties voor slachtofferhulpprogramma's bij rampen te vragen." concludeert Terrance Rey.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (