Ingezonden persbericht


- PERSBERICHT -

'Out of the box' oplossing voor SMS diensten
POLLS, PRIJSVRAGEN EN FORUMS PER SMS VIA SMSPOLL.NL

Groningen, 18 September 2001

Populaire SMS diensten als stemmen en prijsvragen per SMS worden sinds deze week gestandaardiseerd aangeboden op www.smspoll.nl. SMSPoll biedt een pakket aan SMS diensten voor bedrijven en instellingen die SMS willen inzetten als extra marketing- en communicatiekanaal. De makers van SMSpoll, het mobiel internetbedrijf Picasse, vonden dat het tijd werd om populaire SMS diensten te standaardiseren, waardoor ze door marketeers snel en zonder hoge kosten kunnen worden ingezet.

Marketeers kunnen via de website bijvoorbeeld een SMSprijsvraag of SMSpoll aanmaken. Vervolgens worden de publicatiegegevens beschikbaar gesteld op smspoll.nl en per E-mail. Middels de eigen kanalen (bijvoorbeeld een tijdschrift of verpakking) kunnen de SMS diensten aan de doelgroep worden gecommuniceerd. Mobiele bellers van alle vijf de Telco's kunnen per SMS reageren op de stelling of vraag. De marketeers kunnen via smspoll.nl realtime de data raadplegen.

Oprichter Jorrit Hertsenberg: "Het is aan de marketeers zelf om creatief om te gaan met de geboden tools op SMSpoll. SMS is een nieuw medium waarmee snel en interactief gecommuniceerd kan worden met de doelgroep. Wij bieden de tools voor creativiteit en segmentatie. Een redacteur kan een SMSpoll inzetten om reacties aan lezers te ontlokken of een productmanager kan respons creëren op bijvoorbeeld prijsvragen".

Ondanks de standaardisatie van deze SMS diensten, is het wel mogelijk om bepaalde aanpassingen te doen voor klanten die dat wensen. Ook voor bedrijven die al geïnvesteerd hebben in de bekendheid van hun SMS nummers. Het systeem is voorbereid op de 'MO reverse billing' faciliteiten die nog dit jaar door alle Telco's beloofd zijn.

Over Picasse
Picasse richt zich op de ontwikkeling van geavanceerde multichannel diensten, gebruikmakend van kanalen als Web, SMS, WAP en GPRS. Het bedrijf kent vier oprichters die ervaring hebben opgedaan bij verschillende grote (IT) bedrijven als Getronics, KPN en recentelijk bij een grote Groningse webbouwer. In hun vorige functies hebben ze gewerkt voor klanten als TheFloor (BusinessNieuws), KPN, Nuon en het AZG. Eerste grote klant sinds de start op 1 Augustus 2001 is Bertelsmann Online, beter bekend als Bol.com. Picasse heeft als doelstelling applicaties te ontwikkelen die tot directe of indirecte opbrengsten leiden voor haar klanten. Picasse richt zich hierbij voornamelijk op advies en technische realisatie van zowel maatwerk als standaard mobiele internet oplossingen. Daarnaast ontwikkelt Picasse eigen producten, waarvan SMSpoll het eerste is. Picasse opereert vanuit vestigingen in Groningen en Amsterdam.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (