Gemeente Amsterdam

Werken bij de gemeente Amsterdam

Job Cohen zoekt nieuwe stadsgezichten

De gemeente Amsterdam start een wervingscampagne voor nieuw talent waarin burgemeester Job Cohen een hoofdrol speelt. Onder het motto 'Ik zoek nieuwe stadsgezichten' roept hij 'stevige mensen met initiatief' op te solliciteren bij de gemeente Amsterdam. Met deze campagne wil de gemeente Amsterdam zich als herkenbare werkgever positioneren en als zodanig haar imago versterken.

De gemeente Amsterdam presenteert zich in haar nieuwe arbeidsmarktcommunicatiecampagne als een van de grootste werkgevers van de stad die op alle werkgebieden en niveaus interessant en zinvol werk te bieden heeft. Werkgever/bemiddelaar is de burgemeester zelf. Als hèt gezicht van Amsterdam richt hij zich in woord en beeld rechtstreeks tot de lezer. "De campagne van de gemeente Amsterdam past in de beweging binnen de overheid om zich actief en meer als concern op de arbeidsmarkt te profileren", aldus burgemeester Cohen.

Onderdeel van de campagne is de introductie van de website www.werkenbij.amsterdam.nl waar - naast informatie - de vacaturebank van de gemeente Amsterdam te vinden is. Verder wordt in landelijke en regionale dagbladen geadverteerd en kunnen de gemeentelijke diensten en bedrijven in het vervolg de ontwerpen van de campagne gebruiken voor hun externe werving. De imagocampagne richt zich tot zowel starters als ervaren beleidsmedewerkers.

Tegelijk met de imagocampagne start een wervingscampagne voor 25 HBO'ers/academici. Deze hoogopgeleide starters worden gezocht voor de vierde traineepool van de gemeente Amsterdam die in januari 2002 van start gaat.

Ditte Papousek


-

© gemeente Amsterdam - 18-09-2001