Werken bij de gemeente Amsterdam
Job Cohen zoekt nieuwe stadsgezichten
De gemeente Amsterdam start een wervingscampagne voor nieuw talent
waarin burgemeester Job Cohen een hoofdrol speelt. Onder het motto 'Ik
zoek nieuwe stadsgezichten' roept hij 'stevige mensen met initiatief'
op te solliciteren bij de gemeente Amsterdam. Met deze campagne wil de
gemeente Amsterdam zich als herkenbare werkgever positioneren en als
zodanig haar imago versterken.
De gemeente Amsterdam presenteert zich in haar nieuwe
arbeidsmarktcommunicatiecampagne als een van de grootste werkgevers
van de stad die op alle werkgebieden en niveaus interessant en zinvol
werk te bieden heeft. Werkgever/bemiddelaar is de burgemeester zelf.
Als hèt gezicht van Amsterdam richt hij zich in woord en beeld
rechtstreeks tot de lezer. "De campagne van de gemeente Amsterdam past
in de beweging binnen de overheid om zich actief en meer als concern
op de arbeidsmarkt te profileren", aldus burgemeester Cohen.
Onderdeel van de campagne is de introductie van de website
www.werkenbij.amsterdam.nl waar - naast informatie - de vacaturebank
van de gemeente Amsterdam te vinden is. Verder wordt in landelijke en
regionale dagbladen geadverteerd en kunnen de gemeentelijke diensten
en bedrijven in het vervolg de ontwerpen van de campagne gebruiken
voor hun externe werving. De imagocampagne richt zich tot zowel
starters als ervaren beleidsmedewerkers.
Tegelijk met de imagocampagne start een wervingscampagne voor 25
HBO'ers/academici. Deze hoogopgeleide starters worden gezocht voor de
vierde traineepool van de gemeente Amsterdam die in januari 2002 van
start gaat.
Ditte Papousek
-
© gemeente Amsterdam - 18-09-2001