Ingezonden persbericht

Persbericht

Borland benadrukt marketing focus met belangrijke aanstelling

~ nieuwe marketing directeur moet opmars binnen zakelijke markt aansturen ~

18 september 2001 - Borland, de toonaangevende leverancier van e-business platformoplossingen, heeft Claire Macland aangesteld als marketing directeur voor EMEA. Macland zal vanuit het kantoor in Amstelveen Borland's opmars in de zakelijke markt aansturen. Zij kan hierbij voortborduren op de enorme groei van het bedrijf in het afgelopen jaar.

Voor zij bij Borland in dienst trad, was Macland zeven jaar werkzaam bij Compuware waar zij het marketingbeleid voerde met 's werelds grootste bedrijven als doelgroep. Macland heeft op zowel de Compuware vestiging in Amsterdam als op die in Engeland gewerkt. Tot voor kort was Macland marketing manager van de wereldwijde UNIFACE bedrijfstak van Compuware in Amsterdam. Daarvoor was zij in Engeland werkzaam als marketing manager. Verder heeft zij bij Informix de functie van corporate business marketing manager vervuld en is zij daar werkzaam geweest in channel marketing.

"Borland bevindt zich in een goede positie om haar marktpenetratie in de zakelijke markt te vergroten: zij beschikt over producten met een grote naamsbekendheid en heeft interessante nieuwe producten en projecten voor de zakelijke markt op het programma staan," zei Macland. "Borland is een snel ontwikkelende en dynamische organisatie. Er wordt naar mensen van ieder niveau geluisterd en dat schept een geweldige omgeving om in te werken."

"Claire's schat aan internationale marketingervaring en het feit dat ze al eerder voor de uitdaging van high-end IT marketing heeft gestaan, maken haar tot de ideale persoon voor deze functie," zei Mika Alapiessa, regional director Northern-, Eastern-, Southern Europe, Africa en Middle-East bij Borland. "Samen met haar getalenteerde team zal zij Borland's wereldwijde strategie zeker doorvoeren in deze regio."

Macland heeft op University College van London University Computer en Elektronische Engineering gestudeerd.

(294 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Borland
Borland is een toonaangevende leverancier van hoogwaardige e-business implementatieplatformen die zijn ontworpen om de productiviteit van de ontwikkelaar te vergroten en de time-to-market van softwareprojecten te verkorten. E-business implementatieplatformen bestaan uit softwareproducten waarmee e-business applicaties kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd. Borland is de eerste keuze voor professionele leveranciers van e-business oplossingen die op zoek zijn naar een leveranciersonafhankelijk implementatieplatform dat een korte time-to-market en hoge productiviteit, performance en beschikbaarheid ondersteunt.

Borland werd in 1983 opgericht. Het hoofdkantoor bevindt zich in Scotts Valley, Californië, met kantoren over de hele wereld.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0) 43 3566956Fax: +31 (0) 43 3566955
E-mail: yvonnev@lewispr.com
vivianeb@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor informatie over Borland kunt u contact opnemen met Wim Hoek: Tel: +31 (0) 20 503 51 00Fax: +31 (0) 20 503 51 11 E-mail: whoek@borland.comWebsite: http://www.borland.com

All Borland brand and product names are trademarks or registered trademarks of Borland Software Corporation, formerly known as Inprise Corporation, in the United States and other countries. Other names mentioned herein may be trademarks of the party using such names. This release contains forward-looking statements. All statements that are not historical are forward-looking. Forward-looking statements may relate to, but are not limited to, Borland's future financial performance, capital expenditures, revenues, acquisitions, earnings, costs, product development plans, global expansion plans, estimated size of potential customer markets, demand for our products, the projected acceptance by existing or potential customers of new technologies and the potential features of, or benefits to be derived from, the products developed, marketed or sold by Borland, market and technological trends in the software industry and various economic and business trends. Such forward-looking statements are only predictions and involve a number of uncertainties and risks that may cause actual events or results to differ materially. Factors that could cause actual events or results to differ materially include, among others, the following: general economic factors and capital market conditions, general industry trends and the potential effects on us of competition in computer software product and services markets, growth rates in the software and professional services markets that we participate in, rapid technological change that can adversely affect the demand for our products, shifts in customer demand, market acceptance of new or enhanced products or services developed, marketed or sold by us, delays in scheduled product availability dates, actions or announcements by our competitors, software errors, reduction in sales to or loss of any significant customers, our ability to successfully integrate acquisitions, any failure by us to protect our intellectual property rights, the dependence of certain of our business units on licenses from third parties, our ability to attract and retain qualified personnel, and other factors described in our latest Annual Report on Form 10-K and our latest Quarterly Report on Form 10-Q filed by Borland Software Corporation with the SEC, copies of which may be obtained from the SEC at www.sec.gov. Borland undertakes no obligation to update any information contained in this release.

PRWEEK's Consultancy of the Year Finalist, 2001
PRWEEK's Hi-Tech Agency to Watch, 2000/2001

Yvonne van Bokhoven
LEWIS Communications BV
Marketing and Media Relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
Nederland
Tel: +31 (0) 43-3566956
Fax: +31 (0) 43-3566955
Web: http://www.lewispr.com