Ingezonden persbericht

Blue Martini Software levert hoog prestatieniveau in eerste eCRM-benchmark

Blue Martini eCRM Application Suite getest op Sun Microsystems-platform

Amsterdam, 18 september 2001 - Blue Martini Software, Sun Microsystems en RadView Software hebben 's werelds eerste eCRM-benchmark met een volledig functionerende klantenwebsite afgerond. De resultaten van de benchmark, waarbij gebruik is gemaakt van de WebLOAD-software van RadView, demonstreren ongeëvenaarde prestaties en schaalbaarheid voor op klanten en partners gerichte eCRM-applicaties van Blue Martini Software. De eCRM-applicatiesuite behield tijdens de benchmark een responstijd van minder dan een seconde - van het zoeken tot het compleet laden van een pagina - terwijl werd geschaald naar 47.000 gelijktijdige gebruikers. Daarnaast bleef de responstijd met een veel groter aantal gebruikers onder de twee seconden.

De prestatiebenchmark werd getest met een retail-site op basis van de Blue Martini eCRM-applicatiesuite. Op deze site is een catalogus te vinden met ruim één miljoen artikelen in voorraad. De benchmark simuleerde op de realiteit gebaseerde gebruikersscenario's en bedenktijden en reageerde realistisch op verzoeken en acties van gebruikers.

"Het genereren van 47.000 gelijktijdige gebruikers om een applicatie te testen, overtreft ruimschoots de gemiddelde testgrootte voor een e-business-omgeving. Deze gemiddelde grootte is 10.000 gebruikers", zegt Billie Shea, Director Research van Newport Group, een vooraanstaande organisatie voor testanalyses.

"Blue Martini Software biedt de eCRM-applicaties achter veelgebruikte websites als Saks Fifth Avenue, Gymboree en Levi Strauss & Co.", zegt Chip Overstreet, Vice-President Corporate Marketing & Business Development bij Blue Martini Software. "Deze organisaties vertrouwen op de Blue Martini eCRM-applicatiesuite voor de bedrijfskritische aspecten van hun organisatie. Vergelijkbare benchmarks vereisen realistische gebruikersreacties en volledige content voor pagina's, en moeten zijn gebaseerd op live scenario' s. Door te voldoen aan deze criteria, demonstreert deze benchmark de schaalbaarheid van de Blue Martini-applicatieachitectuur in een realistische omgeving.

Dan Murphy, Executive Vice-President US Operations van RadView: "RadView Software ondersteunt meer dan 1.200 klanten en partners bij het beheer van de integriteit, schaalbaarheid en het prestatieniveau van hun webapplicaties. De Blue Martini Software-benchmark op het Sun-platform is de belangrijkste capaciteitstest die tot op heden op eCRM-gebied is uitgevoerd. De breedte en diepte van de applicatie behielden hun prestatieniveau en schaalbaarheid in een realistische omgeving."

Methodologie benchmarktest
De benchmarktest is ontwikkeld om de prestaties van een realistische website met een hoog volume en omvangrijke content op Blue Martini Software te bepalen. De volgende parameters werden hiervoor gebruikt:


- Gebruikersmodel: de benchmark maakte gebruik van een gedragsmodel-script met daarin een realistische tijdsverdeling voor browsen, updaten, kopen, zoeken, wachten etc.


- Winkelgrootte: voor de test werd gebruikgemaakt van een realistische webwinkel met één miljoen artikelen in voorraad, ruim vijf keer zo groot als bestaande grote webwinkels.


- Winkelontwerp: een realistisch ontwerp met diverse plaatjes per webpagina.

- Responscriteria: RoadView WebLOAD bepaalde de responstijd vanaf het moment dat op een link of button wordt geklikt tot het moment waarop de volledige pagina is geopend. Het doel was om responstijden van minder dan één seconde te bereiken bij een aantal verschillende laadscenario's.


- Hardwareconfiguratie: in de benchmark werden realistische hardwareconfiguraties getest met load balancers, webservers, applicatieservers en databaseservers.

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het Internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de netwerkeconomie. Sun behaalde een jaaromzet van $ 19,2 miljard en is vertegenwoordigd in meer dan 170 landen.