Blue Martini Software levert hoog prestatieniveau in eerste eCRM-benchmark
Blue Martini eCRM Application Suite getest op Sun Microsystems-platform
Amsterdam, 18 september 2001 - Blue Martini Software, Sun Microsystems en RadView Software hebben 's werelds eerste eCRM-benchmark met een volledig functionerende klantenwebsite afgerond. De resultaten van de benchmark, waarbij gebruik is gemaakt van de WebLOAD-software van RadView, demonstreren ongeëvenaarde prestaties en schaalbaarheid voor op klanten en partners gerichte eCRM-applicaties van Blue Martini Software. De eCRM-applicatiesuite behield tijdens de benchmark een responstijd van minder dan een seconde - van het zoeken tot het compleet laden van een pagina - terwijl werd geschaald naar 47.000 gelijktijdige gebruikers. Daarnaast bleef de responstijd met een veel groter aantal gebruikers onder de twee seconden.
De prestatiebenchmark werd getest met een retail-site op basis van de Blue Martini eCRM-applicatiesuite. Op deze site is een catalogus te vinden met ruim één miljoen artikelen in voorraad. De benchmark simuleerde op de realiteit gebaseerde gebruikersscenario's en bedenktijden en reageerde realistisch op verzoeken en acties van gebruikers.
"Het genereren van 47.000 gelijktijdige gebruikers om een applicatie te
testen, overtreft ruimschoots de gemiddelde testgrootte voor een
e-business-omgeving. Deze gemiddelde grootte is 10.000 gebruikers", zegt
Billie Shea, Director Research van Newport Group, een vooraanstaande
organisatie voor testanalyses.
"Blue Martini Software biedt de eCRM-applicaties achter veelgebruikte
websites als Saks Fifth Avenue, Gymboree en Levi Strauss & Co.", zegt Chip
Overstreet, Vice-President Corporate Marketing & Business Development bij
Blue Martini Software. "Deze organisaties vertrouwen op de Blue Martini
eCRM-applicatiesuite voor de bedrijfskritische aspecten van hun organisatie.
Vergelijkbare benchmarks vereisen realistische gebruikersreacties en
volledige content voor pagina's, en moeten zijn gebaseerd op live scenario'
s. Door te voldoen aan deze criteria, demonstreert deze benchmark de
schaalbaarheid van de Blue Martini-applicatieachitectuur in een realistische
omgeving.
Dan Murphy, Executive Vice-President US Operations van RadView: "RadView
Software ondersteunt meer dan 1.200 klanten en partners bij het beheer van
de integriteit, schaalbaarheid en het prestatieniveau van hun
webapplicaties. De Blue Martini Software-benchmark op het Sun-platform is de
belangrijkste capaciteitstest die tot op heden op eCRM-gebied is uitgevoerd.
De breedte en diepte van de applicatie behielden hun prestatieniveau en
schaalbaarheid in een realistische omgeving."
Methodologie benchmarktest
De benchmarktest is ontwikkeld om de prestaties van een realistische website
met een hoog volume en omvangrijke content op Blue Martini Software te
bepalen. De volgende parameters werden hiervoor gebruikt:
- Gebruikersmodel: de benchmark maakte gebruik van een gedragsmodel-script
met daarin een realistische tijdsverdeling voor browsen, updaten, kopen,
zoeken, wachten etc.
- Winkelgrootte: voor de test werd gebruikgemaakt van een realistische
webwinkel met één miljoen artikelen in voorraad, ruim vijf keer zo groot als
bestaande grote webwinkels.
- Winkelontwerp: een realistisch ontwerp met diverse plaatjes per webpagina.
- Responscriteria: RoadView WebLOAD bepaalde de responstijd vanaf het moment
dat op een link of button wordt geklikt tot het moment waarop de volledige
pagina is geopend. Het doel was om responstijden van minder dan één seconde
te bereiken bij een aantal verschillende laadscenario's.
- Hardwareconfiguratie: in de benchmark werden realistische
hardwareconfiguraties getest met load balancers, webservers,
applicatieservers en databaseservers.
Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The
Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van
hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het
Internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de
netwerkeconomie. Sun behaalde een jaaromzet van $ 19,2 miljard en is
vertegenwoordigd in meer dan 170 landen.