Persbericht
Unified communication met uitgebreide functionaliteit
TOPCALL biedt nog meer gebruiksgemak voor computertelefonie
Zaltbommel, 18 september 2001 - - Met de introductie van TOPCALL Snapware
4.0 heeft TOPCALL International AG de functionaliteit van haar computer
telephony integration (CTI)-module verder verbeterd. De CTI-module biedt nu
extra mogelijkheden zoals Call Tracking ID, chatfuncties en een Presence
Management Server. De huidige versie van TOPCALL Snapware combineert
gebruiksgemak met functionaliteit en vereenvoudigt de naadloze integratie met
bedrijfsapplicaties zoals SAP, Lotus Notes etc.
In dit tijdperk van call centers en CRM (Customer Relationship Management) is
de kwaliteit van de dienstverlening aan de klant steeds belangrijker. Met
name de telefonische bereikbaarheid van medewerkers is zeer belangrijk voor
het optimaliseren van klantenloyaliteit en -ondersteuning. Steeds meer
ondernemingen zetten de TOPCALL-oplossing in voor telefonie via de desktop
PC, voor efficiënte, snelle en productieve bedrijfscommunicatie.
De nieuwe 'Presence Management Server' (PMS)-functie garandeert optimaal
relatiebeheer, doordat ondernemingen inkomende gesprekken automatisch kunnen
doorsturen naar elk nummer (bijvoorbeeld naar een werknemer die in een
vergadering zit of op lokatie aan de slag is). Binnenkomende gesprekken
hoeven daardoor niet meer in een wachtrij geplaatst te worden of worden
doorgeschakeld via het switchboard. Het gesprek wordt automatisch verwerkt op
basis van individueel gedefinieerde profielen. De software biedt standaard
profielen (pauze, vakantie, vergadering etc.), evenals de optie om een
cyclisch profiel samen te stellen. Wanneer een dergelijk profiel eenmaal is
ingericht kan het standaard worden toegepast. Gebruikers kunnen met het
cyclische profiel gesprekken op een vooraf gedefinieerd tijdstip automatisch
laten doorschakelen naar een bepaald nummer. Daarnaast kunnen binnenkomende
gesprekken worden doorgeschakeld naar individuele medewerkers op basis van
een aantal verschillende procedures. Bijvoorbeeld: een inkomend dringend
gesprek van persoon 1 wordt bij afwezigheid automatisch doorverbonden naar de
mobiele telefoon van de gebruiker, terwijl persoon 2 in dat geval automatisch
wordt doorverbonden met de secretaresse of telefoniste. De inkomende
gesprekken worden dus automatisch herkend op basis van vooraf gedefinieerde
telefoonnummers.
Daarnaast biedt ook de nieuwe 'Chat'-functie grote voordelen, doordat
gebruikers via een chat-window snel boodschappen kunnen versturen naar
collega's terwijl ze een telefoongesprek voeren. Een assistent kan zijn baas
bijvoorbeeld laten weten dat zijn afspraak is gearriveerd, zonder daarvoor de
deur te hoeven openen en het lopende gesprek te verstoren. De 'Call Tracking
ID'-functie biedt degene die het gesprek afhandelt de mogelijkheid de
gegevens van de beller op te zoeken. De beller hoeft niet elke keer uit te
leggen waarvoor hij belt wanneer hij wordt doorverbonden. De gegevens kunnen
nu via 'screen-to-screen transfer' worden doorgegeven. De integratie van een
nieuwe partnerknop in de CTI-software biedt gebruikers de optie werkgroepen
op te zetten en de huidige medewerkers-status weer te geven via ikonen.
Hierdoor is bijvoorbeeld zichtbaar of een call center agent bezig is iemand
te bellen of al in gesprek is met een klant.
TOPCALL Nederland B.V., Hogeweg 39, 5301 LJ Zaltbommel. Telefoon:
0418-570400,
fax: 0418-570401, e-mail: info@topcall.nl, website: www.topcall.nl.
TOPCALL Communication Server ONE
De TOPCALL Communication Server ONE is een toonaangevend Unified
Communication Platform. De ONE architectuur is modulair opgebouwd en biedt
daardoor het hoogste niveau kwaliteits- en systeemintegriteit, ondersteund
door een hoogwaardig service- en supportnetwerk. Standaardoplossingen zijn
beschikbaar voor Unified Messaging, Network and Enterprise Faxing, Mobile
Messaging en CTI/IVR-toepassingen. De TOPCALL-oplossing biedt klanten - in 40
landen wereldwijd - de breedste keuze in klantspecifieke, bedrijfskritieke
Unified Communications.
TOPCALL Nederland B.V.
TOPCALL is specialist in het leveren van totaaloplossingen voor
berichtenverkeer en telefonie (fax, voicemail, CTI, e-mail en SMS). Al meer
dan 12 jaar biedt TOPCALL Nederland producten en consultancy aan organisaties
die de communicatie met de buitenwereld willen stroomlijnen en verbeteren.
TOPCALL richt zich op de markt van logistieke applicaties, CRM-applicaties en
kantoorautomatisering.
Voor redactionele informatie:
PB0701
Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon:
055-3663034,
fax: 055-3602661, e-mail: PRInflux@cs.com.