Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

EVEN 5000 MENSEN BELLEN...? HET KAN
SMS KRIJGT CONCURRENT

Een nieuwe telefoonservice 'Voice2Mobile' geeft bedrijven de mogelijkheid om een telefoonboodschap automatisch te versturen naar honderden telefoon- gebruikers tegelijk. Men kan daarbij het telefoon-bericht laten eindigen in een keuzemenu waarop ontvangers direct kunnen reageren. Deze 'one-to-many telefonie' zal veel organisaties interesseren, want zij kunnen met deze vernieuwing in enkele uren tijd duizenden telefoontjes geheel automatisch verwerken en hun resultaten onmiddellijk presenteren.

De service werd dezer dagen onder de naam Voice2Mobile, geïntroduceerd door teleservice-bedrijf Silverstreet, uit Tilburg. Daar ziet men zo langzamerhand een geheel ander gebruik van telefonie ontstaan, omdat deze vernieuwing organisaties zoals (opinie-)onderzoekers en reclamemakers echt bredere telefonische mogelijkheden gaat bieden.

Grote retailers kunnen bijvoorbeeld hun filiaalhouders 's ochtends, op weg naar het werk, even 'bijpraten' door het sturen van één bericht dat hen informeert over diverse nieuwe aspecten of producten. Maikel Lambregts, creatief directeur van Silverstreet, het bedrijf dat deze telefoonvernieuwing deze week introduceerde, acht de nieuwe service ook goed bruikbaar als test-platform voor het pré- en posttesten van (reclame-)campagnes. "Maar organisaties die Voice2Mobile goed benutten, zullen," zo voorspelt hij,"ook grote doelgroepen willen bereiken met bijvoorbeeld een muzikale uitnodiging bij een nieuwe CD of bij een nieuwe film."

MARKANT GELUID OVERTUIGD
Lambregts wijst ook op de productie-mogelijkheden die zijn bedrijf aanbiedt binnen de nieuwe Voice2Mobile-service. "Er zijn altijd berichten waarbij je mensen beter bereikt met een herkenbare of markante stem. Maar evengoed waarderen mensen ook een goede melodieuze boodschap. Wij kunnen zo'n telespot organiseren, maar het blijven de marketingafdelingen of reclamebureaus die bepalen wat je maakt."

BEDRIJVEN HEBBEN 'SOUND-IDENTITY'
Lambregts denkt dat bedrijven met een specifieke 'store-sound' hun sound-identity beslist zullen willen communiceren in zogenaamde telespots. "Warenhuizen zoals V&D, HEMA en de Bijenkorf, hebben een voor iedereen herkenbaar bedrijfseigen geluid, zoals van hun klantenservice bijvoorbeeld. "Een telespot via Voice2Mobile kan de aankondiging zijn van kortingsdagen naar de vaste klanten of kan aan klanten de binnenkomst melden van een bestelling."

ACTUELE HORECA-PRAKTIJK
Er zijn bedrijven waarvan je weet dat zij leven van hun 'geluid', zoals bijvoorbeeld grote landelijk bekende dancings.
De Eindhovense DansSalon is zo'n bedrijf met een actieve marketingapproach waarbij vaak gebruik wordt gemaakt van SMS-aankondigingen. Zo'n 95% van haar publiek beschikt over een persoonlijke mobiele telefoon. Afgelopen weekend benaderde de DansSalon haar klanten met een primeur waarbij telefoonbezitters een geluidsfragment kregen toegestuurd dat naar duizenden klanten tegelijkertijd werd 'gebroadcast'. "De reacties waren verbluffend!", vertelt J. Migchelbrink, mede-eigenaar van De DansSalon. "Tot en met zondagavond bleven bezoekers nog strooien met complimenten over de kwaliteit van ons bericht en de vernieuwende kracht ervan."

HOE HET WERKT
Bedrijven die Silverstreet benaderen, kunnen inpluggen op de site van Silverstreet. Daar kunnen ze hun eigen mobiele (klant)nummers invoeren of selecteren, ze kunnen hun geluidsfragment kiezen of uploaden en vervolgens hun stopwatch instellen, om daarna 10 of 10.000 mensen in één keer op te (laten) bellen! Op de site kan men berichten toevoegen, weghalen, tijden vaststellen of veranderen enzovoort. Alles is eenvoudig regelbaar via een internetpagina.

VOORBEELD WEKKER-SERVICE
Deze week lanceerde Silverstreet als voorbeeld een wekkerservice onder de naam 'WakeMeUp.nl'. Het is een demonstratiesite waarop personen zich kunnen aanmelden om 'op díe datum, om zó laat' gewekt te worden met een 'wakkere' tekst of melodie. In de fragmenten zouden productreclames kunnen worden verwerkt die de start van de dag veraangenamen.

EINDE PERSBERICHT

Bedrijfsprofiel
Silverstreet is een Benelux-georiënteerde provider van 'mobile solutions'. Haar specialisme is het uitwerken en toepassen van nieuwe (mobiele) telefoon-concepten.