Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

NWQ introduceert een unieke marketingaanpak

Morrend Landvolk®: van frustratie naar loyaliteit

NWQ, het jonge adviesbureau van marketing- en communicatiestrateeg Jan Lantink, heeft een nieuwe marketingaanpak ontwikkeld onder de sprekende naam Morrend Landvolk®.

"Al geruime tijd weten we uit onze adviespraktijk, dat de frustraties en ergernissen van mensen een zeer inspirerende bron voor innovatief beleid zijn. De wijze waarop organisaties op frustraties inspelen heeft grote invloed op de loyaliteit van mensen, in hun rol als klant, donateur, mede-werker of gewoon burger.
We hebben dit samen met het marketingonderzoeksbureau Censydiam verder onderzocht, en onder meer ontdekt dat er op basis van het frustratie-principe zes persoonlijkheidsprofielen zijn. Het meest onderscheidende kenmerk is de wijze waarop mensen omgaan met hun frustraties, de manier waarop ze frustraties en ergernissen omzetten in gedrag. Zoals in koopgedrag, hun omgang met merken, maar ook in hun gedrag t.a.v. de overheid", aldus Jan Lantink.

Morrend Landvolk® (Grumpies® voor internationale opdrachten) is een verzamelnaam voor een aantal onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten die uiteindelijk leiden tot loyaal klantgedrag. Een aantal organisaties van zeer uiteenlopende aard maken reeds gebruik van deze aanpak. Toepassingen zijn o.a. productinnovatie, verbeteringen in dienstverlening en dienstbetoon, klachtenmanagement, databaseverrijking en direct marketing. Leren om-gaan met verschillende typen mensen is een belangrijke toepassing in het kader van verandermanagement en trainingsprogramma's.

NWQ is een bureau voor advies en implementatie op het gebied van organisatiestrategie en marketing.
Morrend Landvolk® is, naast Customer¹Integration® en BrandNew het derde NWQ effectiviteitsprogramma dat opdrachtgevers inzetten m.n. voor beleid dat is gericht op vergroting van klantwaarde en merkwaarde.