Bibit koppelt Europese call centra van Dell Computer Corporation aan haar betalingsplatform

Dell werkt samen met Bibit aan het stroomlijnen van de betalingsverwerking

Bunnik, 19 september 2001 - Bibit Internet Payments, de Europese marktleider in betalingen via Internet, en Dell Home & Small Business (H&SB) in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) hebben een overeenkomst gesloten voor de koppeling van de call centra van Dell aan het Internet betalingsplatform van Bibit. De koppeling zal eerst in Scandinavië worden gerealiseerd en vervolgens gefaseerd in de andere landen in deze regio worden ingevoerd.

Bibit's betaalinfrastructuur was aanvankelijk ontwikkeld voor toepassing binnen e-commerce-omgevingen. Een groeiend aantal klanten van Bibit, zoals nu ook Dell, ontdekt nu de toegevoegde waarde voor andere kanalen, waaronder call centra en postorderverkoop.

Online betaalservice voor offline handel
De verkoop van Dell-producten via call centra en webwinkels past in Dell's strategie om rechtstreekse relaties met haar klanten te onderhouden. Elk call center werkt met agenten die verantwoordelijk zijn voor de verkoop en service aan de Home and Small Business-klanten in hun regio. Tot nu toe onderhield elk call center voor de betalingen contacten met lokale financiële instellingen. Dankzij de implementatie van Bibit's betaalservice kan Dell H&SB het aantal betaalmethoden uitbreiden en tegelijkertijd het betaalproces drastisch vereenvoudigen. Een interface op de terminals van de call center agenten geeft hen realtime toegang tot alle belangrijke Europese betaalmethoden, via een beveiligde verbinding. De stap van batchverwerking naar realtime autorisatie met volledige administratieve functionaliteit bespaart niet alleen waardevolle tijd, maar geeft Dell tevens de mogelijkheid de service aan klanten aanzienlijk te verbeteren. Tegelijkertijd zorgt de koppeling voor stroomlijning van de back-office processen van Dell binnen EMEA.

"In de regio Noord beseften we dat er behoefte was aan een internationaal betalingsplatform om ons betalingsmanagement te centraliseren, en stonden voor de klassieke beslissing om zelf te bouwen of in te kopen," zegt Tomas Crutze, Finance Director Dell H&SB Northern Europe. "Na afweging van diverse alternatieven hebben we besloten om de afhandeling van onze betalingen uit te besteden aan Bibit, gezien de functionaliteit van het systeem en Bibit's geografische dekking. We verwachten kostenbesparingen op het moment dat we onze volumes maximaal vergroten en zijn nu vooral blij met de verbeterde ervaringen van onze klanten sinds de koppeling gerealiseerd is. We verwachten de komende maanden ons voordeel te doen met de ervaringen met het Bibit-platform."

X-X-X-X-X

Over Bibit Internet Payments
Bibit Internet Payments (Bibit) is gespecialiseerd in het verzorgen van betalingen, afkomstig uit diverse kanalen, via een Internet infrastructuur. De Payment Service ondersteunt circa 60 verschillende betalingswijzen voor verschillende landen, waaronder conventionele creditcard-betalingen en het SET-protocol voor beveiligde transacties. Bibit's aanbod omvat tevens volledige reconciliatie en administratie diensten, waarbij het technisch en financieel beheer van de betaaloplossing in een volledig beveiligde omgeving wordt afgehandeld. De Payment Service sluit naadloos aan op bestaande retail platforms en stelt bedrijven in staat de Europese markt te bewerken.

Bibit is in 1997 opgericht in Nederland en opereert nu pan-Europees, via kantoren in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Tot Bibit's uitgebreide klantenlijst behoren zowel multi-channel retailers als pure webshops, call centers, en fysieke verkooppunten. Bibit's toegevoegde waarde wordt onderkend door onder meer DaimlerChrysler, The Financial Times, Canon, en Fleurop Interflora. In Nederland maken onder andere De Telegraaf, Ahold, Libertel Vodafone, Kijkshop en AKO gebruik van haar diensten.