Breng je bod uit bij Tiscali en maak kans op een Dire Straits Creative D.A.P Jukebox
Opbrengst van liefdadigheidsveiling "Money for Something" komt ten goede van CliniClowns
Amsterdam, 20 september 2001 - Creative (Nasdaq: CREAF), marktleider in digitale entertainmentproducten voor de pc en het Internet, is een Europees samenwerkingsverband aangegaan met een aantal muzieklegendes voor het opzetten van liefdadigheidsveilingen. In Nederland zullen speciaal door Dire Straits en Genesis ontworpen en gesigneerde D.A.P. (Digital Audio Player) Jukeboxen worden geveild in samenwerking met radio en internet media partners. Via Internet Service Provider Tiscali op www.tiscali.nl
De Creative Jukebox is een digitale audiospeler met een geheugen voor 150 CD's, ideaal voor mensen die altijd hun muziekcollectie bij zich willen hebben. Het apparaat (400 gram) heeft de afmetingen van een draagbare CD speler en kan dankzij een ingebouwde harde schijf hoge kwaliteit muziek opslaan in MP3 en in andere digitale formaten. De Dire Straits Jukebox is door de band voorzien van een origineel ontwerp en is tevens gesigneerd. Dankzij de grote capaciteit (6 GB) zal elke Jukebox het volledige repertoire van de betreffende artiest bevatten. Daarnaast krijgt de hoogste bieder ook de gehele muziekcollectie van de Dire Straits op CD.
Om een zo groot mogelijk bereik op het Internet te realiseren en een zo hoog
mogelijk bod te genereren is Creative een samenwerking met Tiscali
aangegaan om de veiling via haar website te laten plaatsvinden. Bastiaan
van Dalen, multimedia redacteur bij Tiscali: "Als een van Nederlands
grootste Internet Service Providers werken wij graag mee aan dit initiatief
van Creative. Ons publiek bestaat uit liefhebbers van nieuwe technologie,
nieuwe media en muziek. Met het aanbieden van deze Dire Straits Jukebox denk
ik dat dit unieke project een succes zal worden en veel geld zal opleveren
voor het goede doel." Liefhebbers van muziek en apparatuur kunnen van 28
september tot 9 oktober op www.tiscali.nl
Sinds 1992 werken er CliniClowns in de meeste academische ziekenhuizen en
meer dan 50 algemene ziekenhuizen door het hele land. Bovendien draaien er
op dit moment pilots in de revalidatie- en thuiszorg. De specialisten van de
lach bieden het zieke kind een moment van afleiding en plezier. 'De lach van
een kind en ze even het ziekenhuis doen vergeten is een groot plezier dat de
CliniClown alleen kunnen bieden met steun uit de samenleving, en door dit
soort acties. CliniClowns is dan ook zeer verheugt dat Creative Labs en de
Dire Straits ons als goed doel hebben uitgekozen', aldus Tjitske Weersma,
Coördinator Ambassadeurs & Acties CliniClowns.
De verschillende artiesten die deelnemen aan deze Europese actie hebben zelf
bepaald naar welk goede doel de opbrengst dient te gaan. Zo komt de
opbrengst van deze Dire Straits Jukebox veiling in Nederland ten goede van
de CliniClowns. Mark Knopfler: 'Dit is geen gewone veiling. Ze helpt een
goed doel dat fantastisch werk verricht. Ik sta volledig achter dit
initiatief van Creative en hoop dat iedereen onze zaak zal steunen en zal
helpen om veel geld in te zamelen voor de CliniClowns.'
Over Tiscali B.V.
Tiscali B.V. is de Nederlandse dochteronderneming van Tiscali S.p.A., (Nuovo
Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), het leidende
pan-Europese internet communicatiebedrijf. Tiscali levert toegang tot het
internet en biedt een breed scala aan content, toepassingen en innovatieve
communicatiediensten aan 7,1 miljoen actieve gebruikers. In het eerste
halfjaar van 2001 genereerde Tiscali meer dan 19 miljard minuten
internetverkeer en meer dan 13 miljoen bezoeken per maand op haar websites
(30 juni 2001).
Website Tiscali B.V.: www.tiscali.nl
Over Creative Labs:
Creative (Nasdaq: CREAF) is wereldleider in digitale entertainmentproducten
voor de pc en het Internet. Creative heeft met Sound Blaster en zijn
revolutionaire ontwikkelingen op het vlak van de multimedia echt naam
gemaakt. Creative introduceert nu digitaal amusement op het pc-platform met
producten zoals de bijzonder succesvolle D.A.P Jukebox. De innovatieve
hardware, de uitgekiende eigen technologie, de ongebreidelde toepassingen en
de klantvriendelijke service resulteren in een hefboomeffect voor het
Internet waarbij de klant hoogwaardig digitaal amusement kan ervaren wanneer
ze wilt, waar ze wilt.
Creative Technology met hoofdkantoor in Singapore werd in 1981 opgericht. De
Europese kantoren zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. In 1993 werd
Creative Labs Europe opgericht met de bedoeling beter en sneller in te
spelen op nieuwe marktontwikkelingen zodat uiteindelijk een groter
marktaandeel op de Europese markt kan worden verworven. General Manager,
Michael Sullivan, bouwde vanuit de kantoren in Berkshire in het Verenigd
Koninkrijk, de Europese activiteiten uit.
De laatste drie jaar ontwikkelde Creative Labs Europe zich met factor negen
en werden er dochterondernemingen opgericht in Frankrijk, Spanje, Portugal,
Italië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken, Zweden
en Polen. Op 19 juli 1995 werden de deuren van het European Operations and
Technical Centre (EOTC) van Creative in Dublin, in Ierland, officieel
geopend. Het EOTC vormt de draaischijf voor de snel groeiende activiteiten
van Creative Labs in Europa. Het EOTC staat bovendien garant voor een
effectieve lokale producttoelevering op maat van de Europese klant waardoor
gelijke tred kan worden gehouden met de ontwikkeling van de activiteiten van
de dochterondernemingen in de verschillende landen. Bij de Europese
organisatie werken momenteel 570 medewerkers.
Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan: www.europe.creative.com
of contact opnemen met:
Text 100 Public Relations Creative Labs
Sanjay Korteweg Markus Eggermont
Tel. +31 (0) 20 5304339 Tel. +32 (0)3 2878772
E-mail: sanjayk@text100.nl
mailto:markus_eggermont@cle.creative.com>
Creative Labs informatienummers voor eindgebruikers:
Nederland +31 (0)11 3230081
België +32 (0)3 2878777