Nu 24 uur per dag postzaken doen via internet
Voor het gemak van haar 600.000 zakelijke klanten heeft PTT Post alle
informatie en applicaties op het gebied van postzaken via één
internetsite toegankelijk gemaakt.
www.pttpostbusiness.nl biedt een compleet aanbod van diensten en is 24
uur per dag toegankelijk. Ondernemend Nederland kan zijn zaken nu ook
zelf en direct regelen. Grotere klanten kunnen bovendien een koppeling
leggen tussen de eigen IT systemen en de systemen van PTT Post. Een
innovatieve aanpak die naast gemak ook mogelijkheden biedt tot
kostenbesparing!
Een onderzoek onder klanten heeft inmiddels uitgewezen dat PTT Post
erin geslaagd is de site overzichtelijk en qua navigatie eenvoudig te
houden. Dit ondanks de hoeveelheid informatie over een groot aantal
producten en diensten.
Gemak dient de ondernemer
www.pttpostbusiness.nl biedt veel praktische informatie en tal van
applicaties die het postproces vergemakkelijken. De opbouw van de site
volgt het proces van postbehandeling: adresseren, voorbereiden,
verzenden en ontvangen. Achter elk van deze vier stappen zijn diverse
applicaties gegroepeerd: van het zoeken van postcodes tot het
bestellen van postzegels.
Het komt maar al te vaak voor dat je iets zoekt maar niet weet hoe het
heet.
www.pttpostbusiness.nl biedt daarvoor met een druk op de knop
Productinformatie/ Alle producten een overzicht van alle producten en
diensten die PTT Post voor de zakelijke klant in haar assortiment
heeft. Allerhande informatie staat overzichtelijk en helder
beschreven. Heel handig en snel!
Tarieven, postcodes, Track & Trace, Mailorder en ....
Wat betreft de applicaties biedt www.pttpostbusiness.nl niet alleen de
mogelijkheid om snel een postcode of adres op te zoeken. Ook kan het
juiste tarief voor een postzending worden vastgesteld en bestaat
middels Track & Trace de mogelijkheid te checken of een
aangetekende zending of pakket al is afgeleverd bij de geadresseerde.
Via Mailorder bestaat daarnaast de mogelijkheid postzegels en andere
hulpmiddelen online te bestellen: vandaag voor 15.00 uur besteld,
morgen op de zaak! Natuurlijk is het ook mogelijk te achterhalen waar
het dichtstbijzijnde Business Point, Postkantoor of brievenbus zich
bevindt of een Postbus, Antwoordnummer of Verhuisservice aan te
vragen.
Mailcenter en e-Sort voor grotere klanten
Grotere klanten krijgen bovendien toegang tot het Extranet en kunnen
zo gebruik maken van
Mailcenter, een officetoepassing waarmee aanbiedingsdocumenten,
stickers en dergelijke voor pakketten en aangetekende zendingen via
internet worden aangemaakt en geprint. Daarbij kan gebruik worden
gemaakt van het adressenbestand van de klant.
Een andere toepassing is e-Sort, voor grote klanten die regelmatig
grote hoeveelheden periodieken of drukwerken versturen. Met e-Sort
kunnen zij de eigen adressenbestanden sorteren op basis van
sorteertabellen die PTT Post gebruikt in haar distributieproces. Voor
het gesorteerd aanleveren van partijenpost geldt een lager tarief.
www.pttpostbusiness.nl , de digitale ingang voor ondernemend
Nederland.
Koninklijke PTT Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de
twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post,
express en logistieke diensten verleent.
TPG heeft ruim 135.000 werknemers in 58 landen en is actief in meer
dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2000 9,9 miljard.
In het eerste halfjaar van 2001 is de omzet gestegen met 18,7%. TPG is
aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.
25 September 2001