TNT Post Groep NV

Nu 24 uur per dag postzaken doen via internet

Voor het gemak van haar 600.000 zakelijke klanten heeft PTT Post alle informatie en applicaties op het gebied van postzaken via één internetsite toegankelijk gemaakt.
www.pttpostbusiness.nl biedt een compleet aanbod van diensten en is 24 uur per dag toegankelijk. Ondernemend Nederland kan zijn zaken nu ook zelf en direct regelen. Grotere klanten kunnen bovendien een koppeling leggen tussen de eigen IT systemen en de systemen van PTT Post. Een innovatieve aanpak die naast gemak ook mogelijkheden biedt tot kostenbesparing!

Een onderzoek onder klanten heeft inmiddels uitgewezen dat PTT Post erin geslaagd is de site overzichtelijk en qua navigatie eenvoudig te houden. Dit ondanks de hoeveelheid informatie over een groot aantal producten en diensten.

Gemak dient de ondernemer
www.pttpostbusiness.nl biedt veel praktische informatie en tal van applicaties die het postproces vergemakkelijken. De opbouw van de site volgt het proces van postbehandeling: adresseren, voorbereiden, verzenden en ontvangen. Achter elk van deze vier stappen zijn diverse applicaties gegroepeerd: van het zoeken van postcodes tot het bestellen van postzegels.

Het komt maar al te vaak voor dat je iets zoekt maar niet weet hoe het heet.

www.pttpostbusiness.nl biedt daarvoor met een druk op de knop Productinformatie/ Alle producten een overzicht van alle producten en diensten die PTT Post voor de zakelijke klant in haar assortiment heeft. Allerhande informatie staat overzichtelijk en helder beschreven. Heel handig en snel!

Tarieven, postcodes, Track & Trace, Mailorder en .... Wat betreft de applicaties biedt www.pttpostbusiness.nl niet alleen de mogelijkheid om snel een postcode of adres op te zoeken. Ook kan het juiste tarief voor een postzending worden vastgesteld en bestaat middels Track & Trace de mogelijkheid te checken of een aangetekende zending of pakket al is afgeleverd bij de geadresseerde. Via Mailorder bestaat daarnaast de mogelijkheid postzegels en andere hulpmiddelen online te bestellen: vandaag voor 15.00 uur besteld, morgen op de zaak! Natuurlijk is het ook mogelijk te achterhalen waar het dichtstbijzijnde Business Point, Postkantoor of brievenbus zich bevindt of een Postbus, Antwoordnummer of Verhuisservice aan te vragen.

Mailcenter en e-Sort voor grotere klanten
Grotere klanten krijgen bovendien toegang tot het Extranet en kunnen zo gebruik maken van
Mailcenter, een officetoepassing waarmee aanbiedingsdocumenten, stickers en dergelijke voor pakketten en aangetekende zendingen via internet worden aangemaakt en geprint. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van het adressenbestand van de klant.

Een andere toepassing is e-Sort, voor grote klanten die regelmatig grote hoeveelheden periodieken of drukwerken versturen. Met e-Sort kunnen zij de eigen adressenbestanden sorteren op basis van sorteertabellen die PTT Post gebruikt in haar distributieproces. Voor het gesorteerd aanleveren van partijenpost geldt een lager tarief.

www.pttpostbusiness.nl , de digitale ingang voor ondernemend Nederland.

Koninklijke PTT Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post, express en logistieke diensten verleent.

TPG heeft ruim 135.000 werknemers in 58 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2000 9,9 miljard. In het eerste halfjaar van 2001 is de omzet gestegen met 18,7%. TPG is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.

25 September 2001