ECORYS

Gratis inzicht in de wereld van jongeren met FlitsOnderzoek

Gratis actueel inzicht in de wereld van jongeren met FlitsOnderzoek via leerlingen.com

Leerlingen.com is een site die dagelijks door 10.000-15.000 tieners wordt bezocht. Middels FlitsOnderzoek via leerlingen.com, uitgevoerd door MarketResponse en The SmartAgent Company, wordt wekelijks inzicht verkregen in de wereld van jongeren. De resultaten van deze onderzoeken zijn vanaf nu verkrijgbaar via een gratis abonnement op de e-mailservice SmartFlits.

Leerlingen.com
Leerlingen.com, 'Voor en Door leerlingen!', is spreekbuis voor jongeren tussen 12 en 19 jaar. Jongeren willen graag gehoord worden. Uit onderzoek blijkt dat per dag 10.000-15.000 tieners de site www.leerlingen.com bezoeken en gemiddeld 5 pagina's bekijken. Daarnaast chatten ze en discussiëren zij op het forum. 58% van de bezoekers is meisje, 42% is jongen. Leeftijden: 12-14 jaar 24%, 15-16 jaar 35% en 17-20 jaar, 31%. Opleidingen: 12% MBO, 23% MAVO, 25% HAVO en 23% VWO.

Waar praten leerlingen over? Wat houdt hen bezig? Dat zijn niet alleen onderwerpen als liefde en seksualiteit. Op het forum: http://forum.leerlingen.com plaatsen leerlingen dagelijks nieuwe topics. Op dit moment zijn de volgende topics actueel: 'Mens versus wereld' (inclusief reacties op de aanslag in de Verenigde Staten) en 'Uitgaan...wat kan wel/niet?'.

FlitsOnderzoek
Via leerlingen.com voeren MarketRespons en The SmartAgent Company tweewekelijks online marktonderzoek uit naar het gedrag, de houding en/of meningen van jongeren. Dit zogenaamde FlitsOnderzoek levert informatie op die interessant is voor producenten, overheid en andere organisaties die met jongeren te maken hebben. Een voorbeeld van een recent onderzoek is de analyse van de populariteit van premix-drankjes (Bacardi Breezer, Smirnoff Ice, etc.) onder ongeveer 1000 bezoekers. Hieruit blijkt o.a. dat deze drankjes hip zijn en geen hype meer zijn maar een trend die aanslaat bij zowel frisdrank- als bierliefhebbers. Een verslag van dit onderzoek is ook te lezen in het weekblad 'Nieuws Tribune' van 13 september 2001.

De resultaten van de FlitsOnderzoeken worden elke twee weken gratis aangeboden aan geïnteresseerden via de e-mailservice SmartFlits. Een abonnement op SmartFlits kan worden aangevraagd via http://www.spill.nl/smartflits.