ECORYS
Gratis inzicht in de wereld van jongeren met FlitsOnderzoek
Gratis actueel inzicht in de wereld van jongeren met FlitsOnderzoek
via leerlingen.com
Leerlingen.com is een site die dagelijks door 10.000-15.000 tieners
wordt bezocht. Middels FlitsOnderzoek via leerlingen.com, uitgevoerd
door MarketResponse en The SmartAgent Company, wordt wekelijks inzicht
verkregen in de wereld van jongeren. De resultaten van deze
onderzoeken zijn vanaf nu verkrijgbaar via een gratis abonnement op de
e-mailservice SmartFlits.
Leerlingen.com
Leerlingen.com, 'Voor en Door leerlingen!', is spreekbuis voor
jongeren tussen 12 en 19 jaar. Jongeren willen graag gehoord worden.
Uit onderzoek blijkt dat per dag 10.000-15.000 tieners de site
www.leerlingen.com bezoeken en gemiddeld 5 pagina's bekijken.
Daarnaast chatten ze en discussiëren zij op het forum. 58% van de
bezoekers is meisje, 42% is jongen. Leeftijden: 12-14 jaar 24%, 15-16
jaar 35% en 17-20 jaar, 31%. Opleidingen: 12% MBO, 23% MAVO, 25% HAVO
en 23% VWO.
Waar praten leerlingen over? Wat houdt hen bezig? Dat zijn niet alleen
onderwerpen als liefde en seksualiteit. Op het forum:
http://forum.leerlingen.com plaatsen leerlingen dagelijks nieuwe
topics. Op dit moment zijn de volgende topics actueel: 'Mens versus
wereld' (inclusief reacties op de aanslag in de Verenigde Staten) en
'Uitgaan...wat kan wel/niet?'.
FlitsOnderzoek
Via leerlingen.com voeren MarketRespons en The SmartAgent Company
tweewekelijks online marktonderzoek uit naar het gedrag, de houding
en/of meningen van jongeren. Dit zogenaamde FlitsOnderzoek levert
informatie op die interessant is voor producenten, overheid en andere
organisaties die met jongeren te maken hebben. Een voorbeeld van een
recent onderzoek is de analyse van de populariteit van premix-drankjes
(Bacardi Breezer, Smirnoff Ice, etc.) onder ongeveer 1000 bezoekers.
Hieruit blijkt o.a. dat deze drankjes hip zijn en geen hype meer zijn
maar een trend die aanslaat bij zowel frisdrank- als bierliefhebbers.
Een verslag van dit onderzoek is ook te lezen in het weekblad 'Nieuws
Tribune' van 13 september 2001.
De resultaten van de FlitsOnderzoeken worden elke twee weken gratis
aangeboden aan geïnteresseerden via de e-mailservice SmartFlits. Een
abonnement op SmartFlits kan worden aangevraagd via
http://www.spill.nl/smartflits.