PERSBERICHT
Wanadoo en De Telegraaf starten auto-channel
On line informatie over auto's via www.wanadoo.nl.
Amsterdam, 26 september 2001 - Wanadoo is in samenwerking met
Autotelegraaf.nl een auto-channel gestart op haar portal www.wanadoo.nl,
consumenten hebben daardoor nog makkelijker toegang tot een breed aanbod van
occasions en aanvullende informatie over auto's. Autotelegraaf.nl, onderdeel
van De Telegraaf en de bekendste auto-site van Nederland, gaat de inhoud
leveren voor het nieuwe channel van Wanadoo.
Het nieuwe auto-channel betekent voor Autotelegraaf.nl een verbreding van
haar distributie en is voor de Wanadoo-portal een verrijking die goed
aansluit bij de wensen en verwachtingen van bezoekers. Autotelegraaf.nl
biedt een enorm aanbod aan occasions en onderscheidt zich door de
uitgebreide praktische informatie en het dagelijks actuele autonieuws.
Autotelegraaf.nl verwacht veel van de samenwerking. Marianne Zwagerman, manager Autotelegraaf.nl: "Wij zijn blij dat Wanadoo, één van de meest bezochte portals van Nederland, deze samenwerking met ons aangaat. Wij hopen dat daardoor nog meer mensen gebruikmaken van ons occasionaanbod en van de enorme hoeveelheid extra informatie en nieuws die Autotelegraaf.nl biedt."
"Het concept van Autotelegraaf.nl sluit goed aan bij de doelgroep en
positionering van Wanadoo: diensten aanbieden voor internetgebruikers die
hun persoonlijke zaken op een efficiënte manier organiseren", zegt Paul
Lempers, director van de Wanadoo portal. "Interessant aan Autotelegraaf.nl
is dat het aanbod niet alleen gericht is op autofreaks, maar ook op
geïnteresseerden. Eigenlijk iedereen die auto rijdt kan op deze site iets
vinden van zijn gading. Naast veel occasionaanbod, vinden Wanadoo bezoekers
er interessant nieuws en nuttige tips over uiteenlopende zaken die met
autorijden te maken hebben."
# # #
Over Autotelegraaf.nl
Autotelegraaf.nl (www.autotelegraaf.nl) is vooral bekend door de duizenden
occasions, waaronder de Autospeurders uit De Telegraaf. Daarnaast
onderscheidt de site zich door uitgebreide praktische informatie en
dagelijks actueel autonieuws. Autotelegraaf.nl houdt haar informatie bewust
laagdrempelig, zodat ook mensen met beperkte autokennis worden aangesproken.
Over EuroNet Internet en Wanadoo
EuroNet Internet B.V. (www.euronet.nl) is een volledige dochteronderneming
van Wanadoo S.A. Wanadoo S.A. is een van de grootste Europese
internetbedrijven en de internetmediadochter van France Telecom. In
Nederland biedt EuroNet Internet B.V. internetdiensten aan onder twee
merken: Wanadoo voor de consumentenmarkt en EuroNet Internet voor de
zakelijke markt.
Wanadoo biedt een volledig pakket van internettoegang aan consumenten,
waartoe inbelabonnementen, variërend van Free tot flat-fee, en
breedbandinternet (ADSL en Cable) behoren. Daarnaast levert de portal
www.wanadoo.nl een keur van diensten en informatie verdeeld over thematische
channels. De Wanadoo-portal staat in Nederland op de negende plaats van
meestbezochte websites.
EuroNet Internet verzorgt sinds 1994 producten en diensten voor de zakelijke
markt, waaronder ADSL, netwerkkoppelingen en het hosten van websites.
Internationaal telt Wanadoo S.A. ruim vijf miljoen actieve abonnees.