Ingezonden persbericht


CANDLE CUSTOMER SUPPORT EUROPE OPNIEUW GECERTIFICEERD

NIEUWEGEIN / CAMBERLEY, 26 september 2001 - Candle Corporation, een onafhankelijk softwarebedrijf op het gebied van eBusiness-oplossingen, maakt bekend dat haar Europese Customer Support organisatie voor het tweede achtereenvolgende jaar is gecertificeerd op basis van het gerenommeerde Support Center Practices (SCP) certificeringprogramma.

Candle Customer Support is na een uitgebreide audit van de ondersteuningscentra in Manchester en München opnieuw gecertificeerd. De SCP-certificering bepaalt de effectiviteit van de klantenservice aan de hand van strikt geformuleerde prestatienormen en staat hoog aangeschreven in de sector technologieondersteuning. "Door aan de zware eisen van de SCP-certificering te voldoen, heeft Candle bevestigd dat zij optimale service aan haar klanten levert", zegt Greg Coleman, SCP auditor. "Tijdens de SCP-certificering heeft Candle duidelijk haar betrokkenheid bij klanttevredenheid en voortdurende verbetering getoond."

Bill Rose, oprichter en algemeen directeur van de Service & Support Professionals Association (SSPA): "SCP-certificering is de wereldwijde standaard voor kwaliteitsservice geworden en wordt snel overgenomen door toonaangevende technologiebedrijven. "Candle kan er trots op zijn dat het zich door haar SCP-certificering tussen andere industriële marktleiders kan scharen.

Candle behoort tot de toonaangevende technologiebedrijven met een SCP-certificering. Ruim tachtig bedrijven met circa tweehonderd servicecentra wereldwijd nemen deel aan het SCP-programma (onder andere EMC Corp., Lockheed Martin, Lucent Technologies, Microsoft Ltd., Silicon Graphics Inc., Sybase Inc., en Xerox Corp).

SCP-certificering vereist uitgebreide audits bij het bedrijf om er zeker van te zijn dat het bedrijf voldoet aan de meer dan honderd zakelijke aspecten die in het SCP- programma zijn vastgelegd. De certificering meet factoren zoals corporate commitment en strategische richting, klanttevredenheid, prestaties, onderzoek en ontwikkeling en andere strategische gebieden van de ondersteuningsactiviteiten. Op de jaarlijkse audits voor hercertificering moeten gecertificeerde bedrijven hun streven naar perfectie en hoge prestatiestandaarden telkens opnieuw demonstreren.

Service Strategies Corporation is verantwoordelijk voor de uitvoering van het SCP-programma en het houden van certificeringsaudits bij bedrijven. Meer informatie over het SCP- programma: www.supportgate.com/scp.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd in Los Angeles, Californië, is met meer dan 5.000 klanten in 59 landen één van de grootste onafhankelijke leveranciers van software en diensten ter wereld. Candle ontwikkelt en levert meer dan 200 producten en diensten waarmee bedrijven de effectiviteit van hun eBusiness kunnen creëren, integreren, beheren en meten. Oplossingen van Candle bieden de snelheid en scherpte die een voorwaarde zijn voor het succes van eBusiness. Meer informatie over Candle's vijfentwintigjarige ervaring in het beheer van complexe systemen en toepassingen: www.candle-europe.com.

# # #

Meer informatie:
Frans Kok van Candle Benelux, tel. (030) 600 35 15 (e-mail: frans_kok@candle.com)
of
Harry Scholte van Sterk Werk Communicatie, tel. (010) 456 78 49 / 06 50 23 79 79 (e-mail: harry.scholte@sterkwerk.nl)