TOONAANGEVENDE EUROPESE OUTSOURCER SNT KIEST VOOR e-CRM VAN POINT
Zoetermeer/Dublin, 26 September 2001 - SNT Group, één van de toonaangevende aanbieders van outsourced contactcentra in Europa, heeft gekozen voor e-CRM (Customer Relationship Management) van Point Information Systems als een belangrijk sleutelelement in haar groei- en e-business strategie.
In een contract dat vandaag bekend is gemaakt, vervangt Point een eerder
CRM-systeem van SNT. Om tot haar keuze te komen heeft SNT meer dan 20
producten van verschillende aanbieders aan een nauwgezet onderzoek
onderworpen. Het Point-systeem wordt geïntegreerd met intern ontwikkelde
toepassingen, met de eigen toepassingen van de klant en met meerdere Aspect
Portal switch platforms en Oracle databases.
Het in Nederland gevestigde SNT is reeds een vooraanstaand leverancier aan
telecomproviders, kabelbedrijven, banken, verzekeraars en andere
organisaties. Het bedrijf wil nu de technologie van Point gebruiken om haar
ambitieuze uitbreidingsplannen te realiseren en het voortdurend groeiende
aantal e-commerce activiteiten van haar klanten te ondersteunen.
Volgens Leon van Adrichem, European ICT Director van SNT, waren de
uitgebreide integratiemogelijkheden en de flexibele, open architectuur van
het Point-product doorslaggevend bij de keuze. "We waren niet alleen op zoek
naar een oplossing voor onze huidige wensen en behoeften, maar we wilden ook
een e-CRM systeem dat met ons mee kan groeien naar nieuwe
bedrijfsactiviteiten, nieuwe territoria en nieuwe vormen van klantencontact.
Point heeft een prima reputatie in de markten die we reeds bedienen, en als
Europa's meest vooraanstaande aanbieder van e-CRM oplossingen is het bedrijf
het best gepositioneerd om ons te helpen onze doelstellingen voor de lange
termijn te realiseren."
"We waren met name op zoek naar een oplossing die volledig klaar is voor het
Web/Internet en die zo uit de doos reeds volledig internationaal toepasbaar
is. Deze factoren zijn van cruciaal belang wanneer we onze klanten willen
helpen de stap te maken van transactie-gebaseerde activiteiten naar een veel
bredere relatie met hun klanten, een relatie die een extra toegevoegde
waarde biedt."
Dieter Schneider, Point's Chief Executive Officer, is bijzonder blij met de
deal met SNT; volgens hem onderstreept deze overeenkomst nog eens het belang
van een trend die steeds duidelijker zichtbaar wordt. "Steeds meer bedrijven
kiezen ervoor hun customer relationship management uit te besteden en zij
wenden zich tot multinationale specialisten als SNT voor een oplossing. De
technologie van Point is vanaf het beginpunt volledig opnieuw ontwikkeld,
speciaal voor dit type uitdagende omgevingen, waardoor het de perfecte
oplossing is voor deze nieuwe generatie service providers."
Profiel SNT
SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers.
In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten
door opdrachtgevers bereikbaar te maken voor hun klanten via telefoon,
e-mail, chat, co-browsing en SMS. Uit deze klantcontacten wordt met behulp
van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die
opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te
vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Met 15.000 medewerkers
verleent SNT vanuit 56 vestigingen in Nederland, Duitsland, België
Denemarken, Zweden, Noorwegen Finland en Frankrijk jaarlijks service aan
miljoenen consumenten.
Over Point
Point Information Systems is opgericht in 1989. Het bedrijf is ondertussen
uitgegroeid tot een wereldwijd opererende leverancier van oplossingen op het
gebied van e-CRM. Point's geavanceerde product suite, e-point, stelt
bedrijven en hun partners op unieke wijze in staat tot interactie te komen
met hun klanten en prospects - in iedere fase van de levenscyclus van de
klant, via ieder ondersteund of niet-ondersteund kanaal via ieder
interactiemedium. De brede functionaliteit van de suite op het gebied van
marketing en verkoop omvat onder andere het winnen en vasthouden van
klanten, en up/cross-selling. Daarnaast helpt het bedrijven hun producten
sneller op de markt te krijgen.
De producten van Point worden in 19 talen toegepast in 35 landen, met name
door het middenbedrijf en grote organisaties, plus multinationale
ondernemingen, waaronder Allianz Group, Brann, Commonwealth Bank of
Australia, Dah Sing Bank, Deutsche Bank, Liberty Mutual, Maybank, Metlife,
Newton Fund Managers, Overseas Union Bank, Verizon Communications, Virgin
Mobile, en tal van andere bedrijven verspreid over de hele wereld. Point
beschikt over kantoren in de VS, Europa en het Aziatische gedeelte van het
gebied rond de Grote Oceaan.
Contact:
Steijger.communications/Point PR
Tel: 036 523 5330
Fax: 036 523 5331
Steijger.communications
Media- and Public Relations Consultancy
P.O. Box 118
3890 AC Zeewolde, the Netherlands
Tel: +31 36 523 5330
Fax: +31 36 523 5331
http://www.steijger.com