Ingezonden persbericht


TOONAANGEVENDE EUROPESE OUTSOURCER SNT KIEST VOOR e-CRM VAN POINT

Zoetermeer/Dublin, 26 September 2001 - SNT Group, één van de toonaangevende aanbieders van outsourced contactcentra in Europa, heeft gekozen voor e-CRM (Customer Relationship Management) van Point Information Systems als een belangrijk sleutelelement in haar groei- en e-business strategie.

In een contract dat vandaag bekend is gemaakt, vervangt Point een eerder CRM-systeem van SNT. Om tot haar keuze te komen heeft SNT meer dan 20 producten van verschillende aanbieders aan een nauwgezet onderzoek onderworpen. Het Point-systeem wordt geïntegreerd met intern ontwikkelde toepassingen, met de eigen toepassingen van de klant en met meerdere Aspect Portal switch platforms en Oracle databases.

Het in Nederland gevestigde SNT is reeds een vooraanstaand leverancier aan telecomproviders, kabelbedrijven, banken, verzekeraars en andere organisaties. Het bedrijf wil nu de technologie van Point gebruiken om haar ambitieuze uitbreidingsplannen te realiseren en het voortdurend groeiende aantal e-commerce activiteiten van haar klanten te ondersteunen.

Volgens Leon van Adrichem, European ICT Director van SNT, waren de uitgebreide integratiemogelijkheden en de flexibele, open architectuur van het Point-product doorslaggevend bij de keuze. "We waren niet alleen op zoek naar een oplossing voor onze huidige wensen en behoeften, maar we wilden ook een e-CRM systeem dat met ons mee kan groeien naar nieuwe bedrijfsactiviteiten, nieuwe territoria en nieuwe vormen van klantencontact. Point heeft een prima reputatie in de markten die we reeds bedienen, en als Europa's meest vooraanstaande aanbieder van e-CRM oplossingen is het bedrijf het best gepositioneerd om ons te helpen onze doelstellingen voor de lange termijn te realiseren."

"We waren met name op zoek naar een oplossing die volledig klaar is voor het Web/Internet en die zo uit de doos reeds volledig internationaal toepasbaar is. Deze factoren zijn van cruciaal belang wanneer we onze klanten willen helpen de stap te maken van transactie-gebaseerde activiteiten naar een veel bredere relatie met hun klanten, een relatie die een extra toegevoegde waarde biedt."

Dieter Schneider, Point's Chief Executive Officer, is bijzonder blij met de deal met SNT; volgens hem onderstreept deze overeenkomst nog eens het belang van een trend die steeds duidelijker zichtbaar wordt. "Steeds meer bedrijven kiezen ervoor hun customer relationship management uit te besteden en zij wenden zich tot multinationale specialisten als SNT voor een oplossing. De technologie van Point is vanaf het beginpunt volledig opnieuw ontwikkeld, speciaal voor dit type uitdagende omgevingen, waardoor het de perfecte oplossing is voor deze nieuwe generatie service providers."

Profiel SNT

SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers bereikbaar te maken voor hun klanten via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Met 15.000 medewerkers verleent SNT vanuit 56 vestigingen in Nederland, Duitsland, België Denemarken, Zweden, Noorwegen Finland en Frankrijk jaarlijks service aan miljoenen consumenten.

Over Point

Point Information Systems is opgericht in 1989. Het bedrijf is ondertussen uitgegroeid tot een wereldwijd opererende leverancier van oplossingen op het gebied van e-CRM. Point's geavanceerde product suite, e-point, stelt bedrijven en hun partners op unieke wijze in staat tot interactie te komen met hun klanten en prospects - in iedere fase van de levenscyclus van de klant, via ieder ondersteund of niet-ondersteund kanaal via ieder interactiemedium. De brede functionaliteit van de suite op het gebied van marketing en verkoop omvat onder andere het winnen en vasthouden van klanten, en up/cross-selling. Daarnaast helpt het bedrijven hun producten sneller op de markt te krijgen.

De producten van Point worden in 19 talen toegepast in 35 landen, met name door het middenbedrijf en grote organisaties, plus multinationale ondernemingen, waaronder Allianz Group, Brann, Commonwealth Bank of Australia, Dah Sing Bank, Deutsche Bank, Liberty Mutual, Maybank, Metlife, Newton Fund Managers, Overseas Union Bank, Verizon Communications, Virgin Mobile, en tal van andere bedrijven verspreid over de hele wereld. Point beschikt over kantoren in de VS, Europa en het Aziatische gedeelte van het gebied rond de Grote Oceaan.


Contact:
Steijger.communications/Point PR
Tel: 036 523 5330
Fax: 036 523 5331

Steijger.communications
Media- and Public Relations Consultancy
P.O. Box 118
3890 AC Zeewolde, the Netherlands
Tel: +31 36 523 5330
Fax: +31 36 523 5331
http://www.steijger.com