BroadVision's business update september 2001
Houten, 3 oktober 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf. Deze maand een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten en partners.
* BroadVision's Solution Value Proposition programma helpt bedrijven hun Return on E-business investeringen te maximaliseren
* BroadVision Commerce Suite 6.0 hooggewaardeerd in Forrester Onderzoek Commerce Platform TechRankings
* Forbes Magazine: 'BroadVision behoort tot de beste op het net in B2B'
* BroadVision introduceert E-seminar serie
* Meer dan 150 bedrijven kiezen BroadVision InfoExchange Portal als platform voor enterprise selfservice
* "My California" door BroadVision gebouwd portaal is het beste van het internet
* BroadVision klanten verheugt over de eenvoudige migratie en hoge prestaties van 6.0 Enterpise Self-Service Platform
Over BroadVision
BroadVision's Solution Value Proposition programma helpt bedrijven hun
Return on E-business investeringen te maximaliseren
Deze maand is bekend gemaakt dat meer dan 30 organisaties - zoals Children's
Hospital of Philadelphia, Primax, RS Components en Sprint - gebruik maken
van de voordelen van BroadVision's Solution Value Proposition (SVP)
programma. Het SVP programma is momenteel reeds negentig dagen beschikbaar.
Het programma, dat is geïntroduceerd in juni 2001, is ontwikkeld om
organisaties te helpen de potentiële 'return on investment' van haar
strategische e-business initiatieven te bepalen én om de meest efficiënte en
effectieve wegen te bewandelen om tot een snelle bedrijfswaardebepaling te
komen. BroadVision meldt deze maand eveneens, dat Roundarch en Deloitte
Consulting de eerste BroadVision partners zijn, die de SVP hebben opgenomen
als component van haar e-business strategieën.
BroadVision Commerce Suite 6.0 hoog gewaardeerd in Forrester Onderzoek
Commerce Platform TechRankings
BroadVision ontving deze maand een uitstekende waardering in het laatste
Forrester Onderzoek: eBusiness TechRankings for Commerce Platforms voor haar
Commerce Suite 6.0. Forrester evalueert in het rapport de laatste generatie
van BroadVision's J2EE-enabled commerce platforms en applicaties, waaronder
BroadVision One-To-One Enterprise 6.0, BroadVision Business Commerce 6.0,
BroadVision InfoExchange Portal, BroadVision Billing, BroadVision
MarketMaker en BroadVision Retail Commerce. Forrester onderstreepte dat
BroadVision's Commerce Suite 6.0 een volwassen product is dat uitblinkt op
het gebied van catalogus-, contentmanagement en administratie. BroadVision
heeft haar Java compatible producten, die tevens ondersteuning bieden voor
EJB, JDBC en JMS, verbeterd.
Forbes Magazine: 'BroadVision behoort tot de beste op het net in B2B'
Forbes Magazine verkoos BroadVision deze maand tot één van de beste
aanbieders van business-to-business technologieën. BroadVision is opgenomen
in de business-to-business bijlage van Forbes 'Best of the Web' Magazine van
10 september 2001. Forbes meldt dat BroadVision een grote voorsprong heeft
op haar concurrenten; IBM, Oracle, SAP en Siebel in het marktaandeel van
sales- en marketingapplicaties.
De speciale editie van Forbes 'Best of the Web' benoemd de meest
veelbelovende B2B bedrijven in 31 verschillende categorieën. De bedrijven
werden gekozen op basis van strikte criteria gerelateerd aan strategie,
uitvoering en financiële mogelijkheden. Profielen van de genoemde bedrijven
zijn opgenomen in de uitgave. Daarbij zijn eveneens financiële en
managementinformatie statistieken opgenomen. BroadVision's profiel en de
complete Forbes 'Best of the Web' B2B Directory zijn terug te vinden op
http://www.forbesbest.com.
BroadVision introduceert E-seminar serie
BroadVision introduceerde deze maand eveneens haar nieuwe najaarsserie van
E-seminars: 'How to create business value through personalized
self-service'. Het eerste E-seminar heeft inmiddels plaats gevonden. De
E-seminars behandelen specifieke verticale markten inclusief financiële
dienstverlening, overheidsmarkt, gezondheidszorgmarkt, reiswereld en de
verzekeringsmarkt. Tevens komen gespecialiseerde gebieden als wireless
communications services, content management en analyses aan bod. Elke
woensdag van 12 september tot 28 november 2001 vinden de 45-minutendurende
on-line seminars plaats. Een compleet overzicht van onderwerpen van de
seminars is terug te vinden op de site van BroadVision: www.broadvision.com.
Klik op de 'E-seminars'-link onder Events. Hier is tevens inschrijving voor
de E-seminars mogelijk.
Meer dan 150 bedrijven kiezen BroadVision InfoExchange Portal als platform
voor enterprise selfservice
BroadVision maakte afgelopen maand bekend dat meer dan 150 bedrijven hebben
gekozen voor BroadVision InfoExchange Portal als platform voor enterprise
van informatietechnologie. Het biedt organisaties de mogelijkheid om niet
alleen honderden statische websites in een kleine hoeveelheid
gepersonaliseerde enterprise portalen te verenigen, maar geeft eveneens
toegang tot een grote variëteit aan back- en frontoffice applicaties die de
meeste grote organisaties vandaag de dag geïnstalleerd hebben.
Tot de BroadVision InfoExchange Portal-gebruikers behoren toonaangevende, wereldwijd opererende organisaties zoals; ABN AMRO, Agilent, BT (British Telecom), Coors, FleetBoston Financial, Lloyds TSB, NCR, Nortel Networks, Owens Corning, R.R.Donnelley, Sears, State of California, Toshiba America, TSMC, U.S. General Services Administration (GSA), Wal-Mart en Xerox.
Het analistenbureau IDC voorspelt dat de mondiale enterprise information
portal (EIP) markt verder zal doorgroeien tot een geschatte waarde van
$554,5 miljoen in 2001. De IDC analisten voorspellen in de periode van 2000
tot 2005 een samengestelde jaarlijkse groei van 57,5%, waarbij de omzet van
EIP software $2,4 miljard zal zijn. IDC heeft BroadVision recentelijk als
tweede EIP software aanbieder benoemd in haar 'Worldwide Enterprise
Information Portal Software Market Forecast and Analysis 2000-2005' dat is
gebaseerd op marktaandeel. Daarnaast gaf Gartner een nieuw Magic Quadrant
voor portaalproducten (2H01 Portal Products Magic Quadrant) uit. Hierin
debuteerde BroadVision succesvol als industrieel visionair. De Delphi Group
benoemde BroadVision InfoExchange Portal als: "vooruitstrevend op een aantal
gebieden en in het bijzonder in haar gepersonaliseerde selfservice en
samenwerking" (Delphi Snapshot: BroadVision InfoExchange Portal - bouwt een
verenigd e-business ecosysteem, mei 2001). "Deze aankondiging demonstreert
dat BroadVision InfoExchange Portal een aanzienlijke aantrekkingskracht
heeft op organisaties die hun relatieonderhoud met medewerkers, business
partners, leveranciers en klanten naar een gepersonaliseerd selfservice
model willen verplaatsen", vertelt Chris Grejtak, chief marketing officer
van BroadVision. "Onze portaalaanbieding wordt goed ontvangen bij
verschillende industrieën en gebruikt voor vele typen van B2C, B2B en B2E
portaal applicaties".
'My California' door BroadVision gebouwd portaal is het beste van het
internet
In de zevende editie van de jaarlijkse competitie 'Best of the Web',
georganiseerd door Digital Government and Government Technology Magazine, is
het door BroadVision gebouwde State of California portaal: www.my.ca.gov
genomineerd tot de beste staatsoverheid site. De officiële State of
California website, die in januari 2001 geïntroduceerd is, levert
gedetailleerde informatie en service over werkelijk elk aspect van de
staatsoverheid.
"www.my.ca.gov is een representatieve site die eenvoudig te navigeren is en
die een grote variëteit van online services biedt", zegt Cathilea Robinett,
executive director van het Center Digital Government en Best of the Web
judge. "Het biedt personalisatie en het is een portaal met een reeks van
draadloze mogelijkheden".
De site, gebouwd met BroadVision's suite van enterprise selfservice
applicaties - zoals BroadVision One-To-One Enterprise en BroadVision
InfoExchange Portal - is ontworpen als een gepersonaliseerd, one-stop online
bestemming met diverse capaciteiten zoals het inplannen van afspraken bij de
afdeling van Motorvoertuigen, het aanschaffen van vis- en jachtvergunningen
en het reserveren van kampeerplaatsen in staatsparken. Recentelijk zijn daar
updates via draadloze apparatuur zoals energiewaarschuwingen,
verkeersmededelingen en het laatste nieuws van de overheid aan toegevoegd.
BroadVision klanten verheugt over de eenvoudige migratie en hoge prestaties
van 6.0 Enterpise Self-Service Platform
BroadVision maakte in september bekend dat haar J2EE-enabled
applicatieplatform BroadVision One-To-One Enterpise 6.0 en BroadVision's
enterpise selfservice applicaties versie 6.0 in toenemende mate geaccepteerd
worden in diverse branches. Belangrijke klanten die inmiddels 6.0 versies
geimplementeerd hebben, aan het bouwen zijn of bestaande sites gaan upgraden
zijn onder meer; BT (British Telecom), Children's Hospital of Philadelphia,
China Trust Commercial Bank, Circuit City, Crown Equipment Corporation,
Dupont, GE Supply, Health Nexis, The Home Depot, META Group, Owens Corning,
Pfizer, Pitney Bowes Bowes, Sam's Club, Shop At Home and Tosco.
The Home Depot, 's werelds grootste doe-het-zelfzaak, en Shop At Home, een
toonaangevend 'winkelen op TV' netwerk zijn slechts twee klanten die
inmiddels live zijn gegaan met 6.0 applicaties.
"Voor een geavanceerde, drukbezochte site zoals homedepot.com, met bijna
100.000 producten die allemaal variabele beschikbaarheden en prijzen kennen
in verschillende marktsegmenten, is superieure caching technologie
ontzettend belangrijk voor het leveren van snelle response aan onze
klanten", vertelt Brad Albers, director of information systems van The Home
Depot. "BroadVision's cache management is de beste in de industrie".
"We waren aangenaam verrast door de snelle en eenvoudige overgangswijze van onze bestaande site naar BroadVision One-To-One Enterpise 6.0", vertelt Bob Miller, vice president of information technology van Shop At Home.
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice
applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een
gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct
meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en
productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken
BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door
gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om
overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor
synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.
Noot voor de redactie (