Euronext Brussels

Persberichten - 05/10/2001

Agfa breidt activiteiten Medical Imaging uit en verandert naam in HealthCare

Agfa breidt activiteiten Medical Imaging uit en verandert naam in HealthCare

Nieuwe naam duidt op intrede in nieuwe markten en bredere actieradius

Mortsel, België (4 oktober 2001) De Business Group Medical Imaging van Agfa-Gevaert N.V. veranderde zijn naam in HealthCare. De naamsverandering ging in op 1 oktober 2001. De nieuwe naam maakt deel uit van een aanhoudende en agressieve groeistrategie en geeft aan dat Agfa nieuwe markten aanboort en het activiteitsveld uitbreidt.

Het is ons doel om vanuit onze huidige positie we zijn een sleutelspeler in medische beeldvorming te evolueren tot een toonaangevende speler in de Hospital Informatics-markt, zei John Glass, lid van het Directiecomité en General Manager Medical Imaging. De naam HealthCare is een weergave van deze betrachting. Hij toont ook aan dat we nu al verdergaan dan de pure radiologische beeldvorming, met name door de overnames van Quadrat en Talk Technology, de geplande overname van Mitra en ook door de participatie in MediVision, een innovator op het gebied van apparatuur voor digitale beeldvorming voor oftalmologische toepassingen. Ook de nieuwe technologieën voor de cardiologie die we vorig jaar introduceerden zijn hiervan een bewijs.

Om succesvol te zijn in deze nieuwe markten de Hospital Informatics-markt en andere markten die intensief gebruik maken van beeldvorming zoals de cardiologie, de oftalmologie en de gezondheidszorg voor vrouwen moet Agfa een voorturende en substantiële groei van de activiteiten verwezenlijken. We zullen deze groei op twee manieren voeden: door een versterkte focus op efficiëntie en effectiviteit binnen de organisatie en door overnames, aldus John Glass.

Voor de klanten van Agfas nieuwe HealthCare-business zullen de voordelen tweeledig zijn: Ten eerste zullen ze voordeel halen uit onze verhoogde klantgerichtheid, een belangrijk onderdeel van de interne herstructurering die ten grondslag ligt van ons plan, zei John Glass. Ten tweede zullen ze te maken krijgen met een grotere en meer invloedrijke healthcare-onderneming met versterkte capaciteiten en producten.

De naam HealthCare en de nieuwe positionering zullen in de herfst voorgesteld worden via een omvangrijke wereldwijde publiciteits en public relations-campagne. Het orgelpunt van het programma wordt de bijeenkomst in november van de RSNA (Radiological Society of North America), waar de naam en de overkoepelende strategie de volle aandacht zullen krijgen.

Over Agfa

De Agfa-Gevaert Groep is een van 's werelds toonaangevende bedrijven in beeldvorming. Agfa ontwikkelt, produceert en verkoopt analoge en digitale systemen, in hoofdzaak bestemd voor de grafische industrie, healthcare, non-destructive testing, micrografie en cinefilm, en consumentgerichte fotografie.

Agfa heeft zijn hoofdkwartier in Mortsel / België, heeft ongeveer 22.000 mensen in dienst in 40 landen en heeft 120 agenten doorheen de wereld. Samen hebben zij in 2000 een omzet van 5,260 miljard euro tot stand gebracht.

Meer informatie over Agfa en zijn producten vindt u op: www.agfa.com

Bron: Agfa
Provider: Euronext Brussels