Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Lean Chain implementeert webMethods-integratieplatform om klanten met marktplaats te integreren

Internationale marktplaats voor automotive aftermarket moet efficiëntie in de bedrijfstak vergroten

Amsterdam, 17 oktober 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), een toonaangevende leverancier van integratiesoftware, maakt bekend dat Lean Chain, een internationale elektronische marktplaats voor de automotive aftermarket, het webMethods-integratieplatform heeft geïmplementeerd om de integratie van klanten met de marktplaats te realiseren. Nadat webMethods en haar implementatiepartner Aebizz eerder deze zomer binnen twee dagen een 'proof of concept' hadden opgeleverd, koos Lean Chain definitief voor webMethods. Vorige maand werd de implementatie van het webMethods-integratieplatform afgerond, zodat klanten van Lean Chain nu in staat zijn om snel een nauwe integratie met de marktplaats te realiseren.

De automotive aftermarket in Europa telt ongeveer 300.000 garagisten en servicebedrijven, zo'n 30.000 distributeurs en ongeveer 1500 fabrikanten. Doordat autofabrikanten steeds meer modellen op de markt brengen en houden, neemt het aantal verschillende reserveonderdelen in de markt evenredig toe. De noodzaak voor de aftermarket om reparaties en onderhoud snel uit te voeren, dwingt de gehele industrie tot het aanleggen van grote voorraden van vaak minder courante onderdelen. Lean Chain heeft tot doel om de bottlenecks in het distributieproces van onderdelen weg te nemen en daardoor de industrie als geheel geld te besparen. Lean Chain wil dit realiseren door verschillende diensten voor de distributieketen aan te bieden, onder de creatie van een 'virtueel magazijn' op internet, en een volledig geautomatiseerd transactieplatform. Volgens Lean Chain kunnen deelnemers aan de marktplaats besparingen van 25 to 50 % tegemoet zien.

"Onze klanten werken vaak met flinterdunne marges, en hun omzetten staan onder druk door de toenemende betrouwbaarheid van auto's. De kostenbesparingen die zij dankzij Lean Chain kunnen realiseren, zijn dan ook dubbel welkom," zegt John van Daalen, Algemeen Directeur van Lean Chain. "Om deze besparingen te kunnen realiseren, moet men informatie en transacties geautomatiseerd kunnen verwerken. Met behulp van webMethods helpen wij onze klanten om de daarvoor benodigde integratie van hun systemen met onze marktplaats snel te realiseren."

"webMethods biedt Lean Chain de mogelijkheid om in korte tijd grote aantallen deelnemers op de marktplaats aan te sluiten, ongeacht de mate van automatisering en de software die bij de klanten aanwezig is," zegt Laurie Mascott, vice president EMEA van webMethods. "Dankzij de flexibiliteit van onze oplossing kunnen klanten van Lean Chain in korte tijd de broodnodige efficiëntiewinst ervaren van de supply chain oplossingen van Lean Chain."

Over Lean Chain

Lean Chain is de eerste complete e-business oplossing voor de automotive aftermarket in Europa. Lean Chain, dat in november 2000 is opgericht, biedt een open transactieplatform dat bestaande distributienetwerken in staat stelt om de efficiëntie van het inkoop- en operationele proces drastisch te verbeteren. Naast een volledig geautomatiseerd transactieplatform biedt Lean Chain onder meer voorraadbeheer en supply chain management & optimalisatie middels 'LeanThinker'. Meer informatie is beschikbaar op www.leanchain.com.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd ongeveer 700 klanten, waaronder wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, Ariba, BroadVision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com.

Contactpersonen:

John van Daalen
Lean Chain
+32 474 909 089
j.vdaalen@leanchain.com

Jill Latta
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jlatta@webmethods.com

Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl