Focus op groeimarkten in Oost-Europa / Nieuwe Divisie
Professional Services
Diegem, 17/10/2001
Pervasive Software (voorheen Btrieve), leverancier van
databeheersoftware en -diensten, breidt de bevoegdheden en het
werkterrein van het CIC ('Customer Interaction Center') uit. Nieuwe
mogelijkheden voor het CIC liggen vooral in de groeimarkten in
Oost-Europa. Daarnaast krijgt de Support binnen het CIC extra
ondersteuning door de oprichting van een Professional Services-divisie.
CIC: tweeledige functie
Het CIC werd begin vorig jaar geïntroduceerd als de hoeksteen van
Pervasives nieuwe EMEA-organisatiemodel. Oorspronkelijk was het
voornamelijk een informatiecenter voor verkoop- en marketingteams in het
kader van telesales en marketingcampagnes.
Enerzijds behoudt het CIC zijn centrale rol als baken voor
klantenondersteuning in die delen van de EMEA-regio waar Pervasive al
lokale distributie- en marketingkanalen heeft uitgebouwd. Er wordt
anderzijds ook een duidelijke inhaalslag gemaakt op het gebied van
informatisering. Meer en meer lokale softwareontwikkelaars die aan de
plaatselijke behoeften aangepaste toepassingen ontwikkelen, zijn op zoek
naar snel integreerbare databases met een minimum aan beheerkosten, de
zogenoemde total cost of ownership. Om die gebieden zo goed mogelijk te
bedienen, gaat het CIC daar rechtstreeks naar klanten - meestal ISV's
(Independent Software Vendors).
Koen de Witte, marketing directeur EMEAA bij Pervasive Software: "We merken
dat de vraag naar dit soort databaseproducten in een aantal regio's sterk
toeneemt. Enerzijds is dat te verklaren door een stijgend aantal
applicatieontwikkelaars dat flexibele en snel implementeerbare oplossingen
zoekt. Anderzijds zijn investeringen om de lokale administratie te
automatiseren in het kader van een Europese toenadering, ook een
catalysator." Een voorbeeld van zo'n groeimarkt is Oost-Europa en in het
bijzonder Polen. In die context, hebben we beslist om in Polen een lokale
vestiging te openen om op die manier een betere dienstverlening te kunnen
garanderen. Vanuit dat kantoor wordt dan gewerkt aan de verdere uitbouw van
een lokaal distributienetwerk. Het CIC zal daar dus voornamelijk als extra
steun en centraal toegangspunt fungeren. De omringende landen, waar nog
geen marketing- en distributiekanaal aanwezig is, zullen rechtstreeks via
het CIC worden benaderd", vervolgt De Witte.
Professional Services-divisie: integratie en implementatie van
databasetechnologie
Tegelijkertijd lanceert Pervasive Software een Professional
Services-divisie. Die afdeling moet de support extra ruggensteun bieden. Ze
zal voornamelijk ten dienste staan van partners en hun klanten om een
vlotte integratie en implementatie van zowel applicatie- als
databasetechnologie te helpen verzekeren. Pervasive stelt hiervoor een team
van hoogopgeleide consultants ter beschikking met knowhow van de meest
gebruikte ontwikkelingsprogrammeertalen en webtechnologie. Het eerder
gespecialiseerde replication-aanbod dat Pervasive Software in juli van dit
jaar lanceerde, valt volledig binnen het bevoegdheidskader van dit team.
"Pervasive Software voert al een tijd een erg klant-centrale aanpak die nu
z'n vruchten afwerpt. In het kader van een gebruikersvriendelijke
strategie, heeft Pervasive Software onlangs ook Profit With Pervasive
gelanceerd. Dat is een uitbreiding van het bestaande wereldwijde
partnerprogramma dat de banden met partners aanzienlijk aanhaalt", zegt
Gilbert Van Cutsem, vice-president EMEAA bij Pervasive Software. "Het is
duidelijk dat een verhoogde interactie met gebruikers op termijn naar
betere oplossingen leidt", aldus Van Cutsem.
CIC: praktisch
Het Customer Interaction Center cic@pervasive.com zit in Diegem bij Brussel
en is geopend van maandag t/m vrijdag, 9 tot 16 uur. Het CIC is telefonisch
bereikbaar op het gratis nummer 0800/1212 34 34 vanuit België, Denemarken,
Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland, Zweden, Oostenrijk, Zwitserland,
Duitsland, en het VK. Het CIC is bereikbaar op 0032 70 23 37 61 voor allle
landen die niet in bovengenoemde lijst staan.
|----------------------------------------------------------|
| END |
|----------------------------------------------------------|
Pervasive Software Inc. (Nasdaq: PVSW) is een
vooraanstaand leverancier van databeheersoftware en
-diensten die de 'total cost of ownership' voor
gebruiksklare bedrijfstoepassingen en internetapplicaties
drastisch verlagen. Ontwikkelaars over de hele wereld
prijzen Pervasive om haar gebruikersvriendelijke en
krachtige databases. Pervasives databasetechnologie
vereenvoudigt op een radicale manier de ontwikkeling,
implementatie en het onderhoud van toepassingen op
allerhande platformen.
Pervasive voert een duidelijk klant-centrische politiek en
maakt gebruik van een wereldwijd netwerk van
onafhankelijke softwareleveranciers (ISV's), original
equipment manufacturers (OEM's),
ontwikkelaars,systeemintegrators en value-added resellers
(VAR's). Pervasive heeft haar hoofdkantoor in Austin,
Texas en filialen in Europa. Verder rekent Pervasive op
distributeurs in 80 landen. Voor meer informatie over
Pervasive Software, surf naar www.pervasive.com of bel
00800 1212 3434.
Pervasive Software - Polen
Regus Business Centre SP. z o.o., Atrium Plaza, AL Jana
Pawla II 29, 00-867 Warschau, Polen. Tel: 32 70 233 761,
fax: 32 70 233 536
Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met
NewsEnginePR, Steven Mertens, tel: 00 32 3 260 96 45, fax:
00 32 3 237 23 25, steven.mertens@newsenginepr.com
Pervasive Software, Romy Mager, tel: 00 49 61 03 303 370,
Fax: 00 49 61 03-303 37-18 romy.mager@pervasive.de
Ref.:PER0943-19D5F6