Pervasive Software breidt bevoegdheden en werkterrein Customer Information Center uit

Focus op groeimarkten in Oost-Europa / Nieuwe Divisie Professional Services

Diegem, 17/10/2001

Pervasive Software (voorheen Btrieve), leverancier van

databeheersoftware en -diensten, breidt de bevoegdheden en het

werkterrein van het CIC ('Customer Interaction Center') uit. Nieuwe

mogelijkheden voor het CIC liggen vooral in de groeimarkten in

Oost-Europa. Daarnaast krijgt de Support binnen het CIC extra

ondersteuning door de oprichting van een Professional Services-divisie.

CIC: tweeledige functie

Het CIC werd begin vorig jaar geïntroduceerd als de hoeksteen van

Pervasives nieuwe EMEA-organisatiemodel. Oorspronkelijk was het

voornamelijk een informatiecenter voor verkoop- en marketingteams in het

kader van telesales en marketingcampagnes.

Enerzijds behoudt het CIC zijn centrale rol als baken voor

klantenondersteuning in die delen van de EMEA-regio waar Pervasive al

lokale distributie- en marketingkanalen heeft uitgebouwd. Er wordt

anderzijds ook een duidelijke inhaalslag gemaakt op het gebied van

informatisering. Meer en meer lokale softwareontwikkelaars die aan de

plaatselijke behoeften aangepaste toepassingen ontwikkelen, zijn op zoek

naar snel integreerbare databases met een minimum aan beheerkosten, de

zogenoemde total cost of ownership. Om die gebieden zo goed mogelijk te

bedienen, gaat het CIC daar rechtstreeks naar klanten - meestal ISV's

(Independent Software Vendors).

Koen de Witte, marketing directeur EMEAA bij Pervasive Software: "We merken

dat de vraag naar dit soort databaseproducten in een aantal regio's sterk

toeneemt. Enerzijds is dat te verklaren door een stijgend aantal

applicatieontwikkelaars dat flexibele en snel implementeerbare oplossingen

zoekt. Anderzijds zijn investeringen om de lokale administratie te

automatiseren in het kader van een Europese toenadering, ook een

catalysator." Een voorbeeld van zo'n groeimarkt is Oost-Europa en in het

bijzonder Polen. In die context, hebben we beslist om in Polen een lokale

vestiging te openen om op die manier een betere dienstverlening te kunnen

garanderen. Vanuit dat kantoor wordt dan gewerkt aan de verdere uitbouw van

een lokaal distributienetwerk. Het CIC zal daar dus voornamelijk als extra

steun en centraal toegangspunt fungeren. De omringende landen, waar nog

geen marketing- en distributiekanaal aanwezig is, zullen rechtstreeks via

het CIC worden benaderd", vervolgt De Witte.

Professional Services-divisie: integratie en implementatie van

databasetechnologie

Tegelijkertijd lanceert Pervasive Software een Professional

Services-divisie. Die afdeling moet de support extra ruggensteun bieden. Ze

zal voornamelijk ten dienste staan van partners en hun klanten om een

vlotte integratie en implementatie van zowel applicatie- als

databasetechnologie te helpen verzekeren. Pervasive stelt hiervoor een team

van hoogopgeleide consultants ter beschikking met knowhow van de meest

gebruikte ontwikkelingsprogrammeertalen en webtechnologie. Het eerder

gespecialiseerde replication-aanbod dat Pervasive Software in juli van dit

jaar lanceerde, valt volledig binnen het bevoegdheidskader van dit team.

"Pervasive Software voert al een tijd een erg klant-centrale aanpak die nu

z'n vruchten afwerpt. In het kader van een gebruikersvriendelijke

strategie, heeft Pervasive Software onlangs ook Profit With Pervasive

gelanceerd. Dat is een uitbreiding van het bestaande wereldwijde

partnerprogramma dat de banden met partners aanzienlijk aanhaalt", zegt

Gilbert Van Cutsem, vice-president EMEAA bij Pervasive Software. "Het is

duidelijk dat een verhoogde interactie met gebruikers op termijn naar

betere oplossingen leidt", aldus Van Cutsem.

CIC: praktisch

Het Customer Interaction Center cic@pervasive.com zit in Diegem bij Brussel

en is geopend van maandag t/m vrijdag, 9 tot 16 uur. Het CIC is telefonisch

bereikbaar op het gratis nummer 0800/1212 34 34 vanuit België, Denemarken,

Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland, Zweden, Oostenrijk, Zwitserland,

Duitsland, en het VK. Het CIC is bereikbaar op 0032 70 23 37 61 voor allle

landen die niet in bovengenoemde lijst staan.

|----------------------------------------------------------| | END | |----------------------------------------------------------| Pervasive Software Inc. (Nasdaq: PVSW) is een vooraanstaand leverancier van databeheersoftware en
-diensten die de 'total cost of ownership' voor gebruiksklare bedrijfstoepassingen en internetapplicaties drastisch verlagen. Ontwikkelaars over de hele wereld prijzen Pervasive om haar gebruikersvriendelijke en krachtige databases. Pervasives databasetechnologie vereenvoudigt op een radicale manier de ontwikkeling, implementatie en het onderhoud van toepassingen op allerhande platformen.
Pervasive voert een duidelijk klant-centrische politiek en maakt gebruik van een wereldwijd netwerk van
onafhankelijke softwareleveranciers (ISV's), original equipment manufacturers (OEM's),
ontwikkelaars,systeemintegrators en value-added resellers (VAR's). Pervasive heeft haar hoofdkantoor in Austin, Texas en filialen in Europa. Verder rekent Pervasive op distributeurs in 80 landen. Voor meer informatie over Pervasive Software, surf naar www.pervasive.com of bel 00800 1212 3434.

Pervasive Software - Polen
Regus Business Centre SP. z o.o., Atrium Plaza, AL Jana Pawla II 29, 00-867 Warschau, Polen. Tel: 32 70 233 761, fax: 32 70 233 536

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met NewsEnginePR, Steven Mertens, tel: 00 32 3 260 96 45, fax: 00 32 3 237 23 25, steven.mertens@newsenginepr.com Pervasive Software, Romy Mager, tel: 00 49 61 03 303 370, Fax: 00 49 61 03-303 37-18 romy.mager@pervasive.de

Ref.:PER0943-19D5F6