17 oktober 2001
Daleen is uitgeroepen tot onbetwiste 'winnaar in totale prestatie' en klanttevredenheid in toonaangevend telecom-industrie onderzoeksrapport.
Daleen is eerste onderneming met een 1ste plaats in alle zes categorieën op
het gebied van klanttevredenheid in onderzoeksrapport van Chorleywood
Consulting Ltd.
Daleen Technologies Inc. (Nasdaq:DALN), een wereldwijde aanbieder van
software voor het managen van de inkomstenketen voor de jongste generatie
serviceaanbieders en aanbieders van technologische en bedrijfsoplossingen,
heeft aangekondigd dat het volgens een onderzoeksrapport van het in
Groot-Brittannië gevestigde Chorleywood Consulting de nummer 1 is op het
gebied van klanttevredenheid.
Het rapport, met als titel 'Global Trends and Market Forecasts in Telecoms
BCC 2001,' is het vijfde verslag van het jaarlijks door Chorleywood
uitgevoerde marktonderzoek op het gebied van billing and customer care
systems (BCC, systemen voor facturering en klantenzorg) in de
telecommunicatiebranche. Daleen is dit jaar voor het eerst opgenomen in het
onderzoek en het is de eerste keer dat één enkele BCC-aanbieder als beste
wordt beoordeeld op alle zes criteria op het gebied van klanttevredenheid.
Twaalf toonaangevende softwareaanbieders, waaronder Amdocs, Portal,
Convergys, Lucent/Kenan en ADC Saville, werden door de klanten beoordeeld op
zes specifieke criteria in verband met klanttevredenheid: levertijden,
functionaliteit, levering binnen budget, verkoopondersteuning en onderhoud,
systeemflexibiliteit en interoperabiliteit. Daleen scoorde in elke categorie
het hoogst en had geen ontevreden klanten, waarmee de winnaar van 2000,
Convergys, van de eerste plaats werd verdreven.
Het rapport van Chorleywood focust op hoe goed BCC-aanbieders reageren op
veranderingen binnen de telecommunicatiemarkt, met onder andere meer nadruk
op winst uit investeringen en langere levenscycli van factureringssystemen.
Dit rapport, op basis van interviews met 1.144 telecomondernemingen en
serviceaanbieders, illustreert de noodzaak voor BCC-aanbieders om de
functionaliteit, schaalbaarheid en flexibiliteit van hun systemen te
verbeteren om hogere niveaus van klanttevredenheid te kunnen realiseren.
"Een deel van het onderzoek was erop gericht vast te stellen hoe gemakkelijk
een systeem kan worden geïntegreerd met andere delen van de
IT-infrastructuur van een telecombedrijf", aldus Teresa Cottam, publications
manager van Chorleywood. "De verwachting was dat we een algemene verbetering
van de tevredenheid zouden vaststellen, aangezien de meeste aanbieders veel
moeite hebben gedaan de architectuur van hun producten te verbeteren om
systeemintegratie te vergemakkelijken. Dit was echter niet overal het geval.
Het aantal klanten dat ontevreden was over de interoperabiliteit van de
systemen bleek groter te zijn dan het aantal klanten dat daar tevreden over
was. Daleen scoorde in deze categorie aanzienlijk hoger dan enige andere
aanbieder."
"Deze onderzoeksresultaten zijn een afspiegeling van de aanzienlijke
investering van Daleen in het opzetten van de architectuur van een billing
and customer care systeem dat gemakkelijk kan worden geïntegreerd in de
complexe bedrijfsomgevingen van onze klanten, waardoor consistent
functioneren en toekomstige groei worden gegarandeerd," aldus James Daleen,
chairman en chief executive officer van Daleen. "De zes categorieën omvatten
het gehele spectrum van de klantenervaring - van de belofte van de
mogelijkheden, via de implementatie, tot dagelijkse systeembediening en
ondersteuning. Het belang van nummer 1 zijn in elke categorie kan niet
worden overdreven: het is het bewijs dat onze technologie, onze producten en
onze organisatie ongeëvenaard zijn."
Het rapport 'Global Trends and Market Forecasts in Telecoms BCC 2001' kan
on-line worden besteld via www.chorleywood.com.
Over Chorleywood Consulting
Chorleywood Consulting is een management consultancy, die is ontstaan vanuit
een kerndeskundigheid op het gebied van klantenzorg en facturering binnen de
wereldwijde informatie-, communicatie- en technologiesector (ICT). De
deskundigheid van Chorleywood, dat nu deel uitmaakt van de Informa Telecoms
Group, een FTSE250 bedrijf, reikt voorbij de management- en IT-disciplines
binnen de telecombranche en biedt strategische ontwikkeling door middel van
marktonderzoek en -analyse, management consulting, systeemintegratie en
projectmanagement.
Over Daleen
Daleen Technologies Inc. is een wereldwijde aanbieder van
internet-softwareoplossingen voor het managen van de inkomstenketen voor de
jongste generatie serviceaanbieders en aanbieders van technologische en
bedrijfsoplossingen. Daleen's RevChain productlijn automatiseert en beheert
de inkomstenketen van serviceaanbieders door het leveren van functionaliteit
binnen de gehele onderneming, zoals opbouwen en managen van service,
klantenbeheer, bestellen en leveren, facturering en betaling. De Daleen
RevChain productlijn bestaat uit een set op de branche gerichte
softwarepakketten en kerntoepassingen op basis van het Daleen Internet
Integration Architecture (IIA®) systeem, waarmee open internettechnologie
naadloos kan worden geïntegreerd met oudere en bestaande systemen zonder dat
de klant daarvoor code hoeft te leveren. Bezoek voor meer informatie onze
website op www.daleen.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Daleen Technologies AxiCom
Deborah Holland Nienke Schipper
Tel. +31-20 658 6962 Tel: +31 70 312 0384
E-mail: dholland@daleen.com E-mail: nienke.schipper@axicom.com