Ingezonden persbericht


17 oktober 2001

Daleen is uitgeroepen tot onbetwiste 'winnaar in totale prestatie' en klanttevredenheid in toonaangevend telecom-industrie onderzoeksrapport.

Daleen is eerste onderneming met een 1ste plaats in alle zes categorieën op het gebied van klanttevredenheid in onderzoeksrapport van Chorleywood Consulting Ltd.

Daleen Technologies Inc. (Nasdaq:DALN), een wereldwijde aanbieder van software voor het managen van de inkomstenketen voor de jongste generatie serviceaanbieders en aanbieders van technologische en bedrijfsoplossingen, heeft aangekondigd dat het volgens een onderzoeksrapport van het in Groot-Brittannië gevestigde Chorleywood Consulting de nummer 1 is op het gebied van klanttevredenheid.

Het rapport, met als titel 'Global Trends and Market Forecasts in Telecoms BCC 2001,' is het vijfde verslag van het jaarlijks door Chorleywood uitgevoerde marktonderzoek op het gebied van billing and customer care systems (BCC, systemen voor facturering en klantenzorg) in de telecommunicatiebranche. Daleen is dit jaar voor het eerst opgenomen in het onderzoek en het is de eerste keer dat één enkele BCC-aanbieder als beste wordt beoordeeld op alle zes criteria op het gebied van klanttevredenheid.

Twaalf toonaangevende softwareaanbieders, waaronder Amdocs, Portal, Convergys, Lucent/Kenan en ADC Saville, werden door de klanten beoordeeld op zes specifieke criteria in verband met klanttevredenheid: levertijden, functionaliteit, levering binnen budget, verkoopondersteuning en onderhoud, systeemflexibiliteit en interoperabiliteit. Daleen scoorde in elke categorie het hoogst en had geen ontevreden klanten, waarmee de winnaar van 2000, Convergys, van de eerste plaats werd verdreven.

Het rapport van Chorleywood focust op hoe goed BCC-aanbieders reageren op veranderingen binnen de telecommunicatiemarkt, met onder andere meer nadruk op winst uit investeringen en langere levenscycli van factureringssystemen. Dit rapport, op basis van interviews met 1.144 telecomondernemingen en serviceaanbieders, illustreert de noodzaak voor BCC-aanbieders om de functionaliteit, schaalbaarheid en flexibiliteit van hun systemen te verbeteren om hogere niveaus van klanttevredenheid te kunnen realiseren.

"Een deel van het onderzoek was erop gericht vast te stellen hoe gemakkelijk een systeem kan worden geïntegreerd met andere delen van de IT-infrastructuur van een telecombedrijf", aldus Teresa Cottam, publications manager van Chorleywood. "De verwachting was dat we een algemene verbetering van de tevredenheid zouden vaststellen, aangezien de meeste aanbieders veel moeite hebben gedaan de architectuur van hun producten te verbeteren om systeemintegratie te vergemakkelijken. Dit was echter niet overal het geval. Het aantal klanten dat ontevreden was over de interoperabiliteit van de systemen bleek groter te zijn dan het aantal klanten dat daar tevreden over was. Daleen scoorde in deze categorie aanzienlijk hoger dan enige andere aanbieder."

"Deze onderzoeksresultaten zijn een afspiegeling van de aanzienlijke investering van Daleen in het opzetten van de architectuur van een billing and customer care systeem dat gemakkelijk kan worden geïntegreerd in de complexe bedrijfsomgevingen van onze klanten, waardoor consistent functioneren en toekomstige groei worden gegarandeerd," aldus James Daleen, chairman en chief executive officer van Daleen. "De zes categorieën omvatten het gehele spectrum van de klantenervaring - van de belofte van de mogelijkheden, via de implementatie, tot dagelijkse systeembediening en ondersteuning. Het belang van nummer 1 zijn in elke categorie kan niet worden overdreven: het is het bewijs dat onze technologie, onze producten en onze organisatie ongeëvenaard zijn."

Het rapport 'Global Trends and Market Forecasts in Telecoms BCC 2001' kan on-line worden besteld via www.chorleywood.com.

Over Chorleywood Consulting
Chorleywood Consulting is een management consultancy, die is ontstaan vanuit een kerndeskundigheid op het gebied van klantenzorg en facturering binnen de wereldwijde informatie-, communicatie- en technologiesector (ICT). De deskundigheid van Chorleywood, dat nu deel uitmaakt van de Informa Telecoms Group, een FTSE250 bedrijf, reikt voorbij de management- en IT-disciplines binnen de telecombranche en biedt strategische ontwikkeling door middel van marktonderzoek en -analyse, management consulting, systeemintegratie en projectmanagement.

Over Daleen
Daleen Technologies Inc. is een wereldwijde aanbieder van internet-softwareoplossingen voor het managen van de inkomstenketen voor de jongste generatie serviceaanbieders en aanbieders van technologische en bedrijfsoplossingen. Daleen's RevChain productlijn automatiseert en beheert de inkomstenketen van serviceaanbieders door het leveren van functionaliteit binnen de gehele onderneming, zoals opbouwen en managen van service, klantenbeheer, bestellen en leveren, facturering en betaling. De Daleen RevChain productlijn bestaat uit een set op de branche gerichte softwarepakketten en kerntoepassingen op basis van het Daleen Internet Integration Architecture (IIA®) systeem, waarmee open internettechnologie naadloos kan worden geïntegreerd met oudere en bestaande systemen zonder dat de klant daarvoor code hoeft te leveren. Bezoek voor meer informatie onze website op www.daleen.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Daleen Technologies AxiCom
Deborah Holland Nienke Schipper
Tel. +31-20 658 6962 Tel: +31 70 312 0384
E-mail: dholland@daleen.com E-mail: nienke.schipper@axicom.com