Vilenzo International NV

PERSBERICHT
(17 oktober 2001)

VILENZO INTERNATIONAL VERWERFT LICENTIE
PIERRE CARDIN

Het Tilburgse modeconcern Vilenzo International N.V. heeft door een samenwerking met de bekende Franse couturier Pierre Cardin een verdere invulling gegeven aan haar strategische doelstellingen: versterking van de merkenportfolio en verdere internationalisering.

Op het hoofdkantoor van Pierre Cardin in Parijs is onlangs het licentiecontract met Vilenzo getekend. Door middel van haar werkmaatschappij United Fashion Makers zal Vilenzo een herenkledinglijn onder dit merk in de markt positioneren. De reikwijdte van de licentie omvat vooralsnog de volgende gebieden: Nederland, de Scandinavische landen en de Baltische Staten. In de toekomst zouden de gebieden waarvoor Vilenzo de licentie heeft verworven mogelijk nog kunnen worden uitgebreid.

De eerste Pierre Cardin collectie die zal worden ontwikkeld betreft Winter 2002. Deze collectie zal een weerspiegeling zijn van de mode uit de zeventiger jaren. Kenmerken voor deze collectie zijn o.a. een slankere snit in uitgesproken streepvarianten en blazers met details voor knopen en voeringen.

Vilenzo verwacht met deze nieuwe collectie een nog belangrijkere speler in het herenkledingsegment te worden. Naar verwachting zal deze activiteit vanaf 2003 een positieve bijdrage leveren aan de winst per aandeel. Vilenzo verwierf eerder dit jaar de herenkledingmerken Jaguar, Van Gils, Obvious, Frans Molenaar en Peter van Holland.

Bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers op 5 september jl. heeft de Raad van Bestuur de winstverwachting voor het gehele boekjaar 2001 positief bijgesteld: van een belangrijke stijging (12-20%) van de winst per gewoon aandeel, vóór afschrijving goodwill, naar een sterke stijging (20-30%).

Mission Statement:
Vilenzo International wil uitgroeien tot één van de meest vooraanstaande Europese modeconcerns. Vilenzo doet dit door haar kerncompetenties, het ontwikkelen, onderhouden en uitbouwen van modemerken en -collecties, vergaand te internationaliseren. Daarbij zullen autonome groei, acquisities en synergie effecten uiteindelijk leiden tot een belangrijke groei van de winst per aandeel.

Doelstellingen:
Vilenzo heeft de volgende doelstellingen geformuleerd: Financieel:

- Tenminste drie aaneengesloten jaren gemiddeld 10% groei van de winst per aandeel (vóór afschrijving goodwill); uitgangspunt hiervoor is de winst per aandeel van ¤ 1,53 over 1999;
- Een dividenduitkering, voor zover de omstandigheden dit toelaten, van circa 50% van het nettoresultaat, naar keuze van de aandeelhouders in contanten of in de vorm van stockdividend;
- Een solvabiliteitsratio - de verhouding garantie vermogen ten opzichte van totaal vermogen - van groter of gelijk aan 30%. Operationeel:

- Resultaatverbetering door procesverbetering;
- Versterking van de bestaande marktposities in de sectoren waarin de onderneming actief is;
- Focus op verdere uitbouw van de groep, zowel nationaal als internationaal.
Strategie:
Vilenzo's strategie is gericht op omzetgroei en verbetering van de winst per aandeel, vóór afschrijving goodwill. Aan deze strategie wordt invulling gegeven middels:
- Versterking van de private label- en merkenportfolio;
- Realiseren van synergievoordelen en verbeteren van de efficiency van haar activiteiten;
- Aandacht voor marketing en sales en afbouw van zelfstandige productie van kleding.
Overnames en/of strategische samenwerkingsverbanden worden niet uitgesloten.

Belangrijke data:
11 december 2001 : Presentatie business unit Van Gils 20 maart 2002 : Jaarcijfers 2001 en analisten bijeenkomst 24 april 2002 : Algemene Vergadering van Aandeelhouders 5 september 2002 : Halfjaarcijfers 2002

Tilburg, 17 oktober 2001
VILENZO INTERNATIONAL N.V.
Raad van Bestuur

Voor nadere inlichtingen:
tel. 013 5946800
www.vilenzo.com