Ingezonden persbericht

persbericht

BESTE WINKEL VAN HET JAAR

De Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs 2001 is gewonnen door Oil & Vinegar in de categorie Grootwinkelbedrijven en door Nijhof Bouw en Woonwaren in Baarn in de categorie Zelfstandige Winkeliers. Oil & Vinegar en Nijhof mogen een jaar lang de titel Winkel van het Jaar voeren. De jury van de Stichting Retail Jaarprijs was vol lof over de beide winkelformules en met name over hun oorspronkelijkheid. De formuleprijzen werden uitgereikt door drs. J. de Boer, voorzitter van MKB-Nederland. Hoofdsponsor Eurocard/MasterCard honoreerde de beide Winkels van het Jaar met een geldbedrag van 10.000 gulden.

Oil & Vinegar
Het juryrapport van de formuleprijswinnaar Grootwinkelbedrijven spreekt over een gedurfd concept op het gebied van eetculturen en het op sprankelende wijze doorbreken van het vaak gestandaardiseerde straatbeeld. Verder noemt men het een bewijs van goed, jong ondernemerschap, als welkome toevoeging in retailend Nederland. De culinaire cadeaus van Oil & Vinegar zijn thans te koop in 13 vestigingen. De organisatie denkt uit te groeien naar 25 vestigingen in Nederland.

Nijhof Bouw en Woonwaren
De winnaar van de formuleprijs Zelfstandige Winkeliers geeft volgens de jury op excellente wijze aan, dat onderscheid het enige middel tot overleven is, zeker in deze verdringingsmarkt. De doe-het-zelf sferen lopen vloeiend over in actuele woninginrichting. De rustpunten maken het recreatief winkelen compleet. Deze Baarnse ondernemer wordt verder geprezen voor het ondernemerschap, waarbij niet geschroomd wordt om diep te investeren in de klant van de toekomst.

Deelprijzen
De jury van de Stichting Retail Jaarprijs heeft dit jaar 8 deelprijzen toegekend, aan winkels en winkelorganisaties, die zich op specifieke terreinen bijzonder hebben onderscheiden.
De volgende deelprijzen kennen dit jaar de volgende winnaars:
- Innovatie Skins Cosmetics Amsterdam

- Organisatie en Management McDonald's

- Instore Communicatie Skins Cosmetics Amsterdam
- Winkelinrichting Simon Lévelt Koffie en Thee
- Personeelsbeleid C1000 Wahle Leusden

- Service Expert Naaldwijk

- Store Design Van Zuilen Mode Gorinchem

- E-commerce Dixons.

Retail Reclame Prijs
Voor de tweede maal is dit jaar aan de uitreiking van de Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs een extra prijs toegevoegd. In samenwerking met het communicatievakblad Adformatie is de Retail Reclame Prijs georganiseerd. Winnaar werd de Dirk-campagne van Dirk van den Broek supermarkten, gemaakt door het reclamebureau Roorda Boudestijn Verbeek. Een eervolle vermelding ging naar de campagne America Today, gemaakt door Het Hoofdbureau.

Niveau inzendingen
De jury van de Stichting Retail Jaarprijs was ook dit jaar onder de indruk van het hoge niveau van de inzendingen. Stichtingsvoorzitter Dave Janssen sprak over de wil van veel winkelorganisaties om nieuwe winkelvormen te ontwikkelen en het winkelplezier in Nederland te vergroten. Ook memoreerde hij de inmiddels erkende functie van de jaarlijkse retailprijzen: vooruitgang en professionalisme in de detailhandel stimuleren, ondernemerschap en formuledenken bevorderen en durf belonen. De uitreiking van de Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs vond dit jaar voor de 6e keer plaats.

Utrecht, 16 oktober 2001

Nadere informatie: NPR Ridderkerk
telefoon 0180-462222 mobiel 06.53.232281
http://www.retailjaarprijs.nl


.