FNV

Logo

Afbeelding

FNV Bouw start informatienummer

FNV Bouw heeft er vanaf 15 oktober een nieuwe service voor zijn bijna 160.000 leden bij: de vakbondstelefoon. Dit is een landelijk centraal telefoonnummer waarop de vakbondsconsulenten bereikbaar zijn. Leden (en niet-leden) kunnen er terecht met vragen over de bedrijfstakeigen regelingen, bijvoorbeeld over vakantierechten, pensioenen, vorstverlet en scholing.

Met de nieuwe service worden mensen sneller geholpen. Werknemers in de bouw zijn voor het stellen van vragen niet langer gebonden zijn aan de openingstijden van het eigen vakbondskantoor.

De vakbondstelefoon is elke werkdag tijdens kantoortijden geopend en op dinsdag tot 19.00 uur. Dagelijks zijn zes consulenten permanent beschikbaar voor informatie of om mensen eventueel door te verwijzen naar bijvoorbeeld FNV Ledenservice.

Heel specifieke vragen, bijvoorbeeld over de individuele arbeidsovereenkomst of het laten maken van een loonberekening, worden niet telefonisch afgehandeld. Deze kwesties komen terecht bij de eigen vakbondsconsulent. Persoonlijk contact tussen de bond en zijn leden blijft dus mogelijk.

De vakbondstelefoon is vooral bedoeld om de bereikbaarheid van de bond te vergroten. Over een half jaar wordt de vakbondstelefoon geëvalueerd en waar mogelijk aangepast en verbeterd.

De vakbondstelefoon 0900 FNV BOUW (0900-368 26 89) is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30 tot 16.45 uur en op dinsdag tot 19.00 uur. Het nummer kost 22 cent per minuut.


17 oktober 2001