Ingezonden persbericht


Persbericht

Siemens Nederland wint CRM Award 2001

Amersfoort, 18 oktober - Vandaag is op Universiteit Nijenrode te Breukelen de CRM Award 2001 uitgereikt aan Siemens Nederland NV. De CRM Award 2001 is georganiseerd door F&G Publishing in samenwerking met Universiteit Nijenrode. De winnaars ontvingen hun onderscheiding uit handen van juryvoorzitter Prof. dr. Ed Peelen. De twee overige genomineerde bedrijven, Quality Bakers en Waterbedrijf Gelderland, ontvingen een eervolle vermelding. De jury constateert dat zij op verschillende punten op de goede weg zijn, maar dat dat niet voldoende is voor het winnen van de CRM Award 2001.

De uiterst vakbekwame jury heeft in de afgelopen maanden geprobeerd zich een beeld te vormen van de CRM-projecten bij de deelnemende bedrijven. Dit hebben zij gedaan door de ingezonden vragenlijsten te bestuderen. Vervolgens zijn vier deelnemers voor een korte toelichting door de jury uitgenodigd. Daaruit zijn de drie nominaties (Quality Bakers, Siemens Nederland NV en Waterleidingbedrijf Gelderland) naar voren gekomen. Zij hebben voorafgaand aan de uitreiking een presentatie gegeven van hun CRM-project, ten overstaan van een volle aula van Universiteit Nijenrode.

De jury heeft op basis van de zorgvuldig opgestelde selectiecriteria en de praktijksituatie besloten de CRM Award toe te kennen aan Siemens Nederland NV. Belangrijke argumenten voor deze keuze die uit het juryrapport naar voren komen zijn onder andere:


· Duidelijke commitment van de Raad van Bestuur voor strategie en implementatie.

· Een strategie die gericht is op het creëren van een divisie-overschrijdend klantinzicht.

· Het klantinzicht wordt steeds meer benut bij het bouwen van een klantgerichte organisatie met een CRM-strategie.

F&G Publishing
F&G Publishing maakt onderdeel uit van Koninklijke Boom uitgevers en geeft boeken, vaktijdschriften en interactieve media uit. Dit doet zij op de volgende gebieden: customer contact (call centers en customer relationship management) en ICT management (document- en kennismanagement). Tevens organiseert zij op deze vakgebieden congressen, workshops en masterclasses. Bekende titels zijn Call Center Magazine, CustomerBase, Business Consultant en VIP vakblad voor documentmanagement. Enkele bekende evenementen zijn Nationaal Call Center Congres, Call Center Café, CustomerBase Jaarcongres en de VIP Businessclub. Tenslotte heeft F&G Publishing naast een eigen website, www.fngpubli.com, internetplatforms voor de genoemde vakgebieden: www.callcenterplaza.com, www.CRMexpert.nl, www.business-consultant.nl en www.viponline.nl.

Voor redactionele informatie: Influx PR, Marald Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: PRInflux@cs.com of web: www.influx-pr.com.