Ingezonden persbericht


Frost & Sullivan marketingprijs voor Equant
Onderscheiding illustreert de positie van Equant IP VPN service en de effecten van de fusie met Global One

Amsterdam, 17 oktober 2001 Equant heeft de Frost & Sullivan IP VPN Services Global Marketing Strategy Award gekregen.

De toekenning van deze prijs is mede te danken aan het succes van de eerder dit jaar tot stand gekomen fusie van Equant met Global One. Equant biedt zijn IP VPN (virtual private network)-diensten aan in meer dan 140 landen en is daarmee wereldwijd de grootste IP VPN-dienstverlener. De service maakt nog steeds een gezonde groei door, ondanks de teruglopende economie. Met Frost & Sullivan stelt Equant vast dat de vraag in het bedrijfsleven naar kwalitatief hoogwaardige telecommunicatiediensten nog steeds toeneemt. Equant biedt deze geconvergeerde diensten aan door gebruik te maken van 'labeling'-technologie: het uiterst geavanceerde MPLS (multiprotocol label switching).

Equant was de eerste die (in augustus 1999) op MPLS gebaseerde IP VPN-services op de markt aanbood. Op dit moment maken 400 grote bedrijven over de gehele wereld gebruik van de services, waarmee data-, spraak- en videoverkeer tegen relatief lage kosten over het glasvezelnetwerk van Equant geleid wordt. Het beheer van de gedigitaliseerde IP-datastromen is door Equant in verregaande mate geautomatiseerd, waardoor elke verbinding snel en effectief beveiligd tot stand kan worden gebracht. Tevens stelt de technologie en de infrastructuur van Equant bedrijven in staat aanpassingen in hun communicatieverkeer onmiddellijk door te voeren. Frost & Sullivan kent de Global Marketing Strategy Award jaarlijks toe aan de onderneming die in een bepaalde bedrijfstak de beste prestaties geleverd heeft en blijk gegeven heeft van strategisch begrip voor wereldwijd optredende marktveranderingen. Het analistenteam van Frost & Sullivan baseert zijn oordeel op vele vraaggesprekken met marktpartijen en uitgebreid database- en marktonderzoek.

Equant
Equant, waarin de activiteiten van het vroegere Equant en het vroegere Global One zijn samengegaan, wordt gezien als de grootste aanbieder ter wereld van IP- en datacommunicatiediensten voor multinationaal opererende ondernemingen. Equant biedt deze ondernemingen een ruime keus in netwerkintegratie- en beheerservices. Het bereik van Equant's services strekt zich uit over de gehele wereld; het datanetwerk verbindt alle belangrijke handelscentra in 220 landen en regio's met elkaar; plaatselijke ondersteuning wordt in 145 landen geboden. Equant heeft 50 jaar ervaring in datacommunicatie en bedient ongeveer 3700 grote ondernemingen, waaronder bijna tweederde van de 100 grootste bedrijven ter wereld. Equant, dat deel uitmaakt van de France Telecom Group, heeft een zeer uitgebreid leveringspakket van beproefde datanetwerkdiensten, dat voldoet aan nagenoeg alle eisen van grote organisaties t.a.v. kwaliteit, betrouwbaarheid en beheermogelijkheden. De gezamenlijke proforma-omzet van Equant en Global One in 2000 bedroeg $2,76 miljard. Equant heeft beursnoteringen in New York (NYSE: ENT) en Parijs (Euronext: EQU).

Frost & Sullivan
Frost & Sullivan is een van de grootste marktonderzoeks- en -adviesbureaus. De onderneming verzorgt trainingen en kent 'Marketing Engineering Awards' toe aan bedrijven die ijver, doorzettingsvermogen en toewijding aan de dag leggen, kwaliteiten dus, die nodig zijn voor het opstellen van succesvolle ondernemingsplannen. Dit succes moet dan blijken in wereldmarkten waar concurrentie steeds heviger wordt. Frost & Sullivan analyseert nauwkeurig de specifieke criteria (zowel in wereldwijde als regionale markten), die voor een juiste toekenning van de onderscheidingen nodig zijn. Frost & Sullivan is gesticht in 1961 en heeft een hoofdkantoor in San Jose (Californië, VS) en vele vestigingen over de gehele wereld. Nadere informatie is te vinden op: http://awards.frost.com.

Voor meer informatie zie www.equant.com.

Nadere informatie:
Equant
Erwin Veenhuyzen, marketing manager
Heathrowstraat 10
1043 CH Amsterdam
tel: (020) 606 92 19