PERSBERICHT
Deutsche Telekom kiest voor Siebel eBusiness Applications
Telecommunicatiebedrijf verbetert serviceverlening, klantentevredenheid en -loyaliteit in één van grootste eBusiness-projecten van Europa
SAN MATEO, Calif. - 19 oktober 2001 - Siebel Systems implementeert
momenteel één van de grootste Europese Siebel eBusiness-oplossingen bij
Deutsche Telekom AG. Doel van deze veelomvattende eBusiness-toepassing
is het verder vergroten van de serviceverlening en het verbeteren van de
tevredenheid van de klanten van Deutsche Telekom.
Voortbouwend op het succes van reeds bestaande Siebel
eBusiness-implementaties, voert Deutsche Telekom nu als basis voor het
verbeteren van de serviceverlening aan de meer dan veertig miljoen
particuliere en kleinzakelijke klanten Siebel eCommunications in, de op
de specifieke behoeften van de telecommunicatie-industrie afgestemde
versie van Siebel eBusiness Applications, evenals andere Siebel
eBusiness Applications.
Klaus Vitt, CIO van de T-Com-divissie van Deutsche Telekom: "Het
primaire doel van deze veelomvattende eBusiness-strategie is het
ontwikkelen van een op klanten gerichte focus en die alle werkprocessen
afstemt op de afnemer. Deze strategie zal de klantentevredenheid naar
een hoger niveau tillen."
Door gebruik te maken van Siebel eCommunications for Call Center, Siebel
eMail response, Siebel eConfigurator, Siebel eChannel en Siebel
Marketing kan Deutsche Telekom een holistische kijk op klantenrelaties
ontwikkelen, waarbij gebruik gemaakt wordt van alle communicatiekanalen.
Deze benadering zal het bedrijf in staat stellen om tot een intensievere
serviceverlening aan klanten te komen en de loyaliteit van afnemers te
vergroten, waarbij gebruik gemaakt wordt van alle communicatiekanalen,
waaronder het Internet, maar ook schriftelijke en telefonische
contacten.
Met een omzet van 38,6 miljard dollar in het jaar 2000 is Deutsche
Telekom Europa's grootste telecommunicatieconcern. Wereldwijd staat het
bedrijf op de vierde plaats. Het concern is actief in vier belangrijke
groeisegmenten van de wereldwijde telecommunicatiemarkt: mobiele
communicatie, netwerktoegang en standaard diensten, Internetdiensten en
geïntegreerde oplossingen op basis van informatietechnologie en
telecommunicatie.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde
reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer
service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers,
directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en
dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in
meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.
---