Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Deutsche Telekom kiest voor Siebel eBusiness Applications

Telecommunicatiebedrijf verbetert serviceverlening, klantentevredenheid en -loyaliteit in één van grootste eBusiness-projecten van Europa

SAN MATEO, Calif. - 19 oktober 2001 - Siebel Systems implementeert momenteel één van de grootste Europese Siebel eBusiness-oplossingen bij Deutsche Telekom AG. Doel van deze veelomvattende eBusiness-toepassing is het verder vergroten van de serviceverlening en het verbeteren van de tevredenheid van de klanten van Deutsche Telekom.

Voortbouwend op het succes van reeds bestaande Siebel eBusiness-implementaties, voert Deutsche Telekom nu als basis voor het verbeteren van de serviceverlening aan de meer dan veertig miljoen particuliere en kleinzakelijke klanten Siebel eCommunications in, de op de specifieke behoeften van de telecommunicatie-industrie afgestemde versie van Siebel eBusiness Applications, evenals andere Siebel eBusiness Applications.

Klaus Vitt, CIO van de T-Com-divissie van Deutsche Telekom: "Het primaire doel van deze veelomvattende eBusiness-strategie is het ontwikkelen van een op klanten gerichte focus en die alle werkprocessen afstemt op de afnemer. Deze strategie zal de klantentevredenheid naar een hoger niveau tillen."

Door gebruik te maken van Siebel eCommunications for Call Center, Siebel eMail response, Siebel eConfigurator, Siebel eChannel en Siebel Marketing kan Deutsche Telekom een holistische kijk op klantenrelaties ontwikkelen, waarbij gebruik gemaakt wordt van alle communicatiekanalen. Deze benadering zal het bedrijf in staat stellen om tot een intensievere serviceverlening aan klanten te komen en de loyaliteit van afnemers te vergroten, waarbij gebruik gemaakt wordt van alle communicatiekanalen, waaronder het Internet, maar ook schriftelijke en telefonische contacten.

Met een omzet van 38,6 miljard dollar in het jaar 2000 is Deutsche Telekom Europa's grootste telecommunicatieconcern. Wereldwijd staat het bedrijf op de vierde plaats. Het concern is actief in vier belangrijke groeisegmenten van de wereldwijde telecommunicatiemarkt: mobiele communicatie, netwerktoegang en standaard diensten, Internetdiensten en geïntegreerde oplossingen op basis van informatietechnologie en telecommunicatie.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.
---