Ingezonden persbericht

Kranten.com en Netdirect sluiten exclusief partnership

UTRECHT, 26-10-2001 -- Netdirect , marktleider op het gebied van online direct response advertising, heeft bekend gemaakt een exclusieve overeenkomst met Kranten.com te hebben gesloten. Netdirect zal op basis van deze overeenkomst Kranten.com richting de Nederlandse uitgeverijen exclusief vertegenwoordigen. Kranten.com biedt haar bezoekers de koppen uit alle Nederlandse dagbladen, waarna haar bezoekers de mogelijkheid hebben door te klikken naar de websites van de dagbladen zelf.

Volgens Marcel Beemsterboer van Netdirect betekent dit dat bezoekers van Kranten.com exclusieve aanbiedingen voorgeschoteld krijgen voor wat betreft abonnementen op dagbladen en tijdschriften. Beemsterboer verklaart dit als volgt: bezoekers van de site of lezers van de nieuwsbrief van Kranten.com zijn de ideale doelgroep voor de uitgeverijen. Het zijn over het algemeen jonge mensen die via internet de headlines scannen en thuis de achtergronden in dagbladen en opiniebladen lezen. Uitgeverijen zullen bereid zijn deze groep een extra beloning te geven bij het aangaan van een abonnement.

Daarnaast zal Netdirect bemiddelen tussen uitgeverijen en Kranten.com bij het aangaan van sponsorships. Zo zou bijvoorbeeld de economie katern gesponsord kunnen worden door FemDeWeek.

Beemsterboer geeft aan dat deze overeenkomst een uitvloeisel is van het beleid van Netdirect om met een selecte groep websites nauwere banden aan te gaan. Dit betreft websites die een duidelijke missie en doelgroep hebben. In totaal zijn nu meer dan 450 websites aangesloten bij het netwerk van Netdirect. Deze websites plaatsen op no cure- no pay basis advertentiecampagnes op hun website. Op dit moment heeft Netdirect 150 verschillende campagnes beschikbaar voor de websites, waaronder campagnes voor een groot aantal uitgeverijen. Steeds meer adverteerders zetten het Netdirect netwerk in om nieuwe klanten te werven.

Overleven

Martin Klerx , oprichter van Kranten.com: we werken al ruim 2 jaar samen met Netdirect en hebben nu besloten de samenwerking te intensiveren. Netdirect is een betrouwbare partner gebleken, met een werkend businessmodel. Dat kun je helaas van veel andere online marketing bedrijven niet zeggen. Daarbij heeft Netdirect een langlopende relatie met de meeste uitgeverijen in Nederland en hebben ze technisch hun zaakjes op orde.

Beide bedrijven overleven de mindere economische periode zonder problemen omdat ze een gestage groei hebben doorgemaakt en geen onverantwoord expansiebeleid hebben gevoerd.



Ingezonden persbericht