NIPO

Wereldwijde erkenning voor serviceverlening in de hotelwereld

De eerste Ultimate Service Award voor hotels

De Ultimate Service Award, de eerste en enige onderscheiding voor uitmuntende service in de hotelindustrie, wordt vandaag gelanceerd. De onderscheiding is een onafhankelijk initiatief in samenwerking met CNN Partner Hotels, American Express en de unit Hospitality and Leisure van de moedermaatschappij van het NIPO, Taylor Nelson Sofres. De onderscheiding wordt gesteund door een raad van toezicht waarin de wereldtop van hoteliers zijn vertegenwoordigd*. De onderscheiding is bedoeld ter erkenning van hotels en hun personeel die zich inzetten om het verblijf van de gasten zo aangenaam mogelijk te maken.

Vanaf oktober 2001 tot januari 2002 kunnen zakelijke reizigers en toeristen over de gehele wereld stemmen voor het hotel waarvan zij vinden dat het uitermate goede service biedt. Ieder type hotel - groot of klein, in steden of op het platteland, budget of luxueus -dingt mee naar de Service Award. De onderscheiding wordt uitgereikt in negen regio's: Europa, het Midden Oosten, Afrika, Noord- en Zuid Amerika, Centraal Amerika/de Caraïben, het Indiase subcontinent / Oceannië, Azië en Australië.

De winnaars worden in maart 2002 bekend gemaakt op het International Hotel Investment Forum in Berlijn. Per regio wordt één hotel gehuldigd. De winnaars krijgen de Ultimate Service Award 2002 en een aandenken in de vorm van een plakkaat ontworpen door Villeroy and Boch.

Op de website van NIPO, de Nederlandse Taylor Nelson Sofres dochter of op de websites van de andere partners die de Ultimate Service Award ondersteunen (www.nipo.nl, www.cnn.com/hotels en www.tnsofres.com) kunnen hotelgasten hun stem uitbrengen. De resultaten worden verwerkt en samengesteld door de unit Hospitality and Leisure van het marketing informatiebureau Taylor Nelson Sofres (TNS).
"Het meest bepalende onderscheid tussen hotels wordt gevormd door de aandacht die werknemers schenken aan hun gasten", aldus David Michels, CEO van de Hilton Group. "Een hotel is waarschijnlijk het enige product ter de wereld waarbij puur service niet alleen een verschil uitmaakt, maar daadwerkelijk de waarde van de aankoop verhoogt".


---

---

Over de Ultimate Service Award
Het initiatief voor de Ultimate Service Award is afkomstig van een speciaal comité dat aandacht besteedt aan serviceverlening in de hotelindustrie. De lanceringcommissie bestaat uit Stuart Scher, TNS H&L; Richard Garland, Richmond International en de RGA; Mary Gostelow, schrijfster; Gordon Campbell Gray, eigenaar van One Aldwych Hotel in Londen; Trent Walsh, director van GAP en Leading Quality Assurance. Vanaf het begin werd het comité gesteund en begeleid door CNN, American Express, Taylor Nelson Sofres H&L, Villeroy and Boch en Jonathan Worsley, Co-Chairman van het International Hotel Investment Forum te Berlijn.

De Award wordt ondersteund door een groot aantal toporganisaties waaronder de World Travel & Tourism council.


* De complete lijst van de raad van toezicht in alfabetische order: Pierre Boppe, MD en CEO, Hong Kong & Shanghai hotel (moeder van de Peninsula Group)
Jennie Chua, President en COO, Raffles International (waaronder Swissotel) Bob Cotter, COO, Starwood Hotels & Resorts (St Regis, the Luxury Collection, Sheraton, Westin, W hotels)
Edouard Ettudgui, CEO, The Mandarin Oriental Hotel Group Ed Fullers, President en MD, Marriott Lodging International (o.a. St Regis, JW Marriott, Marriott, Renaissance)
Wolf Hengst, President en COO, Four Seasons Hotels & Resorts Paul Mcmanus, President en CEO, Leading Hotels Of The World David Michels, CEO The Hilton Group (o.a. Conrad, Hilton, Doubletree) Curtis Carlson Nelson, President/CEO Carlson Hospitality Worldwide (o.a. Regent, Radisson, Country Suites by Carlson)
Thomas Oliver, Chairman en CEO Six Continents (o.a. Inter-Continental, Crowne Plaza, Holiday Inn)
Georg Rafael, oprichter Rafael Group (tegenwoordig onderdeel van The Mandarin Oriental Hotel Group)
John Segreti, COO Shangri-La
Reto Wittwer, President en Ceo, Kempinski

Over Taylor Nelson Sofres
Via haar netwerk van kantoren in meer dan 50 landen voorziet Taylor Nelson Sofres in marketinginformatie diensten aan vooraanstaande nationale en multinationale organisaties in meer dan 80 landen. Taylor Nelson Sofres is de op drie na grootste marketinginformatie groep ter wereld. Meer informatie is te vinden op de website: http://www.tnsofres.com. NIPO, het marktonderzoeksbureau is de Nederlandse dochter van Taylor Nelson Sofres.

Taylor Nelson Sofres Hospitality and Leisure (TNS H&L) is het specialistische hotel en toerisme team van Taylor Nelson Sofres. Met meer dan 100 onderzoekers over de gehele wereld levert TNS H&L wereldwijd klanttevredenheidsonderzoeken en brand audit programma's voor vooraanstaande spelers uit de hotel-, luchtvaart- en toeristenindustrie.

Over CNN:
CNN is 's werelds toonaangevende 24-uurs nieuwsnetwerk en een van 's werelds meest betrouwbare en gerespecteerde bronnen voor nieuws en informatie. CNN is toegankelijk voor een miljard mensen over de gehele wereld via de 35 televisie-, internet-, radio- en mobiele diensten geleverd door de CNN News Group, onderdeel van de AOL Time Warner organisatie. CNN heeft belangrijke productiecentra in Atlanta, New York, Los Angeles, Londen, Hong Kong en Mexico City.

CNN International Networks is de internationale divisie van de CNN News Group en zendt nieuws uit via 22 services in negen verschillende talen. Hieronder bevinden zich 12 televisienetwerken met wereldwijd een bereik van 160 miljoen huishoudens en acht internationale websites die miljoenen bezoekers per week trekken.

Het CNN bureau in Londen is het Europees hoofdkwartier van CNN en het grootste CNN bureau buiten de Verenigde Staten. Hier wordt naast 50 uur aan televisieprogramma's ook een regionaal georiënteerde website gedraaid, CNN.com Europe.

Over American Express
American Express is een veelzijdig, wereldwijde reis- en financiële serviceorganisatie, opgericht in 1850. American Express is een vooraanstaand, internationale provider van klantenkaarten en credit cards, travellercheques, financiële diensten, investeringsproducten en verzekeringsdiensten.
Wereldwijd zijn er meer dan 51miljoen American Express kaarten in omloop. American Express geeft Green, Blue, Gold, Platinum en Centurion Cards uit aan kaarthouders. Daarnaast geeft American Express de Corporate Card en Purchasing Card uit aan ondernemingen om hen te ondersteunen bij het beheren van hun reis - en onkostenuitgaven.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Barend van Gilst, projectmanager NIPO;
0031-20-5225 792, Barend.van.Gilst@nipo.nl