MChannels introduceert nieuw kanaal voor relatiemarketing

Nieuwe mobiele-internetdienst maakt merken mobiel

Oegstgeest, 30 oktober 2001 - Als eerste in Nederland biedt MChannels, in nauwe samenwerking met Motorola en Libertel-Vodafone, een uniek GPRS-concept. Vandaag wordt een nieuw marketinginstrument geïntroduceerd voor bedrijven en organisaties die op elk moment en vanaf elke plaats bereikbaar willen zijn voor hun klanten.

Deelnemende bedrijven, branders of sponsors genoemd, verbinden hun naam en logo aan het mobiele toestel en aan de interface, en maken het mogelijk dat het toestel tegen een sterk gereduceerd tarief (60% onder de verkoopadviesprijs) aan de consument kan worden aangeboden.

Voor de consument resulteert de samenwerking van Motorola, Libertel-Vodafone, MChannels en de betreffende brander in een gebruiksklare, eenvoudige dienst, waarbij toestel, abonnement en interface aan de individuele gebruiker zijn aangepast. De gebruikersinterface biedt voor de communicatie twee ingangen (logo s). Het ene zorgt voor de verbinding met de mobiele services van de brander, de andere geeft in één klik toegang tot de MChannels-portal: Mchannels.TV MChannels.TV bevat informatie voor zowel zakelijk als privé-gebruik, en biedt toegang tot de andere branders. Uniek element van deze marketingpropositie is, dat alle deelnemende branders zich richten tot dezelfde doelgroep, d.w.z. consumenten met een vergelijkbaar profiel: innovatief, early adopters, intensieve gebruikers van mobiele telefonie en afkomstig uit de hogere welstandsklassen en vrije beroepen. In de MChannels-portal komen alle klanten en relaties van de branders bij elkaar om informatie te zoeken en te gebruiken. De bedrijven versterken hiermee hun merk en de band met hun klanten, en creëren tegelijk een additioneel communicatie- en transactiekanaal.

Extra verkoopkanaal
De branders krijgen via de internet-site van MChannels de beschikking over een groot aantal eenvoudig te gebruiken instrumenten, waarmee het informatieaanbod snel real-time kan worden aangepast, al dan niet geautomatiseerd in combinatie met bestaande content management-systemen. Daarnaast krijgt elke brander ook de beschikking over een eigen shop waar de klant makkelijk bestellingen kan plaatsen, reizen kan boeken, restaurants kan reserveren etc. Ook is het heel eenvoudig om een eigen veiling op te zetten. Bestellingen worden direct verwerkt en doorgestuurd naar de betreffende brander.

Gebruiksklaar en eenvoudig
De MChannels-mobiele telefoon wordt volledig gebruiksklaar afgeleverd, inclusief een persoonlijke gebruikstraining voor iedere afnemer. Het toestel is volledig ingericht en geconfigureerd voor toegang tot, en gebruik van een groot aantal nieuwe diensten. Naast standaardfaciliteiten als bellen, e-mail, agenda- en adresbeheer zijn de nieuwe toestellen ook toegerust voor GPRS. De via deze technologie verkregen toegang tot internet maakt het mogelijk snel en goedkoop e-mail te ontvangen en te verzenden, en geeft rechtstreekse toegang tot de diensten van het bedrijf of de organisatie waarvan de gebruiker het toestel heeft betrokken.

Tot de eerste bedrijven die hun klanten een MChannels-mobiele telefoon aanbieden, behoren Dental Plaza, Bacardi, Heineken, Studenten.net, Wannahaves, Golfsite.nl, Beursonline en Sportdreams.

Er is illustratiemateriaal beschikbaar. U kunt hiervoor contact opnemen met Whizpr, tel: 0317-410 483, e-mail: mchannels@whizpr.nl

Partners
Om deze nieuwe dienst te kunnen aanbieden, werkt MChannels nauw samen met Libertel-Vodafone en Motorola. Libertel-Vodafone is één van de grootste mobiele-telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone heeft wereldwijd meer dan 83 miljoen klanten in 30 landen. Libertel-Vodafone is één van de aanbieders die het verst gevorderd zijn met de technische realisatie van grootschalige GPRS. Daarnaast sluiten de visie van Libertel-Vodafone en het internationale bereik goed aan bij de visie en de ambities van MChannels. Motorola, Inc. is wereldwijd marktleider op het gebied van mobiele telefonie en op dit moment één van de weinige leveranciers met een grootbeeld GPRS-toestel (touchscreen met acht regels in plaats van vier) voorzien van volledige PDA-functionaliteit. De Motorola Accompli 008 is daarom het eerste toestel waarmee deze dienst beschikbaar komt.

MChannels: making brands mobile
MChannels is een innovatieve organisatie die een in Nederland unieke service aanbiedt op basis van mobiel internet. Door gebruik te maken van een channeling-concept, maakt MChannels het bedrijven mogelijk effectiever met hun consumenten te communiceren, terwijl tegelijkertijd de consument de door hem of haar gewenste informatie op een presenteerblaadje krijgt aangereikt. Centraal daarbij staat de eigen interface die twee snelle verbindingen biedt. Enerzijds naar het Mchannels-portal: een doelgroepportal met diverse kanalen , anderzijds naar de mobiele site van de sponsorende A-merk-organisatie. Voor bedrijven ligt de toegevoegde waarde van MChannels in de creatie van een geheel nieuw marketinginstrument. Voor consumenten ligt de meeste toegevoegde waarde in de unieke combinatie van voordelen: een gereduceerd tarief door een telefoon met PDA én internetverbinding, abonnement, eenvoudige gebruikersinterface, directe links naar A-merk-sites en MChannels-portal.