Ingezonden persbericht

Proximus (Belgacom Mobile) kiest voor CRM-oplossing van Chordiant

Grootste mobiele operator van België gebruikt Chordiant voor de ontwikkeling van complexe, multichannel-marketingcampagnes.

Amsterdam, 8 november 2001 - Proximus, de grootste mobiele operator van België, gaat samenwerken met Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD) voor de ontwikkeling van complexe, multichannel-marketingcampagnes. Met Chordiant Marketing Director en Chordiant Mobile Marketing Director kan Proximus waardevolle klanten identificeren en bereiken via zowel de traditionele als de nieuwste kanalen: direct-mail, telemarketing, e-mail, internet en mobiel. Verder biedt de Chordiant-software Proximus de mogelijkheid gepersonaliseerde marketingcampagnes te ontwikkelen voor cross- en up-selling.

Proximus kiest voor Chordiant omdat Chordiant Marketing Director en Chordiant Mobile Marketing Director Proximus kunnen ondersteunen bij het ontwikkelen van nieuwe campagnes, het nauwkeurig volgen van lopende campagnes en het evalueren van, en rapporteren over gevoerde acties. Proximus kan hierdoor het gedrag van haar klanten
real-time onderzoeken en analyseren. De gegevens die hieruit voortkomen, zijn de basis voor de ontwikkeling van complete klantprofielen, zodat acties kunnen worden afgestemd op een gericht productaanbod voor haar klanten.

"De mobiele markt is een zeer competitieve markt waarin klanttevredenheid essentieel is voor onze concurrentiepositie", zegt Bert van Driessche, Customer Relationship Manager van Proximus. "Om verder te kunnen groeien en nieuwe producten en diensten te kunnen introduceren, is een flexibele en robuuste omgeving voor het ontwikkelen en beheren van campagnes onmisbaar. Na een uitgebreid selectietraject hebben we gekozen voor Chordiant, omdat deze oplossing de meest complete ondersteuning biedt bij het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van marketingcampagnes."

"In de mobiele markt draait alles om onderscheidend vermogen", zegt Frans van Emstede, Regional Manager Benelux van Chordiant. "Onze Marketing Director- en Mobile Marketing Director-oplossingen zijn ontwikkeld om bedrijven in hun groei te ondersteunen bij het bouwen aan een sterke relatie met hun klanten. Hierdoor kunnen zij hun concurrentiepositie versterken en verder uitbouwen."

Marketing Director van Chordiant
Chordiant Marketing Director stelt bedrijven in staat om de volledige klantrelatie te beheren: van doelgroepidentificatie via een marketingcampagne tot en met offerte, acquisitie, fulfillment en klantondersteuning. De oplossing biedt tevens real-time responseinformatie, gegevens over campagne-exposure en informatie over koopgedrag, zodat gebruikers kunnen profiteren van de ervaringen uit vorige campagnes. Dankzij uitgebreide toegang tot data over klantcontact kan een nauwkeurige klanthistorie eenvoudig opgeslagen en ontsloten worden voor het steeds optimaliseren van campagnes.

Proximus
Proximus is actief als aanbieder van mobiele telefonie in België. Het bedrijf heeft ruim 3,5 miljoen klanten. Aandeelhouders zijn Belgacom S.A. en de Vodafone Group. Belgacom levert een brede variëteit van telefoniediensten, waaronder nationale en internationale telefonie, mobiele telefonie, satellietdiensten en internetdiensten. De Vodafone Group is de grootste internationale aanbieder van mobiele telefonie. De groep is actief in 29 landen en telt meer dan 95 miljoen mobiele klanten.

Chordiant Software
Chordiant Software bedient klanten in de financiële dienstverlening, telecommunicatie en de energie/utility-markt. Deze sectoren worden gekenmerkt door een zeer competitieve omgeving waarbinnen waardevolle transacties tot stand komen via complexe processen. Chordiant Software biedt een Unifying Customer Relationship Management-oplossing (CRM) op basis van haar Intelligent Customer Interaction Management-platform. Het ICIM-platform van Chordiant biedt schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie van flexibele CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.

Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail, telefoon of mobiele verbindingen - biedt de Unifying CRM-oplossing van Chordiant real-time een eenduidig beeld van iedere klant en een gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een complete business process engine waarmee voor verschillende contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren door de ontwikkeling, uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en on line kanalen.

Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, München, Dallas, Johannesburg, New York, Parijs, Frankfurt en Amsterdam.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website: www.chordiant.com.