Proximus (Belgacom Mobile) kiest voor CRM-oplossing van Chordiant
Grootste mobiele operator van België gebruikt Chordiant voor de ontwikkeling
van complexe, multichannel-marketingcampagnes.
Amsterdam, 8 november 2001 - Proximus, de grootste mobiele operator van
België, gaat samenwerken met Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD) voor de
ontwikkeling van complexe, multichannel-marketingcampagnes. Met Chordiant
Marketing Director en Chordiant Mobile Marketing Director kan Proximus
waardevolle klanten identificeren en bereiken via zowel de traditionele als
de nieuwste kanalen: direct-mail, telemarketing, e-mail, internet en mobiel.
Verder biedt de Chordiant-software Proximus de mogelijkheid
gepersonaliseerde marketingcampagnes te ontwikkelen voor cross- en
up-selling.
Proximus kiest voor Chordiant omdat Chordiant Marketing Director en
Chordiant Mobile Marketing Director Proximus kunnen ondersteunen bij het
ontwikkelen van nieuwe campagnes, het nauwkeurig volgen van lopende
campagnes en het evalueren van, en rapporteren over gevoerde acties.
Proximus kan hierdoor het gedrag van haar klanten
real-time onderzoeken en analyseren. De gegevens die hieruit voortkomen,
zijn de basis voor de ontwikkeling van complete klantprofielen, zodat acties
kunnen worden afgestemd op een gericht productaanbod voor haar klanten.
"De mobiele markt is een zeer competitieve markt waarin klanttevredenheid
essentieel is voor onze concurrentiepositie", zegt Bert van Driessche,
Customer Relationship Manager van Proximus. "Om verder te kunnen groeien en
nieuwe producten en diensten te kunnen introduceren, is een flexibele en
robuuste omgeving voor het ontwikkelen en beheren van campagnes onmisbaar.
Na een uitgebreid selectietraject hebben we gekozen voor Chordiant, omdat
deze oplossing de meest complete ondersteuning biedt bij het ontwikkelen,
uitvoeren en evalueren van marketingcampagnes."
"In de mobiele markt draait alles om onderscheidend vermogen", zegt Frans
van Emstede, Regional Manager Benelux van Chordiant. "Onze Marketing
Director- en Mobile Marketing Director-oplossingen zijn ontwikkeld om
bedrijven in hun groei te ondersteunen bij het bouwen aan een sterke relatie
met hun klanten. Hierdoor kunnen zij hun concurrentiepositie versterken en
verder uitbouwen."
Marketing Director van Chordiant
Chordiant Marketing Director stelt bedrijven in staat om de volledige
klantrelatie te beheren: van doelgroepidentificatie via een
marketingcampagne tot en met offerte, acquisitie, fulfillment en
klantondersteuning. De oplossing biedt tevens real-time responseinformatie,
gegevens over campagne-exposure en informatie over koopgedrag, zodat
gebruikers kunnen profiteren van de ervaringen uit vorige campagnes. Dankzij
uitgebreide toegang tot data over klantcontact kan een nauwkeurige
klanthistorie eenvoudig opgeslagen en ontsloten worden voor het steeds
optimaliseren van campagnes.
Proximus
Proximus is actief als aanbieder van mobiele telefonie in België. Het
bedrijf heeft ruim 3,5 miljoen klanten. Aandeelhouders zijn Belgacom S.A. en
de Vodafone Group. Belgacom levert een brede variëteit van
telefoniediensten, waaronder nationale en internationale telefonie, mobiele
telefonie, satellietdiensten en internetdiensten. De Vodafone Group is de
grootste internationale aanbieder van mobiele telefonie. De groep is actief
in 29 landen en telt meer dan 95 miljoen mobiele klanten.
Chordiant Software
Chordiant Software bedient klanten in de financiële dienstverlening,
telecommunicatie en de energie/utility-markt. Deze sectoren worden
gekenmerkt door een zeer competitieve omgeving waarbinnen waardevolle
transacties tot stand komen via complexe processen. Chordiant Software biedt
een Unifying Customer Relationship Management-oplossing (CRM) op basis van
haar Intelligent Customer Interaction Management-platform. Het ICIM-platform
van Chordiant biedt schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie
van flexibele CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.
Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail,
telefoon of mobiele verbindingen - biedt de Unifying CRM-oplossing van
Chordiant real-time een eenduidig beeld van iedere klant en een
gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een
complete business process engine waarmee voor verschillende
contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van
de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de
ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren door de ontwikkeling,
uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en
on line kanalen.
Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en
regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, München, Dallas,
Johannesburg, New York, Parijs, Frankfurt en Amsterdam.
Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website:
www.chordiant.com.