Ingezonden persbericht

Twee nieuwe consultants bij Brodeur Marketing Europe

Amsterdam, 8 november 2001 - Mark Butje (43) en Anil Joshi (39) zijn in dienst getreden bij Brodeur Marketing Europe. Het marketing consultancybureau heeft er hiermee twee senior consultants bij.

Mark Butje werkte onder meer als productmarketingmanager bij Apple Computer, als productmanager bij CasTel en als vice president marketing bij Ring! In zijn nieuwe betrekking kan Mark zijn marketingervaring in IT en telecommunicatie zeer goed toepassen. "Brodeur Marketing is gespecialiseerd in marketing voor technologiebedrijven", licht hij toe. "Juist in deze tijd is het van groot belang om de technologie te vertalen naar voor de doelmarkt relevante voordelen en effectieve verkoopactiviteiten. Dat klink als een open deur, maar de praktijk wijst uit dat veel bedrijven daar niet zo eenvoudig uitkomen. Als deskundige weet ik het instrument marketing in te zetten om een business plan te maken, te evalueren, te verbeteren en te operationaliseren. Brodeur Marketing doet dat met name voor bedrijven die 'in transitie' zijn - dat maakt het werk voor mij extra interessant. Het is bevredigend om bedrijven concreet succesrijker te maken en mensen via kennisoverdracht te helpen in hun dagelijkse werk."

Anil Joshi was voor zijn komst bij Brodeur Marketing onder meer senior vice president global marketing and business development bij Stonehenge Telecom Holding, global marketing director relationship marketing bij Origin en strategic business marketing manager en corporate accounts en segments marketing manager bij Compaq Computer. De combinatie van business knowledge met kennis van change management is voor Anil een uitgangspunt in zijn werk. "De huidige economische conjunctuur dwingt bedrijven ertoe hun strategieën en plannen te herzien. Het moet efficiënter, effectiever en dat vaak gecombineerd met een organisatorische herstructurering. Om effectief te kunnen zijn moet het commerciële proces gestroomlijnd worden. De noodzaak voor het uitgeven van marketinggeld moet overduidelijk aangetoond worden. Dit is niet nieuw, maar des te belangrijker doordat economische teruggang en soberheid hand in hand gaan. Of je het nu hebt over interim management of consultancy in marketing en commercieel management, de activiteiten moeten voor klanten kostenvoordelen met zich meebrengen of omzet genereren en waar mogelijk allebei""

Over Brodeur Marketing
Brodeur Marketing is een marketingadviesbureau en maakt deel uit van het internationale communicatienetwerk Brodeur Worldwide en Omnicom. Zowel ICT start-ups als technologiebedrijven in een transitiefase kunnen er terecht voor advies op het gebied van positionering, strategieontwikkeling en het opstellen en operationaliseren van marketingplannen. Doel daarbij is het verwerven of versterken van marktleiderschap.

Brodeur Marketing is in 1993 opgericht in Boston, U.S.. In 1999 volgde de uitbreiding naar Europa, met een hoofdkantoor in Amsterdam. Inmiddels heeft Brodeur Marketing ook vestigingen in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Italië. Brodeur Marketing werkt(e) onder meer voor: ABN AMRO, AtoBe, Baan, CityReach International, Comparex, DecideWise, KPN Telecom, MoreMagic, Nebule, OneTrail, Progress Software, Triffit, Tryllian, Twinning, Versatel en X-Hive Corporation.