BroadVision's business update oktober 2001
Houten, 9 november 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf. Deze maand een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten en partners.
* BroadVision benoemd Fran Barton als Chief Financial Officer
* Bedrijfsresultaat derde kwartaal 2001
* BroadVision biedt volledige serie applicaties op de nieuwe IBM eServer aan
* Nieuws over klanten van BroadVision: Frontera, France Telecom, Peppers and Rogers Group, Bank of America, US Air Force en City of Chicago
over BroadVision
BroadVision benoemd Fran Barton als Chief Financial Officer
Deze maand is Fran Barton benoemd tot Chief Financial Officer van
BroadVision. Barton, 54 jaar oud, was voorheen onder meer werkzaam als
Senior Vice President en CFO voor Advanced Micro Devices (AMD). Gedurende de
periode dat Barton werkzaam was bij AMD behaalde dit bedrijf in 2000 een
recordomzet van 4.6 miljard dollar en een netto resultaat van 1 miljard
dollar. In de daaraan voorafgaande periode was de nieuwe Chief Financial
Officer van BroadVision actief als Vice President en CFO van Amdahl
Corporation. Hij speelde daar een belangrijke rol in het winstgevend maken
van de organisatie nadat deze 4 jaar lang verlies had geleden. In de periode
daarvoor was Barton Vice President en CFO van Digital's Personal Computer
divisie en zag hij de winst van deze tak groeien van 40 miljoen dollar tot
een miljarden organisatie die op eigen benen stond. Fran Barton brengt zeer
veel operationele ervaring met zich mee.
Bedrijfsresultaten derde kwartaal 2001 bekend
Deze maand heeft BroadVision haar bedrijfsresultaat over het derde kwartaal
van 2001 bekend gemaakt. De opbrengsten over het derde kwartaal bedragen
51,2 miljoen dollar. Ter vergelijk, in het voorafgaande kwartaal werd 57,4
miljoen dollar omgezet. Hierdoor bedraagt het pro forma netto verlies over
het derde kwartaal van 2001 16,7 miljoen dollar (0,06 dollar per aandeel).
In de berekening zijn afschrijving van goodwill, aangekochte technologieën,
herstructureringskosten en ontwikkelingskosten voor nieuwe technologieën
niet meegenomen.
"De macro-economische condities zijn moeilijk gebleven in het afgelopen
kwartaal. Daarom vind ik onze prestaties hoopgevend. Onze klanten blijven
immers voor BroadVision kiezen als sleutel voor hun e-business initiatieven
en activiteiten. In de huidige situatie is het aantonen van meetbare ROI met
onze applicaties een groot voordeel gebleken, dit geeft ons vertrouwen dat
we met onze enterprise selfservice boodschap op het juiste spoor zitten",
vertelt Dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision. "Voor wat betreft
onze interne organisatie ben ik met name positief over de
kostenbeheersingsprogramma's die wij de afgelopen 9 maanden ontplooid
hebben. Dit leverde ons een besparing op operationele kosten van 65 miljoen
dollar per kwartaal op, ofwel een besparing van 49% sinds het begin van dit
jaar."
BroadVision biedt volledige serie van haar enterprise selfservice
applicaties aan op de nieuwe eServer van IBM
BroadVision deelde deze maand mee dat zij wil overgaan tot het introduceren
van de volledige serie enterprise selfservice applicaties op de nieuwe
eServer pSeries 690 van IBM. De nieuwe eServer, in oktober 2001 door IBM
geïntroduceerd, is uitgerust met 32 POWER4 processoren, de eerste
dual-processor computerchip ter wereld. Door gebruik te maken van de nieuwe
IBM server kan BroadVision tegemoet komen aan de hoge eisen die klanten
hebben ten aan zien van de technologie die noodzakelijk is voor het
uitvoeren van hun e-business initiatieven. De combinatie van BroadVision
applicaties en de nieuwe IBM eServer levert klanten de betrouwbaarheid en
schaalbaarheid, die noodzakelijk is voor hun e-business infrastructuur.
"IBM's nieuwe p690 server biedt BroadVision klanten nieuwe schaalbaarheids-
en prestatieniveau's voor hun kritieke enterprise selfservice applicaties",
zegt Chris Grejtak, Executive Vice President en Chief Marketing Officer van
BroadVision. "AIX is een belangrijke operationele omgeving voor onze
klanten. Wij onderhouden een nauwe samenwerking met IBM om zo onze klanten
altijd hoogwaardige, schaalbare, veilige en open selfservice oplossingen aan
te kunnen bieden. Oplossingen kunnen gebaseerd zijn op BroadVision, AIX, DB2
Universal Database en WebSphere Application Servers."
NIEUWS OVER KLANTEN VAN BROADVISION
BroadVision en Frontera leveren enterprise selfservice oplossingen voor
Custom Nutrition Services (CNS)
Frontera ging deze maand live met een direct-to-consumer e-business
oplossing van BroadVision voor Custom Nutricion Services (CNS). De site, die
is gebouwd door BroadVision's ASP (Application Service Provider) partner
Frontera, maakt gebruik van de BroadVision's suite van enterprise
selfservice applicaties. Frontera heeft bij de bouw van de site gebruik
gemaakt van onder meer BroadVision Retail Commerce om een kant en klaar
e-commerce systeem te ontwikkelen. Met het systeem is het mogelijk om
voedingsprogramma's van zowel huismerken als reguliere merken aan partners
te verstrekken. CNS ontwikkelt gepersonaliseerde voedingsprogramma's voor
artsen, consumenten en werkgevers. Door samenwerking met gespecialiseerde
partners, zoals het Pritikin Longevity Center, is CNS in staat haar
gebruikers uitgebreide voedingsprogramma's, gepersonaliseerde
gezondheidsinformatie en zelfs voedingstoetsen aan te bieden.
Deze eerste CNS site is ontwikkeld in minder dan 90 dagen. ASP partner
Frontera, verantwoordelijk voor de bouw van de site, rapporteerde dat de ASP
implementaties van de BroadVison applicaties geresulteerd hebben in een
aanzienlijke kostenbesparing voor CNS. Er is maar liefst 90% op
personeelskosten, 50% op kosten voor hardware en hosting en 22% op kosten
voor softwarelicenties bespaard.
France Telecom lanceert BroadVision ondersteunde portaal voor het midden- en
kleinbedrijf klanten
Deze maand lanceerde France Telecom haar met BroadVision gebouwde
portaalsite Bizao(www.bizao.com). Bizao is een portaal voor het midden- en
kleinbedrijf dat diensten levert om bedrijfsprocessen te optimaliseren, op
een effectieve manier kosten te beheersen en dienstverlening verder te
ontwikkelen. France Telecom maakte bij de ontwikkeling van deze site onder
meer gebruik van BroadVision One-To-One Enterprise en BroadVision One-To-One
Publishing.
"Bizao is ontwikkeld om op flexibele wijze te voorzien in de grote behoefte
aan online service diensten die in het midden- en kleinbedrijf bestaat",
vertelt Christophe Marneffe, directeur van Bizao. "BroadVision was de
perfecte oplossing voor ons, omdat het mogelijkheden voor personalisatie en
rechtenadministratie biedt en tegelijk intranet en extranet community
management functies heeft, die wij nodig hebben om ons serviceplatform te
kunnen bouwen. Ook maakte BroadVision's technologie het mogelijk om de site
snel te ontwikkelen".
BroadVision technologie is eerste keus voor Peppers and Rogers Group
Pepper and Rogers Group, de managementconsultancy organisatie
gespecialiseerd in one-to-one customer-based business strategieën, heeft
haar nieuw ontworpen en technisch verfijnde website www.1to1.com met
BroadVision technologie gebouwd.
"Het net is een krachtig instrument dat uitstekend geschikt is voor het
toepassen van one-to-one personalisatie strategieën en tactieken", zegt
Steve Skinner, president en CEO van Peppers and Rogers Group. "We hechten er
grote waarde aan dat onze eigen website onze persoonlijke visie communiceert
en dat het onze unieke 'relationship building methodology' representeert
waarmee we ons positioneren als de leider in de CRM advies arena."
Bank of America maakt haar debuut met "My Bank of America"
Bank of America, Amerika's toonaangevende leverancier van online financiële
diensten, deelde deze maand mee dat zij de website 'My Bank of America'
heeft gelanceerd. De site biedt klanten integraal toegang tot hun online
rekeninginformatie en tot de relevante instrumenten, zoals inhoud en
informatie, die ze nodig hebben om hun geld beter te beheren en hun leven
eenvoudiger te maken. De gratis service voor online banking klanten
combineert de voordelen van het samenvoegen van rekeningen (veilige toegang
tot online rekeningen met één eenvoudig identificatiebewijs en password) met
de mogelijkheid de site aan te passen naar hun persoonlijke behoeften.
Momenteel is de site slechts in enkele delen van de Verenigde Staten
beschikbaar. Medio 2002 zal 'My Bank of America' in het hele land
beschikbaar zijn.
US Air Force kiest BroadVision voor haar bedrijfsbrede portaalinitiatieven
In de maand oktober maakte BroadVision eveneens bekent dat de US Air Force
BroadVision enterprise selfservice applicaties, waaronder BroadVision
InfoExchange Portal, heeft gekozen voor haar bedrijfsbrede
portaalinitiatieven. De derde versie van het US Air Force portaal zal 1,2
miljoen personeelsleden toegang bieden tot een breed scala aan informatie en
diensten. Het nieuwe portaal zal informatie van honderden databases en
applicaties verenigen om zodoende geautoriseerde gebruikers toegang te
bieden tot informatie variërend van personeelsdata tot frontlinie
gevechtsinformatie. De US Air Force selecteerde BroadVision InfoExchange
Portal nadat ze een uitgebreide evaluatie van zes maanden hadden afgerond.
De evaluatie, van 22 leveranciers, was gebaseerd op meer dan honderd
specifieke criteria die door de US Air Force geïdentificeerd waren zoals;
schaalbaarheid, ondersteuning voor meerdere platformen, veiligheid,
hoogstaande personalisatie, ondersteuning van open standaarden zoals J2EE,
klanttevredenheid en succes.
"We waren in het bijzonder onder de indruk van BroadVision's technologie en
de het succes van andere met BroadVision gerealiseerde e-government
initiatieven", aldus Lt Col Mark Bryant, Air Force Portal Program Manager.
City of Chicago ontwikkelt innovatieve e-government initiatieven met BroadVision's Enterprise Selfservice Applicatie Suite
City of Chicago heeft haar site gestandaardiseerd met BroadVision's serie
van enterprise selfservice applicaties, zoals BroadVision InfoExchange
Portal en BroadVision Billing, om haar verschillende e-government
initiatieven te kunnen ontwikkelen.
"City of Chicago is onder de indruk van de mogelijkheden die BroadVision's
software biedt", zegt Chris O'Brien, Chief Information Officer van
Chicago-stad. "Wij zijn van plan om enkele van de meest vooruitstrevende
e-government diensten aan te bieden, die op dit moment beschikbaar zijn en
hiermee Chicago als voorbeeld te laten dienen voor andere steden."
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice
applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een
gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct
meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en
productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken
BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door
gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om
overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor
synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.
Noot voor de redactie (