Ingezonden persbericht

BroadVision's business update oktober 2001

Houten, 9 november 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf. Deze maand een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten en partners.


* BroadVision benoemd Fran Barton als Chief Financial Officer
* Bedrijfsresultaat derde kwartaal 2001

* BroadVision biedt volledige serie applicaties op de nieuwe IBM eServer aan

* Nieuws over klanten van BroadVision: Frontera, France Telecom, Peppers and Rogers Group, Bank of America, US Air Force en City of Chicago

over BroadVision

BroadVision benoemd Fran Barton als Chief Financial Officer

Deze maand is Fran Barton benoemd tot Chief Financial Officer van BroadVision. Barton, 54 jaar oud, was voorheen onder meer werkzaam als Senior Vice President en CFO voor Advanced Micro Devices (AMD). Gedurende de periode dat Barton werkzaam was bij AMD behaalde dit bedrijf in 2000 een recordomzet van 4.6 miljard dollar en een netto resultaat van 1 miljard dollar. In de daaraan voorafgaande periode was de nieuwe Chief Financial Officer van BroadVision actief als Vice President en CFO van Amdahl Corporation. Hij speelde daar een belangrijke rol in het winstgevend maken van de organisatie nadat deze 4 jaar lang verlies had geleden. In de periode daarvoor was Barton Vice President en CFO van Digital's Personal Computer divisie en zag hij de winst van deze tak groeien van 40 miljoen dollar tot een miljarden organisatie die op eigen benen stond. Fran Barton brengt zeer veel operationele ervaring met zich mee.

Bedrijfsresultaten derde kwartaal 2001 bekend

Deze maand heeft BroadVision haar bedrijfsresultaat over het derde kwartaal van 2001 bekend gemaakt. De opbrengsten over het derde kwartaal bedragen 51,2 miljoen dollar. Ter vergelijk, in het voorafgaande kwartaal werd 57,4 miljoen dollar omgezet. Hierdoor bedraagt het pro forma netto verlies over het derde kwartaal van 2001 16,7 miljoen dollar (0,06 dollar per aandeel). In de berekening zijn afschrijving van goodwill, aangekochte technologieën, herstructureringskosten en ontwikkelingskosten voor nieuwe technologieën niet meegenomen.
"De macro-economische condities zijn moeilijk gebleven in het afgelopen kwartaal. Daarom vind ik onze prestaties hoopgevend. Onze klanten blijven immers voor BroadVision kiezen als sleutel voor hun e-business initiatieven en activiteiten. In de huidige situatie is het aantonen van meetbare ROI met onze applicaties een groot voordeel gebleken, dit geeft ons vertrouwen dat we met onze enterprise selfservice boodschap op het juiste spoor zitten", vertelt Dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision. "Voor wat betreft onze interne organisatie ben ik met name positief over de kostenbeheersingsprogramma's die wij de afgelopen 9 maanden ontplooid hebben. Dit leverde ons een besparing op operationele kosten van 65 miljoen dollar per kwartaal op, ofwel een besparing van 49% sinds het begin van dit jaar."

BroadVision biedt volledige serie van haar enterprise selfservice applicaties aan op de nieuwe eServer van IBM

BroadVision deelde deze maand mee dat zij wil overgaan tot het introduceren van de volledige serie enterprise selfservice applicaties op de nieuwe eServer pSeries 690 van IBM. De nieuwe eServer, in oktober 2001 door IBM geïntroduceerd, is uitgerust met 32 POWER4 processoren, de eerste dual-processor computerchip ter wereld. Door gebruik te maken van de nieuwe IBM server kan BroadVision tegemoet komen aan de hoge eisen die klanten hebben ten aan zien van de technologie die noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun e-business initiatieven. De combinatie van BroadVision applicaties en de nieuwe IBM eServer levert klanten de betrouwbaarheid en schaalbaarheid, die noodzakelijk is voor hun e-business infrastructuur. "IBM's nieuwe p690 server biedt BroadVision klanten nieuwe schaalbaarheids- en prestatieniveau's voor hun kritieke enterprise selfservice applicaties", zegt Chris Grejtak, Executive Vice President en Chief Marketing Officer van BroadVision. "AIX is een belangrijke operationele omgeving voor onze klanten. Wij onderhouden een nauwe samenwerking met IBM om zo onze klanten altijd hoogwaardige, schaalbare, veilige en open selfservice oplossingen aan te kunnen bieden. Oplossingen kunnen gebaseerd zijn op BroadVision, AIX, DB2 Universal Database en WebSphere Application Servers."

NIEUWS OVER KLANTEN VAN BROADVISION
BroadVision en Frontera leveren enterprise selfservice oplossingen voor Custom Nutrition Services (CNS)

Frontera ging deze maand live met een direct-to-consumer e-business oplossing van BroadVision voor Custom Nutricion Services (CNS). De site, die is gebouwd door BroadVision's ASP (Application Service Provider) partner Frontera, maakt gebruik van de BroadVision's suite van enterprise selfservice applicaties. Frontera heeft bij de bouw van de site gebruik gemaakt van onder meer BroadVision Retail Commerce om een kant en klaar e-commerce systeem te ontwikkelen. Met het systeem is het mogelijk om voedingsprogramma's van zowel huismerken als reguliere merken aan partners te verstrekken. CNS ontwikkelt gepersonaliseerde voedingsprogramma's voor artsen, consumenten en werkgevers. Door samenwerking met gespecialiseerde partners, zoals het Pritikin Longevity Center, is CNS in staat haar gebruikers uitgebreide voedingsprogramma's, gepersonaliseerde gezondheidsinformatie en zelfs voedingstoetsen aan te bieden. Deze eerste CNS site is ontwikkeld in minder dan 90 dagen. ASP partner Frontera, verantwoordelijk voor de bouw van de site, rapporteerde dat de ASP implementaties van de BroadVison applicaties geresulteerd hebben in een aanzienlijke kostenbesparing voor CNS. Er is maar liefst 90% op personeelskosten, 50% op kosten voor hardware en hosting en 22% op kosten voor softwarelicenties bespaard.

France Telecom lanceert BroadVision ondersteunde portaal voor het midden- en kleinbedrijf klanten

Deze maand lanceerde France Telecom haar met BroadVision gebouwde portaalsite Bizao(www.bizao.com). Bizao is een portaal voor het midden- en kleinbedrijf dat diensten levert om bedrijfsprocessen te optimaliseren, op een effectieve manier kosten te beheersen en dienstverlening verder te ontwikkelen. France Telecom maakte bij de ontwikkeling van deze site onder meer gebruik van BroadVision One-To-One Enterprise en BroadVision One-To-One Publishing.
"Bizao is ontwikkeld om op flexibele wijze te voorzien in de grote behoefte aan online service diensten die in het midden- en kleinbedrijf bestaat", vertelt Christophe Marneffe, directeur van Bizao. "BroadVision was de perfecte oplossing voor ons, omdat het mogelijkheden voor personalisatie en rechtenadministratie biedt en tegelijk intranet en extranet community management functies heeft, die wij nodig hebben om ons serviceplatform te kunnen bouwen. Ook maakte BroadVision's technologie het mogelijk om de site snel te ontwikkelen".

BroadVision technologie is eerste keus voor Peppers and Rogers Group

Pepper and Rogers Group, de managementconsultancy organisatie gespecialiseerd in one-to-one customer-based business strategieën, heeft haar nieuw ontworpen en technisch verfijnde website www.1to1.com met BroadVision technologie gebouwd.
"Het net is een krachtig instrument dat uitstekend geschikt is voor het toepassen van one-to-one personalisatie strategieën en tactieken", zegt Steve Skinner, president en CEO van Peppers and Rogers Group. "We hechten er grote waarde aan dat onze eigen website onze persoonlijke visie communiceert en dat het onze unieke 'relationship building methodology' representeert waarmee we ons positioneren als de leider in de CRM advies arena."

Bank of America maakt haar debuut met "My Bank of America"

Bank of America, Amerika's toonaangevende leverancier van online financiële diensten, deelde deze maand mee dat zij de website 'My Bank of America' heeft gelanceerd. De site biedt klanten integraal toegang tot hun online rekeninginformatie en tot de relevante instrumenten, zoals inhoud en informatie, die ze nodig hebben om hun geld beter te beheren en hun leven eenvoudiger te maken. De gratis service voor online banking klanten combineert de voordelen van het samenvoegen van rekeningen (veilige toegang tot online rekeningen met één eenvoudig identificatiebewijs en password) met de mogelijkheid de site aan te passen naar hun persoonlijke behoeften. Momenteel is de site slechts in enkele delen van de Verenigde Staten beschikbaar. Medio 2002 zal 'My Bank of America' in het hele land beschikbaar zijn.

US Air Force kiest BroadVision voor haar bedrijfsbrede portaalinitiatieven

In de maand oktober maakte BroadVision eveneens bekent dat de US Air Force BroadVision enterprise selfservice applicaties, waaronder BroadVision InfoExchange Portal, heeft gekozen voor haar bedrijfsbrede portaalinitiatieven. De derde versie van het US Air Force portaal zal 1,2 miljoen personeelsleden toegang bieden tot een breed scala aan informatie en diensten. Het nieuwe portaal zal informatie van honderden databases en applicaties verenigen om zodoende geautoriseerde gebruikers toegang te bieden tot informatie variërend van personeelsdata tot frontlinie gevechtsinformatie. De US Air Force selecteerde BroadVision InfoExchange Portal nadat ze een uitgebreide evaluatie van zes maanden hadden afgerond. De evaluatie, van 22 leveranciers, was gebaseerd op meer dan honderd specifieke criteria die door de US Air Force geïdentificeerd waren zoals; schaalbaarheid, ondersteuning voor meerdere platformen, veiligheid, hoogstaande personalisatie, ondersteuning van open standaarden zoals J2EE, klanttevredenheid en succes.
"We waren in het bijzonder onder de indruk van BroadVision's technologie en de het succes van andere met BroadVision gerealiseerde e-government initiatieven", aldus Lt Col Mark Bryant, Air Force Portal Program Manager.

City of Chicago ontwikkelt innovatieve e-government initiatieven met BroadVision's Enterprise Selfservice Applicatie Suite

City of Chicago heeft haar site gestandaardiseerd met BroadVision's serie van enterprise selfservice applicaties, zoals BroadVision InfoExchange Portal en BroadVision Billing, om haar verschillende e-government initiatieven te kunnen ontwikkelen.
"City of Chicago is onder de indruk van de mogelijkheden die BroadVision's software biedt", zegt Chris O'Brien, Chief Information Officer van Chicago-stad. "Wij zijn van plan om enkele van de meest vooruitstrevende e-government diensten aan te bieden, die op dit moment beschikbaar zijn en hiermee Chicago als voorbeeld te laten dienen voor andere steden."

Over BroadVision

BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.

Noot voor de redactie (