Geachte redactie,
Bijgaand zend ik u persinformatie van Applix B.V. inzake de introductie van de IT service management-applicatie 'Applix ITSM'.
Met vriendelijke groet,
Louise Michiels
Hollander en Van der Mey/MS&L Tel : 070 354 90 00
Koninginnegracht 95 Fax : 070 350 31 45
2514 AK Den Haag E-mail : info@hvdm.nl
Applix ITSM 2.0 vergroot productiviteit door beter gestructureerde
IT-dienstverlening
Applix brengt versie 2.0 van IT service management-applicatie Applix
ITSM uit
Leusden, 19 november 2001 - Applix introduceert versie 2.0 van de IT
service management-applicatie 'Applix ITSM'. In deze herziene en
uitgebreide versie van het registratie- en analysetool voor
IT-afdelingen zijn de belangrijkste verbeteringen aangebracht in de
onderdelen Configuration Management en Change Management. Applix ITSM
stelt IT-afdelingen in staat hun dienstverlening te optimaliseren door
de werkstromen te structuren, waardoor medewerkers in de gehele
organisatie continu over de benodigde IT-middelen kunnen beschikken.
Applix ITSM speelt dan ook een sleutelrol bij het waarborgen en verhogen
van de productiviteit van alle medewerkers.
De IT service management-applicatie is gestructureerd als een
standaardoplossing, met talloze mogelijkheden voor aanpassing aan
specifieke omstandigheden en wensen van IT-afdelingen. De applicatie is
gebaseerd op de in de Benelux veel gebruikte ITIL-methodiek, die uitgaat
van procesmatig en gestructureerd werken.
Met Applix ITSM 2.0 kunnen IT-medewerkers incidenten registreren,
problemen oplossen en de IT-dienstverlening pro-actief bewaken en
verbeteren. Dankzij de registratie van incidenten wordt de
werkoverdracht op de IT-afdeling aanzienlijk vereenvoudigd. De nieuwe
versie maakt dat nóg gemakkelijker. Op de formulieren van de
Servicedesk, Problem Management en Change Management kunnen nu
actieplannen worden aangemaakt. Voor een standaard Change, zoals het
inrichten van een nieuwe werkplek, wordt het betreffende actieplan
aangeklikt. Vervolgens wordt automatisch de betreffende IT-medewerker
geïnformeerd over de acties die hij moet ondernemen.
Een andere belangrijke vernieuwing in Applix ITSM 2.0 is het uitgebreide
Configuration Management. Dit betreft de toevoeging van middelen waarmee
de IT-infrastructuur op pro-actieve wijze nog beter kan worden bewaakt
en verbeterd. De aanpassingen variëren van de toevoeging van
leverancierbeheer en de geschiedenis van een configuratie-item tot de
invoering van dubbelzijdige relaties tussen configuratie-items of
producten.
In het Change Management zijn autorisatiestappen flexibeler gemaakt.
Daardoor kan de IT-afdeling nu zelf de stappen bepalen die moeten worden
ondernomen om wijzigingen door te voeren. De prioriteitenmatrix zorgt
ervoor dat de incidenten met de grootste impact en urgentie het eerst
door de IT-afdeling worden opgelost.
Via Applix Weblink 2000 is Applix ITSM 2.0 voor IT-medewerkers via het
intranet, extranet en/of internet toegankelijk. Zo kunnen zij ook op
locatie incidenten inzien, oplossen en afmelden, waardoor het
managementsysteem altijd over de meest actuele informatie beschikt. Ook
kan de IT-afdeling met Weblink 2000 het gehele bedrijf via het intranet
toegang geven tot Applix ITSM 2.0. De in- of externe klanten van de
Servicedesk kunnen hiermee via het intranet en/of internet incidenten
aanmelden en de status ervan inzien, waardoor de Servicedesk minder
wordt belast.
Applix ITSM is opgebouwd uit zeven standaardmodules die gefaseerd kunnen
worden geïmplementeerd, namelijk Account Management, Servicedesk,
Service Level Management, Configuration Management, Change Management,
Problem Management en Action Management. De consultants van Applix
kunnen ook modules als Release Management, Cost Management en Facility
Management ontwikkelen.
Over Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor IT service
management en operationele en analytische CRM. Op de Benelux-vestiging
van Applix is de IT service management-applicatie Applix ITSM ontwikkeld
waarmee bedrijven hun IT-dienstverlening beter kunnen structureren.
De operationele en analytische CRM-oplossingen ondersteunen,
stroomlijnen en analyseren alle horizontale bedrijfsprocessen, zoals
marketing, sales, service en helpdesk. Bedrijven hebben hiermee
real-time inzicht in de behoeften van klanten, waardoor zij gefundeerde
beslissingen kunnen nemen om nieuwe klanten te verwerven én te behouden.
De oplossingen van Applix kenmerken zich door flexibiliteit en
schaalbaarheid, waardoor Applix óók unieke en complexe bedrijfsprocessen
optimaal kan ondersteunen.
Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in
de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen, de
Benelux-vestiging staat in Leusden. Applix is via partners
vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Wereldwijd
heeft Applix meer dan 2400 klanten. Meer informatie over Applix is te
vinden op www.applix.nl.