Ingezonden persbericht

Geachte redactie,

Bijgaand zend ik u persinformatie van Applix B.V. inzake de introductie van de IT service management-applicatie 'Applix ITSM'.

Met vriendelijke groet,
Louise Michiels

Hollander en Van der Mey/MS&L Tel : 070 354 90 00 Koninginnegracht 95 Fax : 070 350 31 45
2514 AK Den Haag E-mail : info@hvdm.nl

Applix ITSM 2.0 vergroot productiviteit door beter gestructureerde IT-dienstverlening

Applix brengt versie 2.0 van IT service management-applicatie Applix ITSM uit

Leusden, 19 november 2001 - Applix introduceert versie 2.0 van de IT service management-applicatie 'Applix ITSM'. In deze herziene en uitgebreide versie van het registratie- en analysetool voor IT-afdelingen zijn de belangrijkste verbeteringen aangebracht in de onderdelen Configuration Management en Change Management. Applix ITSM stelt IT-afdelingen in staat hun dienstverlening te optimaliseren door de werkstromen te structuren, waardoor medewerkers in de gehele organisatie continu over de benodigde IT-middelen kunnen beschikken. Applix ITSM speelt dan ook een sleutelrol bij het waarborgen en verhogen van de productiviteit van alle medewerkers.
De IT service management-applicatie is gestructureerd als een standaardoplossing, met talloze mogelijkheden voor aanpassing aan specifieke omstandigheden en wensen van IT-afdelingen. De applicatie is gebaseerd op de in de Benelux veel gebruikte ITIL-methodiek, die uitgaat van procesmatig en gestructureerd werken.

Met Applix ITSM 2.0 kunnen IT-medewerkers incidenten registreren, problemen oplossen en de IT-dienstverlening pro-actief bewaken en verbeteren. Dankzij de registratie van incidenten wordt de werkoverdracht op de IT-afdeling aanzienlijk vereenvoudigd. De nieuwe versie maakt dat nóg gemakkelijker. Op de formulieren van de Servicedesk, Problem Management en Change Management kunnen nu actieplannen worden aangemaakt. Voor een standaard Change, zoals het inrichten van een nieuwe werkplek, wordt het betreffende actieplan aangeklikt. Vervolgens wordt automatisch de betreffende IT-medewerker geïnformeerd over de acties die hij moet ondernemen.

Een andere belangrijke vernieuwing in Applix ITSM 2.0 is het uitgebreide Configuration Management. Dit betreft de toevoeging van middelen waarmee de IT-infrastructuur op pro-actieve wijze nog beter kan worden bewaakt en verbeterd. De aanpassingen variëren van de toevoeging van leverancierbeheer en de geschiedenis van een configuratie-item tot de invoering van dubbelzijdige relaties tussen configuratie-items of producten.
In het Change Management zijn autorisatiestappen flexibeler gemaakt. Daardoor kan de IT-afdeling nu zelf de stappen bepalen die moeten worden ondernomen om wijzigingen door te voeren. De prioriteitenmatrix zorgt ervoor dat de incidenten met de grootste impact en urgentie het eerst door de IT-afdeling worden opgelost.

Via Applix Weblink 2000 is Applix ITSM 2.0 voor IT-medewerkers via het intranet, extranet en/of internet toegankelijk. Zo kunnen zij ook op locatie incidenten inzien, oplossen en afmelden, waardoor het managementsysteem altijd over de meest actuele informatie beschikt. Ook kan de IT-afdeling met Weblink 2000 het gehele bedrijf via het intranet toegang geven tot Applix ITSM 2.0. De in- of externe klanten van de Servicedesk kunnen hiermee via het intranet en/of internet incidenten aanmelden en de status ervan inzien, waardoor de Servicedesk minder wordt belast.

Applix ITSM is opgebouwd uit zeven standaardmodules die gefaseerd kunnen worden geïmplementeerd, namelijk Account Management, Servicedesk, Service Level Management, Configuration Management, Change Management, Problem Management en Action Management. De consultants van Applix kunnen ook modules als Release Management, Cost Management en Facility Management ontwikkelen.

Over Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor IT service management en operationele en analytische CRM. Op de Benelux-vestiging van Applix is de IT service management-applicatie Applix ITSM ontwikkeld waarmee bedrijven hun IT-dienstverlening beter kunnen structureren. De operationele en analytische CRM-oplossingen ondersteunen, stroomlijnen en analyseren alle horizontale bedrijfsprocessen, zoals marketing, sales, service en helpdesk. Bedrijven hebben hiermee real-time inzicht in de behoeften van klanten, waardoor zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen om nieuwe klanten te verwerven én te behouden. De oplossingen van Applix kenmerken zich door flexibiliteit en schaalbaarheid, waardoor Applix óók unieke en complexe bedrijfsprocessen optimaal kan ondersteunen.

Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen, de Benelux-vestiging staat in Leusden. Applix is via partners vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Wereldwijd heeft Applix meer dan 2400 klanten. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.nl.