Ingezonden persbericht


Infonet breidt uit in Estland


- Infonet sluit samenwerkingsovereenkomst met Eesti Telefon -
Amstelveen, 19 november 2001 - Infonet Services Corporation (NYSE:IN) (FSE:IN), en
Eesti Telefon Ltd., het grootste Estse telecommunicatiebedrijf en een dochteronderneming van Eesti Telecom Ltd. (TSE ETL) (LSE EETD), hebben op 15 november jl. een samenwerkings- overeenkomst gesloten. Deze overeenkomst stelt Eesti Telefon in staat het portfolio van Infonet op het gebied van Global Network Services aan te bieden op de Estse markt. Daarnaast stelt het Infonet in staat om Estse multionationals, die wereldwijd diverse vestigingen hebben, op een wereldwijde schaal naadloze telecommunicatiediensten aan te bieden.

Eesti Telefon gaat het volledige portfolio van Infonet aanbieden, inclusief de internationale ondersteunings- en diensteninfrastructuur die door Infonet op wereldwijde schaal lokaal wordt geleverd in 70 landen, inclusief de netwerktoegang vanuit meer dan 180 landen. De overeenkomst vergemakkelijkt ook de strategische expansie van Eesti Telefon inzake voice- en data- communicatie, naast de sectoren ASP- en IT-oplossingen.

Eesti Telefon
Eesti Telefon is het grootste telecommunicatiebedrijf in Estland. Het bedrijf is eigendom van
Eesti Telekom en werd opgericht in 1993. Eesti Telefon levert innovatieve communicatie- en IT-oplossingen waarbij de klant centraal staat. Het bedrijf levert Atlas-datacommunicatie, Internet- en telefoonoplossingen aan bedrijven en consumenten. Eesti Telefon werkte zichzelf al snel op tot marktleider voor Internet-inbeldiensten en ADSL-aansluitingen. Eesti Telefon is eigenaar van de zoekmotor Neti en van het communicatiecentrum Hot.

Infonet
Infonet is een vooraanstaande leverancier van internationale netwerkdiensten en levert deze diensten wereldwijd aan meer dan 2.600 multinationals. Infonet heeft een uitgebreid portfolio met netwerkgebaseerde oplossingen op het gebied van Breedband-, Internet-, Intranet-, MultiMedia-, Remote Access-, Local Access- en Applicatiediensten (Call Centre, Collaboration, Messaging en Hosting).

Door middel van uitgebreide en geavanceerde programma's voor netwerk monitoring en reporting (Network Health) en applicatie-meting en -simulatie (Network Application Program), kan per klant inzichtelijk worden gemaakt hoe het netwerk wordt belast en hoe applicaties zich over het netwerk gedragen. Daarnaast levert Infonet zogeheten Classes of Service over haar netwerk, waarbij bedrijfskritisch netwerkverkeer voorrang krijgt boven andere typen verkeer.

Noot voor de redactie/

Ingezonden persbericht