22 november 2001 />
Bright Alley ontwikkelt e-learning modules voor Toyota Motor Europe

In opdracht van het Sales and Management training departement van Toyota Motor Europe heeft de business unit Knowledge & Learning van Bright Alley, onderdeel van het NOB, een meertalige e-learning module ontwikkeld voor de nieuwe Toyota Corolla. De module geeft Europese Toyota-verkopers de mogelijkheid om een interactieve training te volgen over het nieuwe model van de Toyota Corolla dat in januari 2002 op de markt komt. De module is zowel on-line als op cd-rom en op papier beschikbaar en wordt uitgebracht in vrijwel alle Europese landen. Het Corolla trainingsprogramma heeft als doelstelling zoveel mogelijk verkopers te bereiken. De kennis die de verkopers opdoen wordt getoetst en de resultaten worden centraal opgeslagen. De nationale marketing and sales companies van Toyota hebben zo de mogelijkheid om per dealer het kennisniveau en de prestaties van hun medewerkers te monitoren. Het Europese training departement kan dit op landniveau doen zodat zij hun toekomstige trainingsprogramma's verder kunnen perfectioneren. "Gezien het belang van de nieuwe Corolla voor de Europese Toyota organisatie hebben we gezocht naar het aanbieden van meer leermogelijkheden naast de traditionele klassikale training om de Corolla boodschap te communiceren en trainen. We hebben gekozen voor e-learning omdat het past bij het nieuwe beeld van de Corolla, in Bright Alley hebben we een partner gevonden die ons daar prima bij heeft geholpen", aldus Frank Rameckers, Manager Sales and Management Training van Toyota Motor Europe in Brussel. "Voor ons was dit een uitdagende opdracht om aan te werken, omdat we binnen korte tijd een online training moesten ontwikkelen in minimaal 10 talen, waarbij alle talenversies vervolgens door Toyota zelf onderhouden kunnen worden, en waarbij de onderwijskundige opzet ook weer herbruikbaar is voor volgende modules. Dit vereiste een zeer intensieve afstemming met Toyota, en die samenwerking is bijzonder prettig verlopen", aldus Lidy Boone, unitmanager Knowledge & Learning van Bright Alley. Bright Alley ontwikkelt op dit moment een tweede module voor Toyota die in het voorjaar van 2002 zal worden uitgebracht. Deze zal meer informatie geven en tevens dienen als opfriscursus. De business unit Knowledge & Learning van Bright Alley is gespecialiseerd in het overdragen en delen van kennis met behulp van multimedia en internet en biedt full-service e-learning maatwerk oplossingen en interactieve trainingen op maat. Bright Alley is onderdeel van het Nederlands Omroepproductie Bedrijf. Knowledge & Learning werkt o.a. voor Toyota Europe, Nike, Ricoh Europe, KNMI, 3VO, Stichting Omroep Allochtonen, Teleac/NOT, Immigratie- en Naturalisatiedienst, Libertel Vodafone, Media-Academie, Ministerie van Verkeer & Waterstaat, Grafisch Opleidingscentrum, GlaxoSmithKline, Wolters Noordhoff, Voedingscentrum, PrimeLine, Vakbond De Unie. Voor meer informatie kunt u contact op nemen met Lidy Boone op +31 (0)35 6774000 of lidy.boone@brightalley.nl

Maarten Jansen - maarten.jansen@brightalley.nl
Manager Operations Knowledge and Learning

BRIGHT ALLEY, onderdeel van NOB
Media Park - Sumatralaan 45
Postbus 10 - 1200 JB Hilversum
www.brightalley.com
office: +31 35 6774000
desk: +31 35 6774682
mobile: +31 653764349
fax: +31 356774355