Hilversum, 22 november 2001 - Whizzdom, een leidende web-based solutions
provider, is een joint venture aangegaan met TrainingPlaza, een specialist
die een geïntegreerde oplossing biedt voor het sturen, inkopen en
administreren van on line opleidingen. Deze overeenkomst biedt dé
gelegenheid om de expertise van beide partijen nauw op elkaar te laten
aansluiten en zodoende elkaars aanbod, waar gewenst, te completeren. Hierbij
gaat het met name om learning content, e-learning en Assessment & Survey en
de virtuele Opleidings Gids.
Voor de gezamenlijke marktbenadering is beider verwachting hoog gespannen.
"Binnen de technologische ontwikkeling van het
e-learn-segment in Nederland en Europa is er voor de complete sector nog
veel te verwachten", zegt Joggie Taute, Managing Director van Whizzdom B.V.
"Deze samenwerking brengt Whizzdom een stap dichter bij een totaaloplossing
voor de Human Capital Development-functie. In eerste instantie zal deze
alliantie de Nederlandse markt als 'stepping stone' gebruiken, alvorens uit
te breiden naar andere landen in Europa."
Met deze nieuwe samenwerking ontstaan on line totaaloplossingen voor de
Human Capital Development solutions markt. De combinatie is gepositioneerd
om HR-afdelingen van velerlei organisaties digitale oplossingen en
toepassingen op het gebied van learning en kennismanagement aan te reiken.
Met on line totaalconcepten is het mogelijk competentieniveaus van
medewerkers te koppelen aan functie eisen. Zo wordt inzichtelijk gemaakt in
welke mate kennis en persoonlijke vaardigheden aansluiten op de eisen die
vanuit de functie gesteld worden. Met de expertise van TrainingPlaza worden
de verschillende trainingsmogelijkheden om bepaalde deskundigheid en
competenties te ontwikkelen snel inzichtelijk. Voor geselecteerde trainingen
kan vervolgens online worden ingeschreven en alle informatie wordt
opgenomen in het online persoonlijk opleidingsplan.
Whizzdom brengt haar technische expertise in op het gebied van Competence-Based Management, Learning & Knowledge Management en SkillGap Analysis, en draagt zorg voor de complete branding en distributie van deze nieuwste toepassingen. TrainingPlaza brengt haar specifieke kennis en knowhow in omtrent 'content brokering' en resource management.
"De opleidings- en trainingsmodules alsmede de virtuele opleidingsgids van
TrainingPlaza sluiten naadloos aan bij het Learning Management System en de
geavanceerde competentie-whizzard van Whizzdom. Door deze unieke
overeenkomst kunnen wij middelgrote en grote organisties totaaloplossingen
bieden op het gebied van learning en kennismanagement", aldus Martin van
Manen, directeur van TrainingPlaza.
Whizzdom B.V.
Whizzdom is een leidinggevende, Nederlandse web-based solutions provider met
producten als Learning Management System (LMS), Knowledge Management System
(KMS), Assessment & Survey en Competence-Based Management.
Met succes zijn systemen geïmplementeerd bij onder andere de Universiteit
Nijenrode, Oxford University, Templeton College, ISS, IP GlobalNet, Ingenio,
Info Opleiders, de Creyf's Group (met partijen zoals Schoevers
Bedrijfsopleidingen en Content Uitzendbureau), Bloemenveiling Aalsmeer, Bank
Nederlandse Gemeenten, Loyens & Loeff en verschillende ministeries.
www.whizzdom.nl
TrainingPlaza B.V.
TrainingPlaza richt zich op het ontwikkelen en beheren van opleiding-portals
waarmee organisaties opleidingsprocessen kunnen vereenvoudigen en meer grip
krijgen op het opleidingsbeleid en de opleidingsactiviteiten. Deze portals
stellen organisaties in staat hun medewerkers en managers via een eigen
intranet alle relevante opleidingsinformatie en -tools aan te bieden. De
TrainingPlaza-opleiding-portals zijn modulair opgebouwd. De basis bestaat
uit een on line opleidinggids, die geïntegreerd is met instrumenten voor
opleidingsmanagement, zoals on line zoeken en boeken, persoonlijke
opleidingsplannen, -budgetten en -trajecten, competentiemanagement,
evaluaties en rapportages.
www.trainingplaza.nl
Ingezonden persbericht