Ingezonden persbericht


Persbericht , 22 November, 2001
Voor onmiddelijke publicatie

Start Pro Active Consultancy onder leiding van Jeroen Rietberg

Amsterdam, 22 November, 2001: Pro Active International is een adviestak gestart onder leiding van Jeroen Rietberg. Pro Active Consultancy begeleidt organisaties bij het gebruik van Internet in processen waarbij klanten centraal worden gesteld en met het integreren van klantenkennis in de bedrijfstrategie. Indien nodig wordt door middel van onderzoek aanvullende informatie van klanten verzameld. Op deze manier ontstaat een nauwe samenwerking met Pro Active Research. Pro Active Consultancy werkt onder andere voor PTT Post, de Europese Commissie, MSN EMEA, de Rijksvoorlichtingsdienst en Kraft Europe.

Jeroen Rietberg, directeur Pro Active Consultancy: "Het Internet is bezig in een enorm tempo de verwachtingen en gedragingen van mensen in de markt te veranderen. Het veroorzaakt een machtsverschuiving in de richting van de klant, die daardoor steeds centraler komt te staan in de bedrijfstrategieën. Organisaties beseffen intussen wel dat het Internet niet weg te denken is en willen weten hoe zij Internet moeten inzetten als onderdeel van hun strategie. Ik zeg altijd: Dot.com is dood&.leve het Internet! De Europese markt is nog maar net begonnen met een geïntegreerde benadering van het Internet. De echte revolutie vindt nu pas plaats. Wij richten ons daarom ook op traditionele bedrijven en de overheid, die intensief met dit proces bezig zijn en hebben daar ondersteuning bij nodig."

Jeroen Rietberg was voorheen werkzaam als Strategisch Adviseur bij Randstad Europe, waar hij advies gaf aan de directie op het gebied van de internationale multi-channel strategie. Daarvoor werkte hij op het Londense hoofdkantoor van de Engelse multinational P&O, waar hij actief was in Strategische Marketing en Business Development.

Liesbeth Hop, directeur Pro Active International: "Organisaties hebben aangegeven behoefte te hebben aan een combinatie van strategisch advies en onderzoek, waarbij de klant centraal staat. Het Internet biedt de mogelijkheid de klantrelaties geheel of gedeeltelijk te automatiseren, waarbij bedrijven voor het vraagstuk komen te staan welke kanalen zij het beste voor welke procesonderdelen kunnen inzetten. Jeroen Rietberg is, met zijn achtergrond , de juiste persoon om onze adviesactiviteiten verder uit te bouwen."

Additionele informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Liesbeth Hop, CMO, Pro Active International
Tel.: 020 5040300
Email: l.hop@proactiveinternational.com

Aniek Buller, International Marketing Executive, Pro Active International Email: a.buller@proactiveinternational.com

Pro Active International is een internationaal marktonderzoek- en adviesbureau, gericht op (multi)media, merk- en klantrelatie projecten. Tegelijkertijd is zij een 'knowledge provider' op het gebied van Internet strategieën. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en adviesdiensten aan, gericht op het meten en verbeteren van (online) communicatie- en merkstrategieën.

De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet door diverse toonaangevende organisaties zoals de Nederlandse Overheid, Rabobank, ABN Amro, Unilever, Kraft Europe, Coca Cola, MSN, Yahoo!, Altavista, Doubleclick, CNN, Disney, France Telecom, IDG etc.

De technologie wordt ook toegepast voor 'The Internet Monitor"', een grootschalig online onderzoek dat twee keer per jaar wordt uitgevoerd in 35 landen. Het levert Pro Active International een groot en betrouwbaar onderzoeksbereik en -panel in deze landen.

einde