Ingezonden persbericht



1f69533.jpg


Persbericht

Marketing als middel om uit impasse te komen

Amerongen, 22 november 2001

Marketing wordt steeds vaker als een investering gezien en niet als een luxe . De stijging van marketingbudgetten is naar verwachting dan ook groter in 2002 dan de overall economische groei. Dit blijkt uit een recent onderzoek uitgevoerd door Heliview in opdracht van Comstruction. Toch is er nog vaak sprake van structurele onderbezetting van de marketingafdeling. Dit is een belangrijk gegeven aan de vooravond van de start van een nieuw marketingconcept gelanceerd door het deze maand gestarte bedrijf Comstruction.

Heliview heeft onlangs in opdracht van Comstruction 350 marketing-verantwoordelijken uit de top van het Nederlandse bedrijfsleven en overheid geinterviewd. Uit het onderzoek blijkt dat marketingbudgetten in 2002 naar verwachting met 10% stijgen tegen een verwachte 2% groei van het Bruto Nationaal Product. Daarbij komt dat 40% van de marketingbudgetten steekt in personeelsgerelateerde kosten en dat de probleeminventarisatie vooral structurele onderbezetting en ad-hoc acties oplevert. Het outsourcen en/of insourcen van marketing waarbij een resultaatgerichte aanpak centraal staat zal hierdoor naar verwachting gaan toenemen.

Dit is nu het werkterrein van Comstruction. Het bedrijf zal een fullservice marketingorganisatie bieden aan grote en middelgrote bedrijven in Nederland. Door middel van een zogenoemd Marketing Eco-Systeem zal het bedrijf haar opdrachtgevers voorzien van een scala aan specialisten in de verschillende marketingdisciplines. Comstruction werkt daartoe alleen met bekende en gewaardeerde onderaannemers. Het bedrijf onderkent het belang van het hebben van één aanspreekpunt voor grote organisaties waarbij het de zorg en coordinatie uit handen neemt.







Comstruction is een naam samengesteld uit de woorden Communication en Construction . Een bedrijf kan op marketinggebied worden voorzien van een bouwtekening tot en met een totale gestoffeerde en gemeubileerde oplevering . Comstruction kan het geheel als full-service voor haar rekening nemen, maar kan ook slechts één, enkele of een combinatie c.q. samenstelling van enkele componenten leveren.

Comstruction biedt het volle spectrum van mogelijkheden op het gebied van marketing. Het bedrijf onderscheidt de volgende activiteiten:
* Marketing Strategy & Strategic Marketing Advice
* Market Intelligence & Market Research

* Interim Marketing & Commercial Management
* Communication & PR Consulting

* Executive Environments

* Channel Marketing, Management & Logistiek
* Event Marketing & Logistiek

* Action & Sport Marketing

* Marketing & Verkoopcursussen
Wie is Comstruction:
Jolanda Beerse, is momenteel eigenaar / directeur van Top Produkties, een organisatie gespecialiseerd in het organiseren en managen van evenementen in de ruime zin van het woord. Top Produkties is circa 10 jaar geleden opgericht door Jolanda Beerse en heeft momenteel 6 werknemers in vaste dienst. Jolanda (Top Produkties) werkt momenteel voor een groot aantal bedrijven binnen de ICT-sector, enkele klanten zijn: Sun Microsystems, Avaya, Oracle, Hewlett-Packard en Unisys.

Alfred den Besten, heeft ruim 10 jaar ervaring op gebied van marketing, market research en communicatie. Alfred is tot 1 mei 2001 in dienst geweest bij Avaya in de functie van Marketing Director Western Europe en was eindverantwoordelijk voor de marketing in 15 landen en medeverantwoordelijk voor een omzet van US$ 190 miljoen. Hij heeft daarvoor verschillende marketingmanagement functies vervuld bij Cambridge Technology Partners (Marketing Director Central Europe & Benelux), Global One (Director Marketing & Product Management Nederland), Sun Microsystems (Marketing Manager Nederland). Daarvoor heeft Alfred enkele jaren gewerkt als market research projectleider / manager en als marketingadviseur bij Heliview Marketingservice en bij MRC Information Technology.

Ruud Alaerds, heeft ruim 10 jaar ervaring op gebied van market research, market intelligence en marketingadvies. Ruud is momenteel bijna 2 jaar in dienst als manager product marketing en market intelligence bij Avaya Nederland. Daarvoor heeft Ruud circa 10 jaar gewerkt in verschillende marketing research en adviesfuncties bij Heliview Marketingservice en MRC Information Technology. Hij heeft ondermeer het volledige ICT marketresearch van Heliview opgezet en uitgebouwd.

> >